במעונו של הגר״ד לנדו

גדולי הרבנים התכנסו לטובת הפעילים "המחרפים נפשם במסירות"

בעקבות זרם הבקשות ההולך וגובר מאז החלה המלחמה לחילוץ מלב הכפרים הערביים - התקיים כינוס חירום במעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו , לחיזוק הפעילים בפעולותיהם לפדיון שבויים (חרדים)

אסף מגידו | כיכר השבת |
"מהמקצת שראינו, הם עוסקים בהצלת נפשות" - הכינוס המיוחד בבית ראש הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

"בעבודת קודש זו יש הצלת נפשות תרתי משמע, זהו פדיון שבויים כפשוטו", דברים נוקבים וחדים אלה השמיע ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו , בכינוס חירום שנערך במעונו לאור ריבוי הפניות לפדיון שבויים מהכפרים הערביים למוקדי החילוץ של ארגון הפעילים 'יד לאחים'.

במעמד המיוחד שנפתח בהתכנסות הרבנים החשובים העומדים בעצה ותושיה תמידית לימין הארגון, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, רב שכונת 'נאות יוסף' בבני ברק, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן, דומ"ץ חסידי ויז'ניץ ורב שכונת 'קהילות יעקב' בבני ברק והגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה של בני ברק וראש ישיבת 'שערי תבונות' - הזכירו הנוכחים באזני ראש הישיבה כי פעילי הארגון מחרפים נפשם במסירות להעלות מדיוטא התחתונה ממש, נשמות טהורות מישראל שנפלו רח"ל לבאר שחת ומשיבים אותם לחיק עמם ויהדותם.

ראש הישיבה התבטא כי "כבר פסק הרמב"ם בהלכות מתנת עניים וכן פסק השולחן-ערוך, שפדיון שבויים קודם לפרנסת עניים", וחזר שוב ושוב על לשון הזהב של הרמב"ם: "שאין לך מצווה גדולה מפדיון שבויים". ראש הישיבה אף העיד, "ראינו במהלך השנים חלק מהפעולות של ׳יד לאחים׳, ומהמקצת שראינו, הם עוסקים בהצלת נפשות".

דברים אלו נשמעו כאמור בכינוס רב רושם שנערך לאור מצב החירום שהשתרר בארץ הקודש, כאשר בשעה קשה זו לעם ישראל, הונפה גם החרב הרוחנית הזוממת להכרית נפשות מישראל וזו העת הראויה, הדגישו הרבנים הגאונים בכינוס, איש בלשונו, לחזק את מפעל הקודש 'יד לאחים', העומד בחוד החנית להצלת נשמות ישראל מטמיעה ומהתבוללות רח"ל - הן ממלתעות המיסיון והן בהצלתן מלוע הארי בלב הכפרים הערביים.

הגרי"מ שטרן ציין את פסק השו"ע, "שמותר לחלל שבת על הצלת נפש מישראל משמד", והוסיף כי התוס' בבבא בתרא התירו אף למכור ספר תורה, עבור פדיון שבויים, וכי המסייע בכך מקרב את אור הגאולה ואורו של משיח.

הגר"מ בן שמעון הדגיש את חשיבותה המופלאה של מצוות פדיון שבויים שנעשית דבר יום ביומו, לצד ההצלה משמד של נפשות טהורות מהמרת הדת. הגר"מ בן שמעון הוסיף, כי התוודע מקרוב מספר פעמים להיותם של הפעילים "פועלים בכוחות אדירים להשיב נפשות מישראל אל תחת כנפי השכינה".

הגרמ"ש אדלשטיין הוסיף וציין כי כיום, ביתר שאת ועוז, אל מול פעולות אויבי-הנפש אשר פועלים להחליש את כוחם הרוחני של עם ישראל בתחכום רב, פועל ׳יד לאחים׳ בדרכים חדשניות וביצירתיות ללא הרף למען הצלת נשמות ישראל. "לא יאומן כי יסופר. והדבר אף נעשה במסירות נפש, כשפעמים יש צורך בפעילים שייכנסו לפום ארְיוָותָא, ללוע הארי, כדי לחלצם מלב כפרים ערביים וללוותם עד שובם לכור מחצבתם".

ואכן, הגאון רבי שמואל ליפשיץ מראשי הארגון הזכיר, כי למוקד החילוץ של הארגון מגיעות מדי יום מספר רב של פניות לחילוץ מכפרים ערביים, וציין כי זרם הבקשות אך הולך וגובר מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל'. ראש הישיבה שהזדעזע למול הנתונים שהוצגו בפני הנוכחים, שב וחיזק את ידי המפעל הקדוש, ואמר: "זו אכן מטרה עילאית, וב"ה שבכוחם לפעול גדולות ונצורות עבור פדיון שבויים כפשוטו ממש".

ראש הישיבה בירך על פועלם הרב למען הצלת נשמות ישראל מרדת שחת, ואמר, "השם יתברך יעזור שתעשו את הדברים המתאימים והנכונים, בהצלחה רבה, יהי ה' בעזרכם, מכל הבחינות, ובוודאי הברכה אחת היא מעומקא דליבא לכל העוזרים ומסייעים בפדיון שבויים, שיזכו לברכה והצלחה בכל המובנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר