מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א

"עלינו החובה להוסיף בלימוד ולהביא להצלחת המערכה"

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בדברים מעוררי לב לראשי הארגון ׳יד לאחים׳ לעת המלחמה בארץ הקודש: "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז, בוודאי שתוספת בלימוד התורה תביא להשבית אויב ומתנקם..." (חרדים, מלחמה).

אסף מגידו | כיכר השבת |
מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בדברים מעוררי לב לראשי הארגון ׳יד לאחים׳ (צילום: יח"צ)

"על הבחורים והאברכים, וכן על צעירי הצאן, לקבל על עצמם תוספת חיזוק בלימוד התורה", אמר מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, "כי לעת הזאת מוטלת עלינו החובה להוסיף בלימוד ולהביא להצלחת המערכה וכך נזכה לנפלאות גדולות ואי"ה לראות את פדיית השבויים מהמקום שאליו נחטפו".

הדברים נאמרו בביקור חיזוק במעונו, בו שמע על המצב הנורא שבו מאות אלפי יהודים גולים מבתיהם ואחרים נמצאים במצב כלכלי דחוק - כאשר בד בבד יש מקרים שאנשי בליעל מנצלים זאת לנעוץ את טלפיהם בנשמות ישראל ולהורידם רח"ל אל שחת.

עוד אמר: "בעת המלחמה הזאת, יש לנו שליחות. מצד אחד אלו החשופים לסכנה ממשית בכל רגע, עליהם להוסיף בביטחון בה' כי אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים, אך מאיתנו נדרש להוסיף עוד בלימוד התורה כי הסכנה היא לא רק למי שבחזית, אלא גם לכל יושבי הארץ ועל כולנו להגדיל תורה בעוד שעות ומשמרות לימוד, כי אם לא בריתי יומם ולילה, חקות שמים וארץ לא שמתי".

את הדברים הללו, המעוררים והמחזקים, נשא מנהמת ליבו, מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, אשר השמיע בפני ראשי ארגון ׳יד לאחים׳ דיבורים נוקבים וכאובים לרגל המצב הקשה השורר בארץ הקודש, והוסיף, כי "בוודאי בזכות העובדה שיהודים יתאמצו ללמוד דווקא בזמנים הקשים, הקב"ה יראנו נפלאות וישועות גדולות. צריך לקיים בהידור 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז', ונזכה גם כן לראות בטוב השם ובחסדו בסיפא של הפסוק, 'להשבית אויב ומתנקם'.

"על הבחורים והאברכים, וכן על צעירי הצאן, לקבל על עצמם תוספת חיזוק בלימוד התורה, כי לעת הזאת זהו תפקידנו וחובתנו, להוסיף בלימוד ולהביא להצלחת המערכה וכך נזכה לנפלאות גדולות ואי"ה לראות את פדיית השבויים מהמקום שאליו נחטפו".

לשאלות רבות שפונים אל מרן פוסק הדור הגר"מ שליט''א בדבר פחד וחרדה בעת הזו משיב הוא "כי את המלחמה מנהל הקב''ה ואין מקום לבהלה חלילה, שכן הובטחנו ששומר ישראל ישמור שארית ישראל. עלינו להתחזק בביטחון בשומר ישראל ששם השגחתו המיוחדת על ארץ הקודש".

יוזכר, כי לצד מלחמת 'חרבות ברזל' שגבתה ל"ע חיי אדם של יהודים קדושים כה רבים, מתווסף דמיהם הרוחניים של יהודים רבים הזועקים אלינו מאדמת הקודש של ארץ ישראל. ועל כך אמר מרן הגר''מ שליט''א "ועל כל העוסקים במלאכת ההשפעה להמשיך בזה וביתר שאת".

בד בבד לא נסתרת היא מעיניו תמונת המצב המחרידה והמזעזעת שבמסגרת מצב החירום, יש מקרים בהם מבקשים בני-בליעל למצוא כר נרחב לפעילותם הקלוקלת בקרב יהודים אשר גלו מבתיהם מאימת האויב.

אנשי ארגון הפעילים 'יד לאחים' נכנסו אל מרן הגר״מ שליט"א, כדי לקבל את ברכתו ועצתו, בפעילות מחלקות הארגון שעבר למתכונת חירום וגייס פעילים רבים המתנדבים - לאחר הכשרה מתאימה - לפעול בקרב אחינו בית ישראל הנתונים בצרה כפולה, הן גשמית והן רוחנית.

אל מעונו אשר בירושלים עלו אפוא ובאו הרב יואב רובינסון הי''ו, מנהל מחלקת התבוללות יחד עם שאר ראשי האגפים ביניהם הרב חיים איזנברג הי''ו, ותיארו בפני מרן שליט"א את מתכונת החירום שפיצלה את מחלקות ארגון הפעילים - לשני ראשי חץ עיקריים: מחלקת המיסיון עוסקת במלוא המרץ בבלימת מתקפת התעמולה של ארגוני המיסיון, ובפעילות ברוכה מול אותם יהודים שגלו מביתם, וזקוקים הן לתמיכה כספית, תרומות של ציוד בסיסי, ביגוד ומזון.

'יד לאחים' מבצעים, הן פעולות-מנע הסברתיות והן הענקת סיוע בפועל לאותן משפחות שאינן בביתן, בביגוד, במזון, במצרכי יסוד ובכל עזרה אפשרית שתעמידן על רגליהן ותמנע מהן להידרדר לפי פחת.

במקביל, פעילי 'יד לאחים' תגברו משמעותית את פעולות החילוץ וההצלה במחלקות הייעודיות במטרה לסייע למי שנלכדו ברשתות ההתבוללות והטמיעה, בשלל פעולות רחבות היקף.

לפעילי 'יד לאחים' יש לעת הזאת משימה ברורה: בזמן הזה, על הארגון להירתם במצב החירום שנוצר ולסייע לכמה שיותר נפשות מישראל לצלוח את התקופה תוך ניצול הזמן הנפיץ מכל הבחינות, ולחלץ אותן מרדת שחת ח"ו ולחזקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר