מה הבגדים שלנו אומרים עלינו?

הבגדים שאנחנו לובשות מעידות על האופי שלנו - ביישניות או בעלות בטחון עצמי, מאופקות או בעלות אופי מתפרץ ובולט. הודיה רופא מגישה טיפים שיעזרו לך לבחור בגד מושלם

הודיה רופא | כיכר השבת |
"הבגד עושה את האדם" – זהו משפט עמוק ומופלא המזכיר לנו שללבוש שלנו משמעות רבה מאד: הוא משפיע על היחס שלנו לעצמנו, לסובבים אותנו ובכלל. בין אם נרצה ובין אם לא, אנחנו שופטים אחרים לפי בגדיהם והם - עושים לנו את אותו הדבר.

עתה, לקראת השנה החדשה עם הכוחות והסגולות שהיא טומנת בחובה, רוצות כולנו לצמוח מבחינה רוחנית ויש לזכור שללבוש החיצוני יש השפעה פנימית, רוחנית, חזקה עד מאד.

לכן זה הזמן להקדיש מעט מודעות לתחום הביגוד. ובתור מעצבת אופנה ובעלת סטודיו להשכרת שמלות ערב - אשמח להגיש לך בזאת חמישה טיפים שכל אשה צריכה לזכור:

חקרי מה באמת הולם אותך

צורת ומימדי גופנו מלווים אותנו כל העת, ולכן עלינו להיות מודעות אליהם ולא רק להיות מודעות אלא להשקיע מחשבה ולחקור מה נכון עבורם. למשל: לבנות מאד גבוהות אני ממליצה לקחת שמלה בשני גוונים שונים (שהחלק העליון יהיה שונה מצבע החלק התחתון) כיוון שהחלוקה באמצע גורמת לאורך להיקטע וזה ממתן את הגובה (במידה והוא ממש מוגזם, כן?). רזה מידי? לא אמליץ לך על שמלה עם חגורה, שכן היא נצמדת לגוף ומחדדת את המותן בצורה שלא תמיד יפה. במקרה כזה אני ממליצה לקחת שמלה בשני חלקים כאשר החלק העליון מעט רופף.

חשבי על התמונות

יש הבדל בין לבחור שמלה לשבע ברכות, לבית הכנסת וכד' לבין לבחור שמלה לחתונה. בעוד שעבור שמלה לבית הכנסת או לשבת-חתן את יכולה להיות חופשייה כמעט בבחירת הבד ולא לחשוב אם הוא יבהק או ירצד מידי בתמונות, בבחירת שמלה לאירוע מצולם כמו חתונה או בר מצווה, וודאי תרצי להראות במיטבך גם בתמונות ולארק במציאות. לכן עלייך לחשוב מראש אם הבד הזה ייטיב עם תמונותייך או לא כי ישנם לא מעט בדים שנראים מעולה במציאות אך בתמונה גורמים לאכזבה.

זה לא הגיל, זה התרגיל...

פעמים רבות באות אלי נשים מבוגרות שמצד אחד רוצות להתלבש שיקי וצעיר ומצד שני רוצות לשמור על מכובדות ולא להיראות פתטיות במרדף אחר "הנעורים". נשים כאלה צריכות לזכור מילה אחת: 'הרמוניה'. כלומר – כולנו צריכות לזכור את המילה הזו ולהשתמש בה כמוטו, אבל הן –על אחת כמה וכמה. לבגד אופנתי יש פרמטרים רבים ואצל נשים מבוגרות הרוצות להיראות צעירות אבל לשמור על מעמדן – השילוב הנכון בין הפרמטרים הוא קריטי. כשמגיעה אלי אשה אשר מחתנת בן/בת אני מעצבת לה שמלה בגזרה, מסוג בד ובצבע שאי אפשר יהיה להתבלבל; מיד יבינו שהיא החמות ושיש לה סטייל. בדרך כלל, אני מעצבת שמלה בגזרה A כך שתשומת הלב פחות ניכרת במותניים, עבורה הצבעים לרוב יהיו כהים כגון: זהב, כחול, שחור, כסוף וסוג הבד - קשיח ולא נצמד אבל עם נגיעות של בדים מעוד סוגים, שונים, כדי ליצור ניגודיות מעניינת ואופנתית מחד, אך מכובדת מאידך.

הקשיבי לעצות אך היי נאמנה לעצמך!

כשאת מתייעצת בנושא ביגוד את הולכת על מעין חבל דק: מצד אחד חשוב להתייעץ כדי לא לטעות ולהצטער אחר-כך, ומצד שני כשיש יועצות רבות מידי, עלול להיווצר מצב בו כל אחת מושכת לכיוון אחר ואת, נבוכה, באמצע... לכן מומלץ שכאשר את בוחרת בגדים תתייעצי עם מישהי אחת בלבד, שאת סומכת עליה במאה אחוז ושטעמה דומה לטעמך. הרבה פעמים, התופרת, המעצבת או החברה משכנעת אותך להתלבש לפי טעמה. כמובן שהיא עושה זאת מתוך כוונות טובות אבל בסופו של דבר את עלולה להיות מאוכזבת אם תראי שונה ממה שדמיינת תחילה. לכן הבדילי בין עצות הקשורות לטעם אישי (כמו סגנון האקססורי הרצוי) לבין עצות הקשורות לפן המקצועי (כמו גזרה).

בטאי את עצמך בעזרת הבגד

רובנו חוששת שהחברה תחשוב עלינו שאיננו מבינות באופנה או שיש לנו טעם לא טוב מספיק ולכן הולכות ב'שטאנץ' הקבוע שבטוח יתקבל על דעת הרוב... אנחנו מוכנות להיות קלישאה צפויה ומשעממת העיקר לא להסתכן בכך שמישהי לא תאהב את הבגד שלנו. וזו, בעיני, טעות גדולה. זכרי שבגדים אמורים לסייע לך לבטא גם את האישיות שלך, את האופי האמונות והתחביבים שלך. לכן בחרי גזרה מעניינת, צעיף מיוחד או חגורה מפתיעה, לא כדי שאחרים יזכרו אותך או יחמיאו לך, אלא כדי שאת עצמך תדעי שהבאת את עצמך לידי ביטוי!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית