9 כללים חשובים לבית מסודר גם בחופש

לא מצליחה לזהות את הבית בחופש? קבלו את האישה עם 9 הכללים החשובים שכל הורה חייב לשנן. אם תעבדו לפיהם, הבית, לפחות החלק הנראה לעין, ייראה מסודר ונקי * לגזור ולשמור (בבית, משפחה)

טליה אדר | כיכר השבת |
"סבתא טובה השלישית", כך מכנות הילדות של ברכי אחותי את הספק עוזרת בית ספק סוכנת בית, וללא ספק מלכת הבית שמככבת בימים אלו אצלן. מדוע קוראים לה כך? כי לפניה היו שתי סבתות טובות, אבל הן פרשו מביתה של ברכי בשל עומס הבלגן וקשיי היומיום. כשסבתא טובה השלישית הגיעה לברכי בראשונה, היא קודם כל הייתה בהלם מוחלט, אחר כך התעשתה, אחר כך החליטה ומייד - ביצעה. ביצועים שנראו כמו נס.

עבודתה של ברכי בסטודיו הסמוך לביתה, הופכת את היום לדבר צפוף ותובעני. כמובן שמצב כזה אינו מאפשר ארגון מדוקדק של הבית עצמו, סדרי הארוחות והחדרים. ומי שיגיד לכם שאפשר - הוא סתם מתנשא וגם משקר.

לסבתא טובה זה לקח יומיים, בערך, להתעשת. יומיים להגיד בעברית מתובלת בצרפתית, "הו, מאניפיק, זה נורא, איך את חיה בכלל? תראי את הילדות הפטיט האלו. טראג'ולי!" אחרי זה, קיבלו עיניה ברק החלטה נחוש והיא הכריזה, שמעכשיו, ייכון משטר חדש פה, בבית. כלומר, לא בדיוק במילים האלו, אבל זה מה שהשתמע.

"בסך הכול חיפשתי מישהי שתהיה עם הילדים קבוע בשעות אחר הצהריים..." מספרת לי ברכי ופניה מזדהרות באושר מופלג. "ומה קיבלתי? קיבלתי את המלוכה! האישה הזאת אלופה בכללים של סדר וניקיון. הבית נראה אחרת לגמרי. נקי. מסודר תמיד. הכול כל כך יעיל. וזה לא שהיא כל היום מסדרת או מנקה! ממש לא! אז איך זה? פשוט, יש לה כמה כללים. אם עובדים לפיהם, הבית תמיד ייראה - לפחות אותו חלק הנראה לעין - מסודר ונקי.

הכללים של סבתא טובה הם פשוטים וברורים וברכי ליקטה אותם בין לקוחה ללקוחה. כתבה ותלתה על המקרר, בין המגנט של הפרפר לזה של הפרה שמוציאה לשון. כל כך התלהבתי, שגם אני העתקתי אותם - יישמתי ימים מספר והתוצאות הפלא ופלא!

כיורים נקיים, תמיד!

הכלל הבא נשמע, אולי, קשה, אבל הוא לא. והוא כל כך מועיל למראה כללי של בית נקי, שכדאי מאד לנסות אותו. ובכן: סבתא טובה לא מבקשת להתעסק באובססיביות בניקיון הבית: לא לשטוף רצפה כל יום, ולא לנקות חלונות - אבל דבר אחד - הכיורים - צריכים להיות כל הזמן נקיים. ולא סתם נקיים, נקיים לחלוטין. שלא יהיה בהם כוס או כפית. יהיה מה שיהיה לא צוברים כלים בכיור! כל כוס וכל כפית שוטפים מייד! זהו כלל שמגיע משיטה ש"רצה" בארצות הברית. שומרים על דבר אחד נקי פרפקט בבית. רק דבר אחד, אחר כך, מתחילים ל"היכנס לשוונג".

פתרונות אחסון

ארגזים וקופסאות הם הפתרון האפקטיבי ביותר לבלגאן וערמות מצטברות מכל סוג ומין, החל מעיתונים וכתבי עת וכלה בגרביים נטולי זוג, משחקים בשימוש וספרים אהובים. גם במגרות שידה רחבות, כדאי לקנות סלסילות או קופסאות קטנות ולהכניס לפי מיון. (גרביים, גופיות, קליפסים, צבעים, וכדו')

סידור המשחקים

כלל ברזל - לא מתחילים משחק לפני שמסדרים את השני. אחד לכל ילד בכל פעם!

חלוקת זמן הוגנת

כשהבית שרוי במהפכה ואין זמן, מחלקים את הזמן שיש לחלקים שווים על פי מספר החדרים, ולכל חדר מקדישים זמן קצוב להפיכת "מראה מסודר" כללי.

שימו לב לפרטים ההקטנים

מגבונים וחומר לניקוי חלונות עם סמרטוט, מוחבאים במקום קבוע בכל חדר. בכל פעם שמדברים בטלפון, עושים עוד משהו. חלון, מסגרת, שולחן מחשב, פקס. שימו לב- מגבונים הם אחד מפלאי הבריאה של ימינו, במיוחד בענייני מסילות של חלונות וספות בד! (לא לפחד ללחוץ חזק, הריפוד לא ייהרס).

מונעים אבנית

בכל פעם שהילדים מסיימים את האמבטיה, עוברים עם מגבון על ה"קו" שנוצר מהמים למנוע הצטברות אבנית. מצוין גם לענייני אסלות.

לא מוציאים תכולת ארונות

בשום אופן או מצב, (והכוונה בשום אופן או מצב!) לא מוציאים בבת אחת תכולת ארונות, מגרות, ספריות וכדו' על מנת להשליט סדר עולמי חדש בגחמת פתע. מגרה מגרה, ארון ארון, הדבר תקף גם לערב פסח הממשמש ובא.

לא לאגור דברים

כל מה שלא לובשים או משתמשים - לשלוח לתרומה, דברים שאינם במצב טוב- לצפרדע! ובלי סנטימנטים, בבקשה.

קודם כל הילדים

אחרון חביב וחשוב - קודם כל הילדים! לפני הניקיון והסדר, דואגים שהילדים יהיו שבעים, נקיים ומרוצים ככל האפשר. כמובן שלא מקפלים כביסה כשהילדים בוכים וזקוקים לטיפול. ו(אפילו) לא מדיחים כלים כשהתינוק רעב. בכלל, עדיף תמיד לעשות דברים כשהם ישנים.

עד כאן הכללים שולטים עכשיו בבית העסוק ביותר בעולם. הם עובדים. תנסו. אתם מוזמנים לספר לנו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית