יש לי מושג

הם מרוויחים 30 אלף בחודש ועדיין מסיימים במינוס, זו הסיבה

גם אתם לא גומרים את החודש למרות ההכנסות? • במסגרת התוכנית הכלכלית, פינה עם שרון שכטר בו הוא מלמד אותנו איך עושים סדר כלכלי מקיף 360 • כך מחשבים הוצאות, הכנסות, נכסים והתחייבויות • כך תגיעו לשלווה כלכלית

מתוך התוכנית הכלכלית (צילום ועריכה: דודי פלוג)

שלום שרון. אם אני בא אליך ואומר לך שאני לא גומר את החודש, אני מבולבל כלכלית, תאר לי את תהליך ה- 360 שאתם עושים בטראסט פיננסים עם המשפחות.
"תהליך 360 למעשה עושה סקירה מלאה של הנושאים הכלכליים אצל הלקוח. אנחנו בודקים הוצאות, הכנסות, נכסים והתחייבויות. מדברים על סדרי עדיפויות ומטרות, לאן אתה רוצה שהחיים הכלכליים שלך יגיעו. ומשם אנחנו גוזרים תוכנית פעולה ומלווים אותך להטמעה. זו תוכנית שמותאמת אישית לכל משפחה".

תן לי דוגמא מהשטח
"הייתה לי משפחה שמרוויחה יפה, 30,000 שקלים יחד, אבל בניתוח שביצענו הם מוציאים 36,000 שקלים. כלומר, כל חודש הם מייצרים גרעון של 6000 שקלים. כלומר בשנה, 72,000 שקלים. כך המשפחה תוך שלוש-ארבע שנים הביאה הלוואות של 300,000 שקל לכיסוי חובות. אז למעשה, בניתוח הנתונים אנחנו מבינים שמחצית מהתקציב הולכת על תשלום משכנתא והתחייבויות. היה להם בית ששווה 3 מליון, אבל שילמו 15,000 שקל בחודש על משכנתא והלוואות. כך הם נכנסו לסחרור."

איך זה קורה למשפחות?
"דווקא בגלל שההכנסות יפות לעיתים לא שמים לב, זה לא מורגש. הפתרון הוא משולב, איפה אנחנו לא יעילים - בהחזרים, בביטוחים, אפשר לעשות פריסת התחייבויות נכונה עד כדי היפוך כלכלי. עם המשפחה הזו, הצלחנו להוריד את התשלום ל 8000 שקלים על התחייבויות. בתהליך ארוך של הטמעת הרגלים חדשים פתאום הרגישו את העושר האמיתי, וכשהם התחילו ליצר הם עברו לצמיחה. הם התחילו לחסוך כל חודש 5-6000 שקלים ותוך כמה שנים הגיעו לסכום של 300-400,000 שקלים והצליחו להגיע לנכס נוסף."

אני רואה אצלך את תחושת השליחות, מצוקה כלכלית משפיעה גם על הבית. זה משפיע על הזוגיות ועל הילדים.
"תהליך כלכלי יוצר סינרגיה. אנשים יוצאים בלי משקולת על הכתפיים. פתאום הם מגשימים את עצמם. אני מוריד את הכובד הכלכלי וזה האושר שלי, בהצלחה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר