פותחת עסק? המאמר שילווה אותך צעד אחר צעד

כמה זמן כבר רציתם להיפרד מתלוש המשכורת כידידים ולנהל קריירה עצמאית משלכם?

כמה זמן כבר רציתם להיפרד מתלוש המשכורת כידידים ולנהל קריירה עצמאית משלכם?

ובכן, הגיע הזמן לעשות צעד ראשון לעבר החלום הנכסף...

אז איך עושים זאת בקלות?

ראשית, יש להגדיר את הישות המשפטית בה אנחנו מעוניינים להפעיל את העסק

עוסק פטור - עוסק שהכנסתו השנתית נמוכה מ 79,482 ₪ (נכון לשנת 2014).

עוסק מורשה - עוסק שהכנסתו השנתית גבוהה מ79,482 ₪

שותפות - רגילה או מוגבלת

חברה - פרטית או ציבורית

לצורך הפשטות נעסוק כעת בעוסק מורשה או עוסק פטור עלינו להכיר שלושה גופים שילוו אותנו לאורך ההתנהלות השוטפת בעסק.

מס ערך מוסף – מע"מ

צעדים ראשונים - זהו המוסד הראשון שעלינו לפגוש בבואנו לפתוח תיק עצמאי, עלינו לפנות למשרד מע"מ הקרוב לאזור מגורינו, יש להצטייד ב:

תעודת זהות

פנקס שיקים או אסמכתא אחרת מחשבון הבנק בו עתיד להתנהל העסק.

צילום חוזה שכירות או קנייה של מקום העסק.

מסמכים נוספים המעידים על הקמת העסק ופעילותו (כגון רישיון עסק, קורס מקצועי, תעודה וכד').

בתום הליך הרישום תונפק עבורנו תעודת עוסק (פטור או מורשה) זמנית ונקבל טופס לתשלום המע"מ בדיווח ראשון. תעודה מקורית בצירוף פנקס לדיווח שוטף ישלח אלינו בדואר, תעודה זו יש להציג במקום בולט בעסק.

התנהלות שוטפת - ההתנהלות תלויה בסוג העוסק:

1. עוסק מורשה – עוסק זה צריך לערוך חשבון אחת לחודש או אחת לחודשיים (נקבע על-ידי מס הכנסה ע"פ גובה המחזור), בעריכת החשבון נבדוק את המע"מ שגבינו עבור ההכנסות (מע"מ עסקאות) ואת המע"מ ששילמנו עבור ההוצאות (מע"מ תשומות) במידה ומע"מ עסקאות גבוה עלינו לדווח את ההפרש בפנקס שקיבלנו ולשלמו בדואר או באתר מע"מ, במידה ומע"מ תשומות גבוה נמלא בפנקס את טופס ההחזר ונקבל את ההפרש לחשבון הבנק.

2. עוסק פטור – עוסק זה הינו פטור ממע"מ כלומר אין לו התחשבנות מול משרדי מע"מ, הוא אינו גובה מלקוחותיו מע"מ ואינו דורש החזר מע"מ בגין הוצאותיו.

מס הכנסה

צעדים ראשונים - לאחר פתיחת התיק במע"מ יש להגיש למס הכנסה (ניתן גם לשלוח בדואר) את הטופס שקיבלנו ממע"מ וכן צילום תעודת זהות ולבקש לפתוח תיק.

לאחר פתיחת התיק ישלח אליכם בדואר פנקס מקדמות אשר באמצעותו תוכלו לדווח על מחזור העסקאות ולשלם מס על פי אחוז שיקבע בפנקס, המלצתי לעבוד עם האתר של רשות המיסים הדיווח שם פשוט וברור. יש באפשרותנו לפנות למס הכנסה ולבקש שינוי של שיעור המקדמה, בצירוף נימוק לבקשה.

במידה והנכם מעסיקים עובדים יש לפתוח גם תיק ניכויים אשר באמצעותו תדווחו למס הכנסה על השכר ששולם והמס שנוכה ממנו, מידי חודש.

המוסד לביטוח לאומי

זהו המוסד שמלווה אותנו מגיל 18 ועד אחרית הימים על כן אין צורך לפתוח תיק בביטוח לאומי אלא רק לשנות את המעמד בתיק על ידי שליחת מכתב פשוט בו מצוינים הפרטים האישיים ותאריך הפיכתכם לעצמאים. לאחר שינוי הסטאטוס ישלח אליכם פנקס לתשלום מקדמות.

במידה ונפתח תיק ניכויים במס הכנסה כלומר אנו מעסיקים עובדים, המוסד לביטוח לאומי מקבל את המידע אודות פתיחת התיק ומספרו ממס הכנסה ופותח תיק למעסיק החדש גם בביטוח לאומי. במקרה כזה יש לדווח כל חודש גם לביטוח לאומי על משכורות ששולמו.

מידע נוסף

יש להפיק קבלות וחשבוניות מס (עוסקים פטורים נדרשים להוציא קבלות בלבד), ניתן להדפיס פנקסים בבתי דפוס או חנויות לציוד משרדי כיום ניתן לעשות זאת גם באמצעות תוכנות להנהלת חשבונות.

בסיום כל שנה, כל עוסק מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, בדוח זה אנו מפרטים את סך ההכנסות ואת סך ההוצאות לפני מע"מ לפי החשבוניות שבידנו, ההפרש בניהם הוא הרווח השנתי של העסק. על רווח זה אנו צריכים לחשב את חבות המס, ניתן להיעזר ברואה חשבון או ביועץ מס. מחבות המס אנו מקטינים את תשלומי המס ששילמנו במהלך השנה.

לשאלות: oritziv.cpa@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית