כיכר השבת

דרך התורה, לא פשרנות

היחס לנוער מתמודד: הוראת גדולי ישראל - "לאהוב ולקרב"

סרטון בו נראה הגר"ג אדלשטיין מורה את היחס הראוי לנוער מתמודד, הביאו גורמים שונים לטעון כי מדובר ב"פשרנות", אך מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי זו עמדת גדולי ישראל לאורך השנים (חרדים)

134
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ד בטבת | 11.01.18
מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ג אדלשטיין והחזון איש
מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ג אדלשטיין והחזון איש (צילום: יעקב כהן - פלאש 90, יהודה פרקוביץ, ברשות הציבור)

בשבועות האחרונים הפך לויראלי ברשתות החברתיות סרטון שבו נראה ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין מוסר דברי הדרכה וחינוך לארגון של איש החינוך אבי פישהוף בארה"ב שבו ענה ראש הישיבה לשאלות רבות בעניין טיפול בנערים נושרים.

הגר"ג אדלשטיין נאמן שם לדרכם של גדולי הדור ומשיב שיש להרבות באהבה ותמיכה לנער, גם אם הפך לחילוני, שכן בסוף האהבה והתמיכה אינם שבים ריקם ופועלים את פעולתם העמוקה.

כך למשל הורה הגר"ג כי במקרה שבחור הולך עם אביו בשבת והבחור מוציא סיגריה, לאבא אסור להגיב וכן אם הבחור מביא לבית דברים נגד החינוך, לא להגיב ולהכיל למרות שקשה.

אלא שמתברר כי גורמים שונים ניסו לצייר ביממה האחרונה בכלי התקשורת כביכול מדובר בדברים חריגים תוך שהם מנסים להציג את הגרי"ג כ"פשרן עוד יותר מהרב שטיינמן".

היחס לנוער הנושר • הוראות הגר"ג אדלשטיין

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי ראש הישיבה ממשיך במסרים אלו בדיוק את דרכו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל וכן את דרכו של מרן החזון איש זצ"ל.

"כיכר השבת" מציג את מה שסיפר הגר"י אדלשטיין זצוק"ל על אשר ראה אצל החזון איש זיע"א, אליו היה מקורב יחד עם אחיו הגרי"ג ששניהם זכו לקירבה גדולה אצל מרן בעל החזון איש, מתוך ספר "מעשה איש":

וזה לשונו: "דעת רבינו היתה, כשעלתה על הפרק שאלת היחסים בין הורים לילדיהם שיצאו לתרבות רעה רח"ל, שינסו למשכם בעבותות אהבה, ולא לדחותם חלילה.

"מעשה באב שבנו נידרדר להיות מחלל שבת בפרהסיא, ולימים הגיע בנו בבקשה שירכוש בעדו מכונית נוסעים. אמר האב שמוכן לכך בתנאי שיבטיח לבל יסע בשבתות. הבן סירב להבטיח, והמתיחות ביניהם גדלה. כשהגיע הדבר אל רבינו שלח אל האב לייעצו, שבמקרה זה ־ והוא ידע את כל הרקע לריקמת היחסים ביניהם - כדאי שיתן את המכונית לבנו ללא שום תנאי, כי דוקא בדרך זו תגדל השפעתו עליו...".

מספר הרב לוי שיינין: "אמי ע"ה היה לה אחיינית יתומה מפרעות חברון תרפ"ט, וכל הזמן קירבה אותה, וחפצה שתינשא לבן תורה, ונדרה שאם לא תינשא לבן תורה לא תגיע לשמחת נישואיה. לימים התארסה היתומה עם א' חילוני, וביקשה ממני לשאול את החזו"א כדת מה לעשות? והשיב: אין זה דרך. צריך לקרב, ועליה להתיר את נדרה!".

כמו כן נשאל החזון איש: "כיצד על המחנך להתנהג ביחס לתלמיד בכתה, שהוריו מחללים שבת", והשיב: "לעולם אין לבזות הורים בעיני בנם", כך סיפר ר"י זלושינסקי ז"ל.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

היחס לנוער הנושר • הוראות מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל

יצויין כי הרב אבי פישהוף מציג הקלטה ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בנושא זה, בה מרן נשאל על ידו האם אב צריך לנזוף בבן נושר שמחלל שבת? והשיב: "וכי יש דרך אחרת? לשנוא אותו? (או - לגרום לו לשנוא אותך?) זה רק יגרום לו להתקלקל יותר!", מרן אף מוסיף ואומר לו שמסתמא גם אברהם אבינו התנהג כך...

כמו כן דברים ברוח זו מביא אבי פישהוף מגדולי ישראל נוספים כאשר זו הרוח של מנהיגי הדור באשר לחינוך הבנים.

כידוע, שהקשר בין החזון איש לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין היה עמוק. כידוע מרן הרב שטיינמן תמיד היה מספר על הגר"ג אדלשטיין שהחזון איש שלח אליו לשמוע שיעורים. החזון איש אף אמר לפני למעלה משישים שנה כי "לר' גרשון יש סברה ישרה וידיעה של כל הש"ס".

כמו כן כשמרן הרב שך ביקש מראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין להצטרף למועצת של דגל התורה בתשמ"ט הוא לא רצה והרב שך אמר לו "נו, החזון איש אמר עליך שיש לך מום של ענווה שאפילו שמינית בשמינית אין לך".

לחצו כאן
תוכן שאסור לפספס
134 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
בס"ד מה אין מספיק צרות? יש גדולי הדור וכולנו בע"ה מקשיבים. ללא הרהור ושאלות. אז די. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג.י.13.01.18
38
בדור כזה מבולבל שיש בו קיצונים מצד אחד ומודרנים מצד שני, מוכרחים מישהו עם השקפה ישרה שהולכת בדרך האמת, בלי הפגנות וחילול השם, ומצד שני עומד על דעתו בבירור מוחלט.
שלמה11.01.18
37
אני זוכר את זה בעצמי. ובשביל להוסיף ב'כבוד וידידות' יש לצפות יחד עם הילד בסרטים.
משה11.01.18
זה הפגל האילתי
dvis11.01.18
אתה פשוט מציל את הדרך שעמלתי כה קשה להנחיל.
הרב שטינמן11.01.18

הצגת כל התגובות

36
ביחד עם הבן בבית????????????????????
מה?????????????11.01.18
35
מדהים איזה היסתכלות והבנה יש לגדולי הדור איזה זכות יש לנו שיש עימנו מלאכים פשוט היסתכלתי ובכיתי. הלווווואיייי ואזכה להיות עפר תחת כפות רגליו בעולם הבא איך הגיע לדרגות כאלה.. צדיק כתמר ישגה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק11.01.18
34
עצניק שיש לו בן שירד מהדרך, אין לבן שלו סיכוי לקבל קמצוץ של הבנה מאביו! תעשו סקר מה אחוז הנושרים מהעצניקים שחוזר בסוף, אחוזים נמוכים מאד. כי כשהולכים עם הראש בקיר זאת התוצאה!
אני11.01.18
אני בטוח שהרבה יותר נמוך מציבורים אחרים.
משה12.01.18
33
הוראת החזון איש היא ביחס לקשר עם הילד, לא להכניס אותו הביתה עם החברה שלו ושיעשו את החטאים שלהם בבית, ושאר הילדים יראו ויתקלקלו
חיים11.01.18
היית גם מבקר את מעשיו ודיבוריו
לחיים הגאון12.01.18
32
הקושי הוא בעמידה מול הדברים במקורותינו - חוסך שבטו שונא בנו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לביא11.01.18
אמר ליה רבא לר נתן בר אמי אדידך אצוארי דבניך [כל שידך על צואר בנך -כל זמן שהוא נכנע לך] משיתסר ועד עשרין ותרתי [מגיל שש עשרה עד גיל עשרים ושנים] ואמרי לה מתמני עשרה ועד עשרים וארבעה [ויש אומרים מגיל שמונה עשרה עד גיל עשרים וארבע] ופירש רש"י הקדוש ד"ה אדידך וכו : לשון אחר בשעה שעוד ידך תקיפה עלי
חנוך החנוכי 11.01.18
31
כמה טיפשות להביא ראיה לר' גרשון מהגראי"ל אין ספק ששניהם הילכו בדרך אחת. ולגבי החזו"א הקורא הנבון יבחין כי לא מדובר במקרים בהם הבן מחלל שבת מול עיני האבא, על כך אין שום הוראה לשתוק. שהלא אין אבא שירא"ש בוערת בקרבו שיכול לשתוק במצב כזה.
אין שכל12.01.18
30
פעם היו יושבים שבעה על בן שפרק עול תורה ומצוות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני11.01.18
29
עד איזה גיל אני יכול לחגוג ולעשות ככל העולה על רוחי?
בחור אחד11.01.18
לבך כדלא בעי. לפחות אל תתלוצץ גם בעקיפין מגדולי ישראל. חזור בתשובה על חטאותיך
מגלה פרצופים12.01.18
בא יקירי בחור תמים ומתוק, תכנס למעונו של אביהם של ישראל רבינו שמואל אוירבך שליט"א [רק אל תספר לאף אחד שבאת....] הוא יקבל אותך בחביבות, ויורה לך את דרך התורה.
מתקע בלוי11.01.18
28
החזו"א היה לו רחמנות אמיתי אם קנאיות אמיתי. זה בדיוק מה חסר יום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מר11.01.18
רצי מרתון ובליינים אילתיים אינם יודעים מי בשמיים
ריאלי11.01.18
27
ההתעלמות מכך שההוראה היתה להכניס "בחורה" חילונית ואולי גויה לבית בו מצויים ילדים אחרים! ולא רק על חילול שבת את זה "שכחתם" ועל דבר זה העניקו לו שם פשרן במדיה החילונית שאפילו הם מבינים שיש כאן חדשנות ו"הכלה" כלשונם. אבל אתם כידוע ממומנים על ידי אנשי החצרות גם אילו הה מתיר לבקר בכנסיה הייתם אומרים קדוש
זעליג11.01.18
דמגוגיה זאת הדת החדשה של הפגל האילתי
dvis11.01.18
כל כך אופייני לבן הפלג הנורבגי שמגשש כסומא בארובה. מאידך מגיע לך צל"ש על כך שאתה יודע לכתוב כראוי את המילה דמגוג
זעליג11.01.18
26
מהפיגוע הכי רצחני
יהודי חרדי11.01.18
האם גם על דברי החזו"א הנ"ל אתה מתייחס כך? בוש והכלם!
מוחה12.01.18
25
רק אדם ענק יכול לקבוע דרכי חינוך נחרצים בצורה ברורה. מדהים איך הוא יורד לנקודת שורש הלב של הילד. פשוט ענק .... ממש לראות את הנהגת מרן ראש הישיבה חיה מחדש.
שירה11.01.18
יש לי חבר טוב שלי שעזב לגמרי גם יום כיפור ורק חום וחיבוק מי המשפחה יחזיר אותו למסלול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב11.01.18
ראוי להשליכו לכלבים...
ליניב המתוק12.01.18
24
רק הגרי"ג יכול להורות איך מחנכים! הוא היחיד שיש לו משפחה ענקית שכולם יראים ושלמים ומגדולי מרביצי התורה. קחו דוגמא מבניו אחד ר"מ באורחות תורה אחד ר"מ בבית מדרש עליון אחד ראש ישיבת אהבת אהרון. חתניו אחד ראש ישיבת אורחות תורה אחד ראש ישיבת ר' חיים עוזר ואחד ר"מ בפונביז. רק הוא יודע איך מחנכים לתורה ויר
דוד12.01.18
מר' גרשון ובכל זאת הוא לא היה מורה אף פעם להכניס בחורות פרוצות לבית ועוד לפני כל הילדים זה בכלל לא יקרב את הנושר אדרבא זה רק ירחיק אותו אתה שואל למה? תשאל כל נושר!
ר12.01.18
מי שהכל אצלו טוב ב"ה אינו יכול להבין את סוגיית הבעיות של הבנים (ובכלל) הוא לא חוה אותם על בשרו.. שידריך את הנקיים המוצלחים, אבל את פתירת הבעיות ייתן למי שעבר על בשרו את הניסיון.. אין חכם כבעל ניסיון..
חכם בלילה17.01.18
23
הנקמה הכי גדולה שיכול להיות להרב שך שפשוט מתעלמים מדרכו ומנהיגים את כל תלמידיו בדרך אחרת הדרך של ליובאביטש, מי היה מאמין לפני 10 שנים שדגל התורה עוד תהיה נגד דרכו של המייסד
מנחם מנדל11.01.18
מרן הרב אוירבך מנהיג את 10,000 המשפחות של תלמידי ונאמני הרב שך. ניסו למחוק את הדרך של הרב שך אבל לא עזר להם כי יש לנו עיתון ותנועה וכל מה שצריך להמשיך את דרך רבותנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק11.01.18
אתה לא ליובאביטש אתה פח זבל פתוח שצריך לרוקן
משה אפללו11.01.18
כי זו האמת
בצלניק11.01.18
גוי גמור זה מה שאתה!!!
שניאור11.01.18
ברור מסגנון הכתיבה שלך ומכתיבת שם "ליובאביטש" שאתה רחוק ממי שיודע מה זה ליובאוויטש לדעתי סתום פיך מלהביע דיעות מהי דרך ליובאוויטש שאין לך שום ידע עליה כלל
זונדל ויואל11.01.18
22
מדי אז לאן נלך? לדעתי צריך רבי חיים הקדוש שליט"א לקבל על עצמו את ההנהגה בגלל שאין משהו אחר שראוי ובפרט שהוא הכי ראוי
ק11.01.18
של ק' , רק לו חיכינו על מנת להחליט מי ינהיג
dvis11.01.18
הלצים... המקררים כל זיק של קדושה וטהרה...
תשובה לבואש12.01.18
21
האם מלפני פטירת הרב שטינמן או אחר כך?
מ11.01.18
20
הרבי ניצח. אפילו בפוניבז' מבינים את זה.
מנדי11.01.18
19
אז גם לקרב?
משה11.01.18
18
הדברים פשוטיםואיך אתם מתלהבים מזה .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james11.01.18
אני לא יודע מה קורה אתנו ? איך אפשר לעצום את העיניים עוד ? איפה אתם מהפלג הבני ברקי / הנוורגי / המבולבל / הכלומניק / תקומו ותתעוררו, הספינה שלכם טובבבבעת!!!!!
מנחם מנדל11.01.18
אתם טובעים במי הבואש! לך משוך בזנב סוס כך תפרוק שעמומך במקום להגיב באינטרנט שר' שמואל רבך וודאי אוסר! תולעת!
תודה11.01.18
שרצים במרתונים, מבלים באילת , משתכרים, מבריחים סמים, פוגעים ברכוש ועוד ועוד , הם יושבים ולומדים !!!
dvis11.01.18
17
עם כל הכאב ועוגמת הנפש, הדברים דברי אלוקים חיים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לביא11.01.18
16
שששים להגיב, תמשיכו להטיל רפש ובוץ בקדושי עליון, תמשיכו במעשים הנלוזים שלכם, אתם יכולים להמשיך לגרום חילול ה', הבחירה בידכם. רק תדעו שיש דין ויש דיין, קחו את זה בחשבון, זה הכל.
חרדי12.01.18
משהו על יש דין ויש דיין? בדיוק בשביל היש דין ויש דיין צריך למחות נגד דברי אפיקורסות שכאלה שכאילו מתר להכניס שיצקע לבית מול כל הילדים, רחמנא ליצלן מכאלו מנהיגים עליהם כתוב בזוהר הקדוש שבאחרית הימים לפני משיח יהיו ראשי העם מהערב רב, זה זוהר מפורש זה לא המצאה שלי
חרדי באמת12.01.18
עוד צדיק כמוך ואבדנו תמשיך לכתוב נגד דגולי ישראל באינטרנט ותמשיך לכתוב בהפלס שאסור להחזיק אפילו אינטרנט חסום ואפילו לצורך פרנסה
שונא הצבועים06.03.18
15
ברור שמרן הגר"ש אויערבך הוא גדול הדור וממשיך מסורת רבותנו, וגדולי התורה של הצד השני הם בשיטת הציונות הדתית והרב קוק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מצביע עץ11.01.18
רבינו החזו"א זצ"ל האם גם אותו תחנך?
גאון12.01.18
14
האם זה היה דרכו כל השנים או שזה דבר חדש לרגל התמנותו למנהיג הדור?
נ11.01.18
אתה מרשה לעצמך לדבר - ראה מה קורה בשכונה הידועה בבי"ש עם הפעוטות ל"ע. חזור בך!!!!
ל-נ'12.01.18
אני מוחה על ביזוי כבוד התורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הזויים, גולשים באינטרנט ועוד יש להם האומץ והחוצפה להעביר ביקורת על גדולי ומאורי הדור, אולי לזה התכוון הנביא כשאמר שבדור חבלי משיח "חוצפא יסגא"
חרדי נסער12.01.18
13
איך אפשר עוד, רבש"ע תביא את המשיח כבר, אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים, תראה לאן לוקחים אותנו, איך נחנך את ילדינו במצב כזה, אבא תאמר לצרותינו די
שלום11.01.18
12
החשך יכסה ארץ, אין מה לעשות לברוח מהספינה הטובעת, הצילו!!!
שלום11.01.18
מה כל הפוסטים ואמירות ריקות מתוכן, בכל הדורות שהתמודדו בגזירות שמד הרבה הרבה פחות חמורות היגרו לארץ אחרת ואף שלא היה באפשרותו למכור נכסיו ומטלטליו, ולמה לא תוכיחו אמיתת דבריכם וסכנתם בפרט לצאצאיך אשר אתה מפקיר בשאט נפש לטרף, ומהגרים לארצות כאיראן אשר חפצה מאוד בבואכם לגור ולהתיישב אצלם בבטחה ללא ג
פלג'לאך11.01.18
11
יש יהודי שהבן שלו מגיע עם שלט של מעריצים את אסירי עולם התורה, והאבא רוצה לדעת האם לתת לבן לתלות את השלט או להתנגד? תשובת מרן: וודאי שלהתנגד כי זה הרי חילול ד' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי ישראלי11.01.18
10
ואילו אצלנו החרדים הכל אסור, מה יעשה הבן ולא יחטא?? יש לי בת יחידה בגיל 14 וחצי יש לנו אינטרנט אתרוג, הילדה רואה 4 אתרים חרדים וחבדים של סיפורי צדיקים משחקים נקיים ומוזיקה חסידית, אני נכנס לחדר מוצא אותה שומעת שיעור תנ"ך מהרב עמר ההידברות, אין לה מה לחפש בחוץ אצל שכנות או קרובות חילוניות. (נשלח באמ
משה בן אברהם16.01.18
9
הנזק בדיון כזה ברשות הרבים "ולא העידית כידוע] מזיקה נוראות הדבר ידוע שהדברים הם דברים שהצנעה יפה להם יש בהם טקטיקה ויש אסטרטגיה יש שעה ויש שעה יש מצב ויש מצב והבן ההולך בתמימות כמה שיותר מקבל ברמות שונות ומחולקות . אבל כשמוציאים לרשות הרבים הכל מתבלבל ומקלקל אפשרות להשפעה על הבנים והנזק ב
חנוך החנוכי 11.01.18
הרי ר' גרשון אמר זאת לעיני המצלמה (ניכר שהוא מביט מידי פעם לכיוון המצלמה), ולא הזהיר וסייג שכל מקרה לגופו. זאת הוכחה שזו הדרך לפי דעתו המשובשת בכל מקרה ומקרה.
משה11.01.18
טרם תשפוך צואתך על גדולי וצדיקי הדור
מוחה נמרצות12.01.18
8
שאולי בכל זאת רבי גרשון ראוי להנהגה ומהסרטון למדתי מיהו רבי גרשון ואני לא מתכוין לפשרנות שלו אלא לאיך הוא עונה לשואל בגמגום כזה ולא ברור ולא בטוח לא כמו הרב שטינמן זי"ע שהיה מנהיג אמיתי במלוא מובן המילה כשעמדת ליד הרב שטינמן הרגשת שזה מנהיג אבל הרב אדלשטיין משדר קצת חוסר בטיחות וחבל
א11.01.18
יא אפס כשגחלי רתמים ירתחו בפה המסריח שלך כנראה שאתה תגמגם
שלום לך11.01.18
רבי גרשון עונה תשובות על כל שאלות והוא לא צריך לענות כמו בעל דרשן מספיק שהוא עונה תשובה שהשואל מבין את תשובתו וזהו, מה הבעיה שלך עם זה?
ק11.01.18
7
תשובה: להחרים, לפטר מהעבודה, לא לקבל למוסדות, לא לשמוע לדין תורה, לבזות, להעיף חזנים, להתעלל בילדים שכל חטאם הוא שאביהם הצביע עץ. מעניין ששם פתאום הופכים לקיצוניים
חיים11.01.18
6
לאחר שחזרו למדבר סיפרו כי הנוער הכנעני יצר ליבם רע מנעוריהם, והסיבה שמנעו מהם ללמוד תורה רק לעבוד כל השנה. וכל גדולי ישראל למדו מהם, לכן שלחו הנשים לעבוד, כדי שהגברים ילמדו תורה ולא יתקלקלו במקומות עבודתם.
דן סגל11.01.18
או אולי כמו שאתה וחבריך העצניקים ספונים בביהמ"ד ושם מתבטלים?
להיסטוריון 11.01.18
5
ג..... לך תסביר את זה לדתיים חולי נפש שבגלל המחלת נפש שלהם הילדים חזרו בשאלה הילד רואה שההורים סתם חולי נפש מבולבלים מטורפים בלי שכל בלי חיים בלי כלום התורה זה החיים הורים חולים זה מוות לכן הילד חוזר בשאלה מבין שמשו לא בסדר פה. לחולים אי אפשר להסביר אין להם שכל להבין את דברי
י11.01.18
תפסיק לבלבל המוח אין קשר בין אחד לשני וכל אחד עם דרכו ושיטתו כנראה שגם אתה לא יודע מה אתה שח!
שמרל11.01.18
4
התלמיד והשואל הרבי שמסביר לו איזה משהו משום מה זה נראה כאילו הוא לא מספיק חזק ובטוח
ק11.01.18
3
איך אפשר עוד, רבש"ע תביא את המשיח כבר, אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים, תראה לאן לוקחים אותנו, איך נחנך את ילדינו במצב כזה, אבא תאמר לצרותינו די, האם לזה ציפינו ופללנו?!! מדרדרים אותנו מטה מטה, ואנחנו רוצים לעלות מעלה מעלה, אומרים לנו שאנו 'דור חלש' ואנחנו אומרים לך: אנחנו דור חזק
שלום11.01.18
דור חזק אמרת?? אתם חזקים בלחטוא ולהחטיא את הרבים, אתם חזקים בלקרר את היראת שמים ולקרר באמונת חכמים, אתם חזקים בלחלל שם שמים. ועל זה אין ולא תהיה מחילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! המבזה תלמידי חכמים אין תרופה למכתו.
חרדי שאכפת לו12.01.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אולי11.01.18
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק11.01.18
אולי גם יעניין אותך
נערים

הסקרנות מצילה חיים / הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 05.01.24

טור להתמודדות

מלחמה ה' שואל מעמך / הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 10.10.23

פרשת השבוע

סטוריטלינג ל(בל)עם / הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 30.06.23

מסר חשוב להורים

לאברך 'המתמיד' נשבר: "לא חסר לי כלום, אבל נמאס לי ללמוד" | זו הסיבה המפתיעה

מרדכי רוט | 18.05.23

אבא או כספומט?

מפזר לילדים כסף? הם לא יעריכו את זה!

חיים דיין | 04.05.23
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

טור לפסח

הפקרות או חירות? // חיים דיין

כיכר השבת | 04.04.23

חג הפסח: חג ההתמודדויות // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 03.04.23

פסיכולוגים קבעו

סמארטפונים: אלו 5 הסכנות לנערים ולמתבגרים

ישראל גינצבורג | 14.03.23

חנוך לנוער

תראו אותי! אני כאן! // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 03.02.23
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

החינוך בראי הפרשה

נפגעי פעולות עבדות בזמננו / הרב אברהם בורודיאנסקי

הרב אברהם בורודיאנסקי | 20.01.23

שיח פתוח וכנה

המתבגר נתפס "על חם": האם לדבר עם איתו על זה?

ישראל גינצבורג | 18.01.23

טיפ יעיל

המתבגר שלכם מתרחק ומתעלם מכם? זה הפתרון המומלץ

ישראל גינצבורג | 29.12.22

להיות אדם // הרב אבי אברהם בטור לזכר אביו ז"ל

הרב אבי אברהם | 15.12.22
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

טיפ להורים

לא רוצים להתבגר: כך תנהלו שיחה בוגרת לפני "ברמוץ" הבן

ישראל גינצבורג | 15.12.22

פרשת השבוע

'חיי שרה': איזו נפילה! // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 18.11.22

איפה מחביאים שמש? // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 21.10.22

מונולוג מרגש

'לאתרג' את הערבה // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 16.10.22
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

סיפור ליו"כ

חוזה של ערב יום כיפור // הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 30.09.22

כי תבוא

ילדים הם עם רע (?) / הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 16.09.22

חנוך לנוער

"אל תביאו סלטים מהבית לשבת בישיבה!" / הרב אבי אברהם

הרב אבי אברהם | 02.09.22