כיכר השבת

דווקא אנחנו נעשה הפרדה? / עו"ד דב הלברטל

לפני שמונים שנה הפרידו את היהודים. הורידו אותם מאוטובוסים. השליכו אותם מרכבות. זה היה צריך להשאיר לנו טראומה, לפחות ביחס להפרדה. אולם נראה שלא למדנו דבר (טורים)

65
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ז' בסיון | 25.05.15
כותב השורות, עו"ד דב הלברטל
כותב השורות, עו"ד דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לפני שמונים שנה, הפרידו את היהודים. הורידו אותם מאוטובוסים. השליכו אותם מרכבות. ביטלו את רישומם של הילדים היהודים בבתי הספר. סילקו את הפרופסורים היהודים מהאוניברסיטאות. סימנו את החנויות. בנו גדרות הפרדה. הכריחו אותם לשאת טלאי בלבושם. ירקו כלפיהם ברחוב. היכו אותם בחוצות עיר לקול מצהלות העוברים ושבים.

זה היה לפני האסון הגדול ביותר בהיסטוריה. כך זה התחיל. דה לגיטימציה בשלבים. שום דבר לא ידמה למה שהיה אז. כל השוואה לאותם ימים, היא בדרך משל.

אך זה היה צריך להשאיר לנו טראומה. לפחות טראומה ביחס להפרדה. נראה שלא למדנו דבר. לפני מספר ימים, עוד חשבו לעשות הפרדה באוטובוסים. עדיין חושבים. להוריד מהם את הפלסטינאים. ברור שזה לא צורך בטחוני אמתי. זה הנרטיב החדש של המתנחלים.

ובכלל, תירוצים יש תמיד. ההבדל הוא שאנחנו היום העם הכובש. המוסר היהודי עומד בתקופה זו למבחן. אנחנו עומדים למשפט בטריבונל המוסר האנושי. האם אנחנו טובים מאחרים?

יש גם תירוצים לחוק הלאום. יש תירוצים לגדרות הפרדה בכל מקום. למחסומים שממררים את החיים. למסכת הייסורים שהייתה מנת חלקם של ערבי ישראל היוצאים לחוץ לארץ בבדיקות הביטחוניות כביכול. יש תירוצים לקיפוח מתמיד של הערבים תושבי מזרח ירושלים. של הדרוזים של הבדואים. הם אפילו משרתים בצה"ל.

יש אפילו תירוצים למצעד הדגלים הפשיסטי ביום ירושלים. אלפי בני נוער משולהבים צועדים ודגלים בידיהם. כאותם מצעדים בהונגריה של שנות השלושים. שם כבר מכים ויורקים על ערבים בראש חוצות, לקול מצהלות השרים שמוחמד מת. כך מגדלים את הדור הבא של בריוני הרחוב היהודים. יש גם מעשים בכל יום של יריקות על אנשי דת נוצרים בעיר העתיקה. נפלא, פשוט נפלא. יהדות במיטב כוחה ובמלוא עוצמתה.

לא למדנו את הלקח? סלקציה ברציף תחנת הרכבת בבירקנאו, 27 במאי 1944 (מתוך "אלבום אושוויץ" / יד ושם, נחלת הכלל)

כאלו היו גם פני הדברים לפני שמונים שנה. אלא שאז זה הופנה כלפי היהודים. לא למדנו לקח. לא למדנו כלום. שוב התגלתה בשטח קנאותם הלאומנית של המתנחלים. הם כולם הצדיקו את ההפרדה. הם הרי מבינים גדולים בזה.

הם הרי יפרידו את הערבים מהר הבית. הם גם יפרידו אותם מיהודה ושומרון. הלאומנות מצדיקה, כי האלוקים הוא אלוקי האדמה. הרי הם אדוני הארץ. הם יודעים להפריד אנשים מאדמותיהם. אוהו, איך שהם יודעים. בעורמה. בהפקעה. והיו לך למס ועבדוך. אך לא רק הם.

עכשיו הגיע תורם של האוטובוסים. מחר, גם במדרכות. לפני שמונים שנה עשו את זה ליהודים. קשה אפילו לקרוא על הדברים האלה. אז כיצד אנחנו, דווקא אנחנו, עוד מסוגלים לעשות הפרדה?

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
לאחים היהודים שלך המתנחלים אם כל כך לא מסוכן לנסוע עם הערבים באותו אוטובוס אז למה יותר מסוכן לנסוע לידם בכביש? שלפי דבריך זה הסיבה להתנגדות להתנחלויות חוץ מזה אל תשווה שום דבר למשהו מהשואה
אור05.06.15
54
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים26.05.15
53
דמגוגיה מהסוג האווילי והירוד ביותר. אני רגיל לקרוא את דברי הבסלע והשטנה של הלברטל אבל הפעם נראה לי שאפילו הוא הצליח להפתיע. השנאה שלו כל כך גדולה עד שהוא מוכן לחבק חמור ערבי אם זה יאפשר לו להשחיל עוד מילה של שנאה נווטיפת נגד המתנחלים . אגב, הלברטל הוא בוגר ישיבת הסדר שממוקמת בהתנחלויות. שנה פירש וקש
אוהב הערבים 26.05.15
אחרת הוא היה צריך לרוץ להתנחלות הקרובה, בדרך לחטוף איזה כיפה סרוגה רחמנא ליצלן ו-לישב את א"י הוא מתכחש וזאת הדרך התמודדות שלו
אור05.06.15

הצגת כל התגובות

52
גם לשפלות ולזילות השואה צריך לשים גבול. עד כאן! הטור השטירמערי הזה לא ראוי אפילו ליריקה. אבל אם האתר הזה נותן במה להסתה נאצית שכזו ולהשוואת הציונות הדתית לפאשיזם ולנאציזם, מדוע לא קראנו באתר זה שום טור מחאה נגד הדרת הספרדים ועדות המזרח במוסדות החינוך החרדים על בסיס גזעני? אל תספרו לי שאין תופעה
עזרא26.05.15
51
אם ילדך היו חובים את האלימות המילולית באוטובוסים או אם בנותיך היו חוות את ההטרדות הפזיות והמילוליות שיהודיות חוות באוטובוסים אז היית מדבר אחרת. ואגב, בגלל יהודונים סמרטוטים פחדנים וחנפנים כמוך עברנו את השואה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל26.05.15
50
זה מצעד הדגלים ביום ירושלים שם מתגרים יותר מידי בערבים שלא בצדק.. כל השאר הבל מוחלט!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף26.05.15
49
איך אתה בכלל מעז להשוות? הסכנה והסבל שהיהודים חווים באוטובוסים נקראים 'תירוץ' אצלך?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף26.05.15
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלדד25.05.15
47
אני תומך נלהב בהפרדה מר הלברטל היקר, בוא ניפרד לשלום אתה תלך עם כל שונאי ומחרימי ישראל בגרמניה הולנד וכו' תרקוד ביחד עם אחינועם ניני מחרימת ישראל ידועה תתנשק עם אמיר חצרוני בקיצור תעבור לחו"ל ושם תוכל להשמיץ אותנו כאוות נפשך תוכל להופיע בכל הכנסים של הפרו פלשתינאים שאתה כל כך מכבד ומוקיר אותם ואנחנו
משולם25.05.15
46
עו"ד הלברטל ! למה אתה לא כותב על ר' שלום כהן מש"ס שהוא עושה הפרדה או על המחבלים נגד השוינאים בפוניבז' שמרביצים לרבנים ? זה בסדר זה הכל בשם התוירה אבל שיהודים רוקדים עם דגלים אתה משווה לנאצים ? התחרפנת לגמרי ? אני מתפלא על ערכי האתר שנותנים במה לאדם כמוך, אתה כנראה האח התאום של פרופסור אמיר חצרוני
חיים25.05.15
45
נמאס לנו לשמוע את דיעותיך הבוגדניות והפרו פלסטיניות. חפש במה אחרת, אולי באתר של 'שלום עכשיו'. לא ברור איך יתכן שאדם חרדי כמוך יהיה מלא שנאה לזהותו הלאומית, הלאומיות בישראל היא 'קודש קדשים', תרצה או לא תרצה.
זעליג 25.05.15
44
אז מה עדיף? שייאנסו בחורות שיייחטפו חיילים שיפגעו יהודים תמימים חפים מפשע העיקר שח"ו האינטרנס המתנחלי לא יושג ולא תהיה הפרדה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי25.05.15
43
אינשאללה יעשו הפרדה ואתה תהיה מאחורי הסורג עם הפלסטינאים אתה הרי חבר שלהם.... הבעיה היא שאתה כמובן תנהג ברכבך המהודר ולא תזדקק לשירות התחבורה ציבורית!!! אתה יודע מה? עוד דבר, לך תגור בשועפאט למה לא?... חברים שלך-אחלה מקום! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רובי25.05.15
42
כל הכבוד!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן31.07.15
41
"שקץ תשקצון ותעב תתעבון כי חרם הוא"
שמעון26.05.15
40
מר הלברטל לא הגזמת מעט? 'שכחת' את ההפרדה שעושים בסמינרים שלכם בין ספרדיות לאשכנזיות? 'שכחת' את ההפרדה שעושים אצל השדכניות בבני ברק בין ספרדים לאשכנזים? אצל השדכניות האשכנזיות ספרדי הוא בעל-מום. ואם כבר משדכים לו אשכנזייה "מוודאים" שיש לה איזו שהיא בעית נפש .
יהודה26.05.15
39
וזה הסיבה לשטויות שהוא כותב..
אלי26.05.15
38
עיין בספר מן המצר להגאון רבי מיכאל בער ווייסמאנדעל זצל היאך הציונים עזרו להשמדת עם ישראל בהשואה ההיסטוריה חוזר על עצמה תודה לעוד הלברטל על הנחישות להציג העובדה כמו שהיא חזק ואמץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים צבי שניטצער26.05.15
37
בין אשכנזים לספרדים.. תגיד, נראה לך שההפרדה הזאת, שאתה כותב עליה, היתה מפריעה לרב אלישיב?!
דבש, ירושלים26.05.15
36
בימי גרמניה היהודים לא היוו איום ולא סיכנו חיי אדם היום משום מה למרות האהדה לבני דודנו, הם בכל זאת רוצחים יהודים מדי פעם, כך שההפרדה הגזענית לא נועדה להשמיד אותם אלא להגן עלינו ותו לא. הלברטל מוזמן לסיבוב הוקרה בעזה... אני מוכן לשלם לו מונית הלוך (חזור לא צריך) אבל חברים תבינו לא הלברטל אשם, הוא
הלברטל לעזה25.05.15
35
באוטובוסים.
צביעות לשמה25.05.15
34
אני גר בנחלת האבות.מה שקרוי בפיך "איו"ש". יוצא לי מדי פעם לעלות על אוטובוסים עם בני דודינו שאתה כל כך אוהב. אין לי שנאה כלפיהם.אבל מכורח המציאות ,ישנם התנגשויות. אני בטוח שהרבה ערבים ישמחו על ההפרדה. אין פה שום צד גיזעני,טוב לנו וטוב להם. אתה מדבר על השואה מצד אחד- ומצד שני משמיץ חלק גדול מאחיך שדו
גרשון המתנחל25.05.15
33
הוא הגזים הפעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם25.05.15
32
ועוד המנוול הזה קורא לעצמו חרדי? גם הבנות והנשים של המתנחלים הם בני אדם, ואיך לב יהודי (מה שאצלך כבר כנראה אין) מסוגל לאלץ אותם ליסוע עם הערבים האלה שפוטגעים בהם ומטרידים איתם. רק רשע גמור מסוגל לכתוב דברים מחרידים כאלה.
לא חשוב25.05.15
31
אנחנו לא באנו לעשות להם כלום הם רוצים להרוג אותנו
יהודי25.05.15
30
כי אתם דפוקים גנטית ואותך השאירו כדי שתהיה דוגמית למה שהיה כדי שלא נשאל מדוע הפרידו . אתה הלברטל ההוכחה החותכת לסיבות הסיבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדי טהור מתעב בוזבוז 02.06.15
29
כל מי שמדבר נגד הפרדה צריך להבין שיש מקומות שאין ברירה היכן שעובדים המצב מצויין ישש כבוד הדדי אוכלים ושותים יחד אבל באוטובוסים לא הופרדו על רקע צניעות בין יהודים ליהודים מה קרה האם לא הופרדו אשכנזיות מספרדיות בבית יעקב? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה26.05.15
28
הוא עקבי בהרצאת טיעונים דמוגוגיים נבובים לא קשורים - בכל מקום שזה יכול להחליש את כוח העמידה של הצד היהודי בסכסוך הדמים המתמשך עם האויב, וכנ״ל במקביל כשזה יכול לתת גיבוי לצד הלא יהודי בסכסוך.
צופה ומביט26.05.15
27
אם כל האהבה שלי לאתר הזה, הפעם התאכזבתי. לדעתי אסור לתת לחולה הזה במה מכובדת כזו. אני חושב שכדאי פשוט לעשות חרם על האתר הזה עד שיורידו את חלאת המין האנושי מכאן. ועל זה אומרים מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי25.05.15
26
עו"ד הלברטל אתה למדת בנתיב מאיר ואתה לא מתבייש, תשלח בבקשה את אשתך או אחת מבנותיך לנסוע באוטובוס לשומרון ש-90% מהנוסעים הם ערבים, האם הן לא יפחדו ? מאיפה ינקת את השנאה הזאת ?
משה25.05.15
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה25.05.15
24
אם אתה כבר מדבר על הפרדת בין ערבים למתנחלים , מה עם ההפרדה בין האשכנזים לספרדים ? זה כן בסדר , זה לא מעורר טראומה מהסלקציה שעברתם ?
שלום25.05.15
23
מדחי לדחי, היום כבר המתנחלים הם נאצים, מעניין מה יהיה בפעם הבאה.
יונתן26.05.15
22
עד מתי תפתח את חרצובות לשונך מי כן טוב עבורךהיגע הזמן שתיקח את המטלטלים ותעבור מעבר לגדר אתה יותר גרוע משמלאנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל25.05.15
21
מזכיר לי את מה שארגוני הנשים אומרים על ההפרדה במגזר החרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כגד25.05.15
20
כשלנו עשו הפרדה זה היה במטרה להרוג אותנו אנחנו עושים הפרדה כדי שאנחנו נוכל לחיות. הפלסטינאים או בשמם הנכון יותר חיות האדם האלה רק רוצים להרוג אותנו אז כדי שכל יהודי שעולה על האוטובוס יוכל לעלות בידיעה שהוא גם יורד ממנו בחיים צריך לעשו הפרדה
מירב25.05.15
19
הלברטל מנסה לתפוס כותרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבישי27.05.15
18
מה שיגידו כולם הוא יגיד הפוך.פשוט משועמם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי25.05.15
17
האם כותב המאמר"הנכבד" היה חווה פעם נסיעה עם אוטובוס מלטא ערבים?או שהיה שולח את ביתו ,אשתו לנסיעה כזו?איזו צביעות ושנאה לאחינו היהודים ששמורים עלינו שלא תהיה מדינת חמסטן ושאדון הלברטל יוכל ליסוע בבטחה בכבישים בלי שיעוף עליו איזה טיל. איזו השוואה נוראית בין ריקוד הדגלים להפרדה בשואה תתבייש לך שאתה מעל
יוסי25.05.15
16
בהפרדה באוטובוסים בריכוזים החדשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי25.05.15
15
שמאלני ברברי עלוב ההזיות שלך מעניינות את אש"ף, לא יהודים!
מפוכח25.05.15
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה27.05.15
13
מר דוב האם אתה באמת משווה? האם יהודים שרוקדים בירושליםצעםצדגלים הם פאשיסטים?? האם אתה יודע מה פירוש המילה פאשיסט? האם בידוק בטחוני של ערבי נוא פגיעה בו? הרי כל המחבלים הם ערבים. האם נסעת באוטובוס שבו 90% מהנוסעים הם ערבים מיוײש? כנראה התשובות לכל השאלות היא ײלאײ. עדיף לו הייתה שותק. כל כך ה
דרום אדום25.05.15
12
מי יותר גרוע?
sds25.05.15
11
אתה בן אדם מוזר שמהפך את הדברים - וכן לידיעתך ד' הוא אלוקי הארץ.
TR27.05.15
10
עם על כל שטות שכתבת היית מקבל דולר הית מליארדר . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלמוני25.05.15
9
הצורך של הלרבטל להראות לכולם כמה הוא חכם, אינטיליגנט, חריף, מלומד וכו'.... מוציא ממנו דברים רעים. יש לו חשיבה עקומה והוא לא מצליח להבין כמה שטויות הוא כותב. שמישהו יסביר לו שהוא לא כזה חכם כפי שנדמה לו....
יוסף המספר27.05.15
8
הלואי והיית שוחר שווה זכויות לספרדים כמו שאתה דורש לערבים.וכמו שבעימנואל היתה גזענות ניבזית,כך גם ההפרדה שרצו לעשות לערבים בשם הביטחון....למנוע מהם נסיעה באוטובוסים.אז תידרוש ביטול ה 30 אחוזים בישיבות הלטאיות והסמינרים....
mike25.05.15
7
מר הלברטל הרי בתלמודי התורה והאולפנות שלכם לא מפלים את הפרענקים לרעה, פשוט לא מקבלים אותם מראש... אתה כמובן יודע את האמת שמי שסובל מהתנכלויות ומופלה לרעה בתחבורה הציבורית אלה בני ובעיקר בנות היישובים שנאלצים לנסוע בתוך אוכלוסיה עוינת המתנכלת להם ללא הרף ובפרוש מסכנת את שלומם ואת חייהם. אל תיתן לשנא
חצי קולמוס25.05.15
6
תפסיק לדבר כמו גוי מנקודת מבט אישית שלך כאילו אתה חכם גדול,תסתכל בתורה ותראה שיש הדרכה על כל צעד בחיים.
תורני27.05.15
5
למה אתה לא תשלך את הילדים שלך ללמוד אם ערבים? חייבים לבדק אם את באמת יהודי, או שאתה בא כדי לעשות מה שלא הצליחה לפני 80שנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Solo25.05.15
4
ה' ישמור שאתה משווה בין יהודים לנאצים!! לאן הגענו?! ועוד בנושא שברור מאליו שצריך להפריד בין האוטובוסים של הערבים ושל היהודים!! לא הספיק לך שלפני שנה וקצת פלסטינאי בן 16 רצח חייל יהודי כשישן באוטובוס?!?! אתה לא מכיר את הנשים שהוטרדו ע"י ערבים באוטובוסים מעורבים?! ה ישמור!!
אפרת25.05.15
3
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד27.05.15
2
בבתי ספר ותת זה משהו שעובר בגנים דברים קשים מאוד אם כי הכרתי אשכנזים שספגו בבית אהבת אדם באשר הוא
טלי25.05.15
1
הערבים מסכנים יהודים , שכחת שהם שוחטים אותנו ולא אנחנו אותם. די להתרפסות המגעילה שלך בפני הערבים זה מעורר חלחלה ממש
מילי25.05.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24