קמטים בטרם עת: כיצד נשמור על עור הפנים?

שמש, עישון ואפילו דיאטה מזיקים באופן ישיר לעור הפנים שלנו וגורמים לקמטים מוקדמים

דינה פלר | כיכר השבת |
הופעת קמטים זו תופעה כמעט בלתי נמנעת. בשלב זה או אחר העור שלנו מתחיל להזדקן ואנחנו מגלות על פנינו את הקמטים הראשונים. אבל כולנו רוצות שהרגע הזה יקרה כמה שיותר מאוחר.

ישנם מספר דברים שמקרבים את הרגע הלא נעים הזה.

שמש

שמש היא האויב מספר אחד של העור שלנו. קרינת השמש הורסת את הקולגן והאלסטין, כלומר החלבונים האחראים על הגמישות והמרקם העור שלנו. נשים שמרבות לחשוף את הפנים לשמש, מגלות קמטים כבר בגיל צעיר מאוד.

לאחר מכן הקמטים האלה מתרבים ומתעמקים בקצב מהיר מאוד.

עישון

העישון מזיק לא רק לבריאות באופן כללי, אלא גם לעור פנינו. החומרים הרעילים שבסיגריות גם הן פוגעות בקולגן האחראי על גמישות העור, וגם עצם ההרגל להחזיק סיגריה בפה פוגע בער הפנים.

עיקום הפה האופייני לתהליך העישון גורם להופעת הקמטים סביב השפתיים.

דיאטות

כשאנחנו מדברות על דיאטה, אנחנו חושבות בעיקר על משקל וקצב חילוף החומרים. אך הדיאטות משפיעות באופן ישיר גם על מצב עור הפנים שלנו.

במידה ובמהלך הדיאטה אנחנו מחסירות מהגוף שלנו חלבון, הגוף מתחיל לחפש מי זקוק לו פחות. היות ועבור הגוף שלנו הצרכנים החשובים של החלבון הם לב, כבד ושאר האיברים הפנימיים, האיבר הראשון שיסבול ממחסור חלבון הוא העור.

וכפי שכבר ציינו, במידה ולא נוצר מספיק קולגן ואלסטין, שגם הם חלבונים, העור מתכסה בקמטים במהירות.

שינה

לא רק מחסור בחלבון פוגע בעור, אלא גם מחסור בשעות שינה. במהלך הלילה העור מתחדש, ואם אנחנו לא ישנות מספיק, העור פשוט לא מספיק להשתקם.

מתח נפשי

מתח נפשי גורם להיווצרות מוגברת של אדרנלין, והדבר גורם גם להתכווצות שרירי הפנים. כל אלה מקשים על הזנת תאי העור בחמצן.

לא פעם אחרי עבודה קשה אנחנו רואים קמטים של עייפות שנעלמים כעבור זמן מה. אך אם המתח הנפשי מלווה אותנו כל הזמן, הקמטים הזמניים הופכים מהר מאוד לקבועים.

אקנה

אקנה זו לא רק תופעה לא נעימה בפני עצמה, היא גם גורמת להיווצרות קמטים בגלל תהליכי החמצון המלווים אותו. הדלקות ותהליך החמצון המוגבר מתישים את העור ובכך מסייעים להיווצרות קמטים חדשים והעמקת הקמטים הקיימים.

העדר טיפול

אין הוכחה לכך שהעור שלנו זקוק לקרמים יקרים, אך עור מכל סוג זקוק ללחות והזנה. אם אנחנו לא דואגות לנקות את העור, להעניק לו לחות ולהזין אותו בהתאם לסוג העור, תהליך ההזדקנות מתחיל הרבה לפני המצופה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית