אחד לאבא, אחד לאמא ואחד לאח הקטן, ומה איתי?

ילדים מקופחים גדלים להיות מבוגרים מקופחים, תחושת הקיפוח היא סמפטום שהולך ומתפשט והופך לתכונה מזיקה * סכנת הקיפוח; למה זה קורה? איך ילד הופך להיות הילד המקופח? ומה אנחנו ההורים יכולים לעשות על מנת למגר את התופעה (ילדים)

טליה אדר | כיכר השבת |
הורים יקרים בשימת לב פשוטה ניתן למנוע תחושה נליוות ומעיקה לכל החיים. לכל ילד יש אישיות משלו, אם נשמע אותם ונשים לב לאמירות שלהם על עצמם נדע לנווט אותם ולעזור להם לעצב אישיות בריאה משל עצמם.

המושג 'קיפוח' אינו פוסח על שום בית בדכ' תמיד אחד מהילדים ירגיש בסיטואציה כזו או אחרת מקופח או מאחיו, מיקום הילד בדכ' מאד משפיע על תחושה זו, ילדים טובים ושקטים גם נוטים לרוב לחוש כך כי תשומת הלב פחות מופנה אליהם באופן עקבי. ישנם ילדים הדורשים מאיתנו טיפול ויחס תמידי, בעוד שיש את אלו השקטים יותר שלרוב אנחנו 'שוכחים אותם'.

9 דברים שיכולים לגרום לתחושת קיפוח אצל ילדים;

1. התערבות במריבות בין אחים יכולה לגרום לתחושת קיפוח, לא תמיד אנחנו יכולים להיות נייטרליים ולא להיות לצידו של האחד בשווה לשני, לכן כדאי להמנע מהתערבות מיותרת, לתת להם להגיע לפתרונות ולהסתדר לבד בעצמם, אם צריך הכוונה ללא תפיסה והעדפה של אחד מהצדדים ניתן לעשות זאת על מנת שלא תורגש העדפה על ילד אחד על פני השני.

2. רגשות אשם אצל הורים יכולים גם ליצור תחושת קיפוח אצל ילד אחד כלפי השני לכן, כאשר מרגישים כי האחד קטן וחלש יותר ומרחמים עליו, מעניקים לו יותר ומתייחסים אליו יותר.

3. גבולות – כשיש בעיה בהצבת גבולות וכאשר זה מתנגש בנתינה האינסופית שלנו, אנחנו עושים הכל על מנת לתת להם כדי שיירגעו, ישתקו וירגישו טוב, ואז אנו מפספסים את זה, אחד חסר גבולות השני שקט יותר או כאשר לא נותנים לו את מבוקשו הוא מרגיש מקופח.

4. כאשר אנחנו רוצים להיות שוויונים מדי ולתת להם במידה שווה, הילדים החזקים בדכ' יתפסו על חולשה ההורית זו טרמפ וינסו תמיד להוכיח כי הם מקופלחים מהשני.

5. מניפולציה – ייתכן והילדים קלטו כי תחושת הקיפוח גורמת לנו להרגיש נורא בתור 'הורים מקפחים', שימו לב מתי זה מגיע ותלמדו לזהות אותה .

6. ישנם ילדים שדרך תחושת הקיפוח מנסים למצא את מקומם , למצא מיקום טוב, ודרך הקיפוח להתבלוט יותר, במידה ואתם מזהים זאת כדאי שתפנו אותו לאפיק אחר בו הוא יוכל להתבלט

7. בדקו את עצמכם האם אתם אוהבים את אחד הילדים קצת יותר מהשאר, תופעת הילד המועדף ידועה והרבה חוטאים בכך, ולא שמים לב כי הילדים הנוספים מרגישים מקופחים.

8. העדפה מתקנת - ילדים מקופחים מפתחים רגשי נחיתות, צריך לשים לב לכך ולפתח להם את הכישורים הייחודיים שלהם, כדי להעניק להם ביטחון וכדי שיירגישו חשובים גם בפני עצמם, דרבנו אותו בצורה שיאמין בכם וירגיש נינוח.

9. אל תגדלו דור מקופח, שימו לב כאשר אתם מזהים את סמפטום 'האכלו לי, שתו לי' אצל ילדיכם, האחריות מוטלת עליכם על מנת למנוע ממנו להיות מבוגר מקופח, מיצאו אלו תכונות טובות וחיוביות וטפחו אותם, נסו לכוון אותו יותר לעולמו הפנימי ולמצא זרקור אור חיובי על עצמו מאשר להתעסק בפגיעה .

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית