כמה דברים שכדאי לך לדעת על ויטמין C

"את חייבת ליטול ויטמין C" בטח שמעת זאת מסבתא שלך לפחות כמה פעמים לקראת החורף הבא עלינו לטובה. ויטמין זה נחשב כבעל תכונות חשובות שיסיעו לך לשמור על בריאות תקינה * תזכורת קטנה, למה כדאי לך לצרוך ויטמין C החורף הזה (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
היו היה...

לפני שנים רבות עוד לפני שכולם ידעו לדקלם יפה היכן יש ויטמין C ובאילו מאכלים הוא נמצא בכמות נאה, הבינו הרופאים דאז כי אכילת מזונות מסוימים ובעיקר פירות הדר, יכולים למנוע מחלה קשה שהיתה נפוצה באותה תקופה. פרופסור בריטי הוכיח בשנת 1747 כי אכילת פירות הדר יכולה למנוע את המחלה צפדינה הגורמת לבעיות חניכיים ועיוות בעצמות הגוף. גם הכימאי לינוס פאולינג זוכה פרס נובל, מצא כי מינון גבוהה של ויטמין C באופן קבוע יכולה למנוע או לקצר את זמן ההצטננות וגם להקל באופן משמעותי. כמו כן חוקרים אמריקניים מצאו כי ויטמין C מפחית את הסיכון ללקות בשבץ, ושומר על בריאות הלב.

קצת רענון על תכונותיו המיוחסות של ויטמין C

ויטמין C נחשב כנוגד חימצון ומסייע בהגנה על התאים מפני רדיקלים חופשיים, מונע התקררות ומצטיין בשמירה על כלי הדם ומעטפת הלב, הגוף שלנו אינו מסוגל לייצר ויטמין זה וגם לא לאגור אותו, לכן מוטל עלינו התפקיד לסייע לגוף בצריכת ויטמין זה באופן חיצוני, ויטמין C הינו מסיס במים ומופרש מהגוף.

כדי להבטיח ספיגה טובה של ויטמין C בגוף המנעו משתיית קפאין סמוך לנטילתו, או בשילוב עם אכילת מזונות המכילים ויטמין זה, איכלו את הפרי סמוך לחיתוכו והמנעו מבישול יתר. הוא ידוע כנוגד חימצון, נוגדי חימצון הינם תרכובות היודעות לבלום את פעילותם של הרדיקלים החופשיים, ומגנות על התאים מפני נזקים, נוגדי החימצון ידועים גם כמגנים על התא מפני התפתחויות סרטניות ומונעות נזק תאי מצטבר.

חשוב לזכור כי צריכת ויטמין C בעונת החורף יכולה לסייע לשמור על מערכת חיסון, תקינה וחזקה, למנוע הצטננות מיותרת ולחזק את הגוף בחורף. פירות הדר הם מקור נהדר לויטמין C, כמובן שצריך לקחת במינון המותר, צריכת יתר של ויטמין C עלולה לגרום לשילשולים והקאות ולתופעות לוואי נוספות, לכן כדאי ליטול ויטמין C באופן קבוע ובכמות המומלצת בלבד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית