שרי שטיירמן בחרה בגרושין כדי לחיות

השלב שבו את נאלצת לוותר על קיומך הפיזי, הנפשי או הרגשי. ואז הכלל הוא שחייך קודמים. שרי שטיירמן על בחירה אמיצה במיוחד ששינתה את חייה, בחרתי לחיות או לא להיות (זוגיות)

"גרושין זה לא פיקניק" זו לא קלישאה.

ותאמינו לי שאני יודעת במה דברים אמורים. הייתי בסרט הזה פעמיים. לכל גרושין יש שלושה צדדים שלו, שלה והאמת.
והאמת שבשתי הסיטואציות הייתי במצב של " לחיות או לא להיות"

אני לא בעד ולא נגד גרושין ,כל מקרה לגופו.

התובנה הכי ממצה שהגעתי אליה מנסיוני לגבי גרושין היא שאת מחליפה סט אחד של בעיות בסט אחר .

אם יש לך פנטזיה על בעל מושלם, דעי שאין חיה כזאת . מי שרוצה בעל שיהיה גם חכם גם עשיר וגם טוב לב צריכה שלושה.

ואם את משלה את עצמך שפרק ב' או ג' יהיו מושלמים זכרי שאף אחד לא מבטיח לך גן של ורדים.

לכן עצתי לכל מי שמוכנה לשמוע, תמיד עדיף לנסות להשקיע ולעבוד על הנישואים הקיימים, להתמודד עם הסט המוכר מאשר ללכת אל הלא ידוע. אלא אם כן הגעת לנקודת האל- חזור.

השלב שבו את נאלצת לוותר על קיומך הפיזי ,הנפשי , או הרגשי. ואז הכלל הוא שחייך קודמים.

השאלה שאת חייבת לשאול את עצמך היא האם עדיף לי לחיות לבד, אפילו אם לא יתמזל לי להינשא שוב. אם התשובה הכנה הינה חיובית משמע שהיא גם פאטאלית.

פעמיים בחיי נאלצתי לבחור בגרושין כי לא היתה לי אלטרנטיבה לחיות במסגרת הקיימת. זה היה עצוב ואכזרי לפרק משפחה.

אני זוכרת ימים שלמים הסתובבתי עם בכי עמוק בלב ודמעות בעיניים, לנגד עיני עמד רק פסוק אחד "שלא ניגע לריק ולא נלד לבהלה" זה כל כך עצוב להשקיע את כל כולך בפרויקט של חייך – בניית ביתך. ולפתע הקן החמים שלך וחלקת האלוקים הקטנה שלך נרמסת ונהרסת בברוטאליות.

אני זוכרת שבאחד הדיונים בגרושי הראשונים , בבית הדין הרבני, פנה אלי אב בית הדין והתרה בי בזו הלשון: " גבירתי, את יודעת שאת דורשת גט, אני מבין את צערך, אבל דעי לך שכשזוג מתגרש אפילו מזבח מוריד דמעות."

זה זעזע אותי אבל מה שיותר הלם בי היתה התשובה שיצאה מפי בלי להתמהמה : "מוטב שהמזבח יזיל דמעות פעם אחת משאני אבכה כל החיים". ובחרתי בחיים.

]]>

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

6
יש רבנים ותורה ועל פיהם נלך ולפי ראות שכלם ולא לפי תחושת הבטן
חים
5
אמת - כל מקרה לגופו. אין בעד ואין נגד. התורה נתנה את הכתובה והתורה נתנה את הגט. צריך מאוד להיזהר מלהקיש ממקרה אחד למשנהו. פעם היינו אישיים יותר ושומרים על פרטיות. היה לזה יתרונות .. אולי יותר ... השיח והדיבור הפתוח גם יכול להיות מסוכן.. יכול לתת לגיטימציה וצריך להיזהר. המילה הכתובה חייבת באחריות.
ציפי
4
ממשפחה חד הורית נורמאלית מאשר ממשפחה רגילה שמקללים ורבים כל היום אחד עם השני והילדים רואים הכל.......גם כשאשה מתגרשת לרוב היא עושה את זה למען הילדים- חייהם ובריאותם..........
א
3
יש בעלים מושלמים.................
א
2
שרי, המון כאב נשקף מתמונתך , אני מקוה שהחלטתך לא היתה לשווא, ואכן עשית את ההחלטה הנכונה , כואב כשילדים מעורבים בסיפור אבל יותר קשה אם היתה זוגיות גרועה והנישואין המעוותים קיימים, תדעי שיש חיים אחרי המוות וכן יש אנשים טובים וראויים בעולם , ואת יכולה למצוא את הנשמה התואמת שלך , רק תדמייני במחשבתך שאת
צופית
1
שרי, כתבת יפה! . חשוב שכל הנוגעים בדבר ידעו שאם אישה רוצה גט, ברוב המקרים [בציבור החרדי] זה משום שאם לא תתגרש אז היא נחנקת פיזית,נפשית,ורגשית. כי מילדות היא גדלה על חינוך שאין כזה דבר גירושין. ואישה כשרה עושה רצון בעלה.[שזה נכון ,לידיעת כולם, רק לגבי לימוד תורה שלו].ואם היא תתגרש אז היא מאמללת את המ
טוענת.

עוד במשפחה:

אור וחגיגה

||
2
ש

מהיר, בזול ומטפל בשורש

כיכר בשיתוף תכלס|מקודם

אימהות משוחחות

||
11

אימהות משוחחות

||
2

מדריך להורים

|

במשפחות הכי טובות

||
23

משפחולוגיה 

||
5

אימהות וילדים בשגרת מלחמה

||
6

חירום, שגרה ומה שביניהם

|

בימי לחץ וגם בשגרה

|

"שמע אשמע צעקתו"

||
6

טיפים ליוצאים לר"ה

||
2

בלגן לא כאן

||
16

... במשפחות הכי טובות

||
4