דואגת לביטחון העצמי של הילד? אל תחמיאי לו יותר מידי

כל כמה זמן חלה תפנית חדשה ומעניינת בגישה לילדים. פעם בהרעפת מחמאות שייבנו את ביטחונו העצמי של הילד וכעת מחקר חדש מסביר למה מחמאות יכולות להזיק להתפתחותו העתידית. מה עושים? מאזנים, אל תחמיאו לילד בצורה מוגזמת זה פשוט מזיק לו (ילדים)

יערית אלבז | כיכר השבת |
כל הורה בטוח כי הילד שלו הוא מלך העולם, נכון הוא באמת כזה. אך בתור הורים עלינו לאזן בין האהבה הטבעית שלנו לבין הרצון העז שלנו לחזק את בטחונם, לפעמים אנחנו גורמים בכך לתוצאה ההפוכה. באוניברסיטת אוהיו בדקו ומצאו שילדים אשר מקבלים עודף מחמאות מהוריהם או מהסביבה בה הם גדלים, יכולה לפגוע בבטחונם ולהשיג את התוצאה ההפוכה שלשמן נועדו המחמאות.

"שבחים מוגזמים עושים עבודה הפוכה כשניתנים לילדים שנראה כי זקוקים לשמוע אותם יותר מכל אחד אחר" אומר ד"ר אדי ברומלמן העומד בראש המחקר. המחקר הנוכחי הינו המחקר האשון מסוגו הבוחן את הנתונים ומתמקד בהשלכותיהם של המחמאות, ילדים בעלי ביטחון עצמי נמוך מוצפים ע"י ההורים שלהם במחמאות לעומת ילדים בעלי ביטחון עצמי שהמחמאות עבורם הם כחיזוק, ילדים בעלי ערך נמוך בעיני עצמם, המחמאות מחלישות אותם, הם נסוגים אחורנית ומרגישים חלשים יותר ומפתחים פחד וחרדה להתמודד עם אתגרים חדשים.

המחקר מתמקד בהבדלים במחמאות ובמשמעות המילים על כל מחמאה לדוגמא: "אתה מצטיין בזה" לעומת "אתה ממש מצטיין בזה" ההבדלים הזעירים הם במשמעות ובנפח המילים. לפי נפח המילים ניתן לבדוק אם המחמאה מוגזמת או מוקצנת. במחקר מצאו החוקרים כי מחמאות מנופחות ומוגזמות ניתנות לילדים בעלי ביטחון עצמי נמוך, מיתוך כוונתם הטובה של ההורים על מנת לחזק אותם, זה בעצם מה שגורם לתוצאה ההפוכה.

במהלך המחקר נתבקשו 240 ילדים לצייר ציור של וונגוך, הם קיבלו מחמחאות 'רגילות' עבור מי שצייר יפה, 'מנופחות' למי שצייר פחות ועל ציורים מקצועיים לא ניתנה מחמאה. לאחר מכן הם נתבקשו לצייר ציור נוסף הילדים שקיבלו מחמאות מנופחות בשל ביטחונם העצמי הנמוך בחרו לצייר ציורים קלים יותר, לעומת ילדים שקיבלו מחמאות מוגזמות והיו בעלי בטחון עצמי גבוה פנו לצייר ציורים מורכבים יותר. בשל הדרישה מעצמם להוכיח כי המחמאה ניתנה להם ביושר.

מסקנת המחקר: כי ילד בעל ביטחון עצמי נמוך המקבל מחמאות מוגזמות יכול להינזק מהם, לעומת זאת ילדים בעלי ביטחון עצמי גבוהה שיקבלו מחמאות מוגזמות ידרשו מעמצמם יותר ובמידה ויכשלו ביטחונם העצמי ירד. לכן, כדאי לתת מחמאות במינון ובטוב טעם, וכמובן לייחס זאת לכל ילד ואופיו ללא הגזמה או הקצנה מיותרת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית