הגראי"ל שטיינמן: "העולים לקבר יוסף, מתחייבים בנפשם"

"העולים לקבר יוסף, דינם כמתאבדים ומתחייבים בנפשם", כך אמר בימים האחרונים מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון-לייב שטיינמן בהתייחסו לעלייה לקבר יוסף. הגראי"ל הוסיף ואמר כי "כל מי שהולך לשם, אם יקרה לו חלילה משהו, דמו בראשו. אפילו עגלה ערופה לא צריך להביא על כזה דבר. הוא אשם בכך, כי הוא הביא את זה על עצמו. דינו כמתאבד"

חיים שקדי | כיכר השבת |

"העולים לקבר יוסף, דינם כמתאבדים ומתחייבים בנפשם", כך אמר בימים האחרונים מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון-לייב שטיינמן בהתייחסו לעלייה לקבר יוסף.

אל מעונו של ראש הישיבה ברחוב חזון-איש 5 בבני ברק, הגיע אחד הדיינים המוכרים בעיר, הנוהג לעלות לקבר יוסף הצדיק בשכם, לדבר עם הרב על העלייה למקום, ולנסות לדבר על לבו בשבח העלייה לציון הצדיק.

הגראי"ל שטיינמן, שמע את הדברים והגיב בחריפות: "האנשים שעולים לשם מתחייבים בנפשם, זו סכנת נפשות אמיתית. זה נקרא להתגרות באומות. יודעים שזה מכעיס את הגויים, ודווקא נכנסים".

"בשביל מה צריך את זה?", המשיך ראש-הישיבה ותהה, "וכי חסרים קברי צדיקים פה בבני-ברק, בירושלים, או בצפון, מקומות שאפשר להיכנס בהם לכתחילה?".

הגראי"ל הוסיף ואמר כי "כל מי שהולך לשם, אם יקרה לו חלילה משהו, דמו בראשו. אפילו עגלה ערופה לא צריך להביא על כזה דבר. הוא אשם בכך, כי הוא הביא את זה על עצמו. דינו כמתאבד".

בסיום דבריו, אמר מרן הגראי"ל שטיינמן כי "בימינו שזו סכנה כל-כך גדולה, אין בזה שום עניין והסכנה בעלייה לציון גדולה מהתועלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר