מרד גולשים גרם למנכ"לית להתפטר

מנכ"לית אתר הקהילות הגדול בעולם 'רדיט' התפטרה השבוע מסיבה מפתיעה: לאחר שסגרה כמה פורומים מרכזיים הגולשים פתחו במרד נגדה, בסופו התפטרה (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
יחסיה של המנכ"לית אתר הקהילות reddit עם הגולשים התדרדר מאז שמונתה לתפקידה לפני כשמונה חודשים. מסתבר שלגושים יש כח רב, ואפילו מאד.

אלן סגרה במהלך חודש שעבר חמישה פורומים עסקו בנושאים שונים ובינהם בדיחות שהועלו על מגזר כזה או אחר. אלן פאו סגרה אותם במטרה למנוע הסתה גזענית ואילו הגולשים באתר ראו זאת בעין שונה, וטענו כי זה פוגע בחופש הביטוי וברדיקליות שהאתר הקנה לעצמו.

הגולשים הקימו במקביל פורומים אחרים הדומים ברוחם לאלו שסגרה המנכ"לית. שיא המרד הגיע כאשר אלן פיטרה את טיילור, אחת העובדות המוערכות באתר, שניהלה את מדור "שאל אותי" בוא ארחה אישי ציבור ואנשים מפורסמים. טיילור נחשבה לאחת מאושיות המובילות באתר. כתוצאה מכך מנהלי הפורומים השונים השביתו את הפעילות באתר, על אף שפירסמה הודעת התנצלות המרד לא הופסק והפעילות באתר הלכה וירדה.

בשבוע שעבר מאמר שהועלה באתר במדור דעות של הניוורק טיימס, הסביא כי לא ייתכן רק כן לסגור פורומים של דעוץת שעליו מבוסס האתר. מה גם שמנהלי הפורומים עובדים בהתנדבות. זוהי פגיעה קשה בחופש הביטוי, וכי אתר שמבוסס על תוכןם גולדשים אינו יכול לסגור ולעשות שינויים משמעויים ללא התראה מוקדמת.

פאו הותקפה ע"י הגולשים, בתגובות פוגעניות ולאחר שבוע של מרד, התייאשה אלן ופרשה מתפקידה היא אמרה: "בשמונת חודשי עבודתי ראיתי את הטוב, הרע והמכוער 'ברדיט', הטוב היה מעורר השראה באופן מוחלט, והרע גרם לי לפקפק באנושות. אני רק רוצה להזכיר לכולם שאני רק עוד אדם יש לי משפחה ויש לי רגשות. כל מי שמותקף ברדיט הוא רק עוד אדם כמוני וכמוכם. וכשאנשים ממציאים משהו כדי לתקוף אותי או מישהו אחר, זה מתפשט, ובסופו של דבר אנחנו (המותקפים) נראה את זה. ואנחנו נרגיש זאת, לא רק על מה שנאמר, גם שזה פוגע באותנטיות של רדיט ומנער את אמוננו באנושות" אלן הוסיפה וכתבה כי פיטוריה היו על רקע אי יכולותיה להביא גידול בגולשי האתר ולהיות נאמנה לעקרונותיה לבל יעשה שימוש בתכנים פוגעניים בקבוצות אוכלוסיה שונות. המרד הזה הכניס לאתר מספר גולשים מעבר למצופה.

מייסד האתר סם אלטמן העלה הודעת תמיכה באלן: " היה מחליא לראות כמה מהדברים שגולשי 'רדיט' כתבו על אלן, הירידה בחמלה שקורית כשכולנו יושבים מאחורי מסכי המחשב אינה טובה לעולם. אנשים הם עדיין אנשים, גם אם יש בינכם אינטרנט. עדיין אם הקהילה ברדיט לא יכולה ללמוד לאזן, זה יכול להיות אתר טוב אבל לעולם לא יהיה קהילה טובה"
לתפקיד המנכ"ל התמנה המייסד סטיב האפמן, שהיה מנהלה בעבר בסיוע שותפו אוחניאן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית