כיכר השבת

מצוקה ברישום לסמינרים

המנהלים התלוננו: ספרדיות "חזקות" משובצות לאשכנזים

מנהלי סמינרים ספרדים בירושלים נועדו עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וקבלו נגד השיבוצים של עיריית ירושלים • לטענתם: הסמינרים הספרדים מקבלים רק את הבנות החלשות • הסיפור המלא (אקטואלי)

103
ישי כהן | כיכר השבת | י' בסיון | 02.06.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Michal Fattal /FLASH90)

חשיפה: מנהלי סמינרים ספרדיים בירושלים נפגשו היום (שלישי) עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, והעלו בפניו שורת טענות נגד השיבוצים שעורכת עיריית ירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

המנהלים התמקדו בטענה כי העירייה משבצת את הבנות הספרדיות ה'חזקות' אצל הסמינרים האשכנזים, בעוד אצל הסמינרים הספרדים העירייה משבצת את הבנות החלשות יותר.

במהלך הפגישה העלו מנהלי הסמינרים בקשה שהעירייה תשבץ את הבנות הספרדיות ה'חזקות' בסמינרים הספרדים, וזאת במטרה שלא להחליש את המוסדות הספרדים ולהגיע למצב שבנות ספרדיות יבקשו להיכנס לסמינרים ספרדים כעדיפות ראשונה - מהלך שהוכיח את עצמו והוכתר בהצלחה בישיבות הקטנות.

נציגי העירייה שנכחו בדיון, סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן וסגן ראש העיר אברהם בצלאל, שניהם נציגי ש"ס, הבהירו כי הבעיה נוצרה בשל התעקשות ההורים להכניס את הבנות דווקא לסמינרים אשכנזיים.

ל'כיכר השבת' נודע כי הדיון הסתיים ללא החלטות, אך יו"ר ש"ס השר דרעי סיכם כי יקיים דיון מיוחד בנושא במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן, יחד עם רבנים נוספים העוסקים בנושא.

במהלך הדיון אצל חכם שלום יציגו מנהלי הסמינרים את הטענות ונציגי העירייה יציגו את הצד של המערכת ונשיא המועצת יכריע כיצד יש לפתור את הבעיה שנוצרה.

סוגיית הרישום לסמינרים מעוררת מדי שנה בשנה סערות חדשות, שעיקרן טענות לאפליית בנות ספרדיות בעת הקבלה לסמינרים. כעת, כך מתברר, נוצרה בעיה חדשה בחלוקת הבנות הספרדיות בין הסמינרים, כאמור תובא להכרעתו של נשיא המועצת.

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
ליעבוביץ מתגובה 42 סביך ובני ביתו מתהפכים בקבריהם לחשוב שהם נשרפו על עצם היותם יהודים ומפני שדרגו אותם כסוג ב וג והנכד שלהם משתמש בתורת הדרוגים ובלי קשר מי ששולח את בת שלו לסימינר אשכנזי יקבל אותה מפגרת [לימודית כמובן]בסוף התיכון אין בגרויות רמה לימודית נמוכה ועוד
מנש05.06.20
55
מה, כאילו ממדריד או ברצלונה? והאחרות הן מווינה ופראג? אז לא דוברות אותה שפה כנראה. והמנהלים גם כן מפולין ואוקראינה או שיש ביניהם מספרד ופורטוגל?
שרה’לה03.06.20
יש אדמור חסידי אשכנזי באמריקה, הצדיקים לבית סקולען ששם המשפחה שלהם זה 'פורטוגאל'
603.06.20
54
באמת זה סיוט להתקבל לסמינר.... כרגע אני במצב הנורא הזה...! ניסיתי להירשם לתיכון אשכנזי (אני ספרדית..) ולא קיבלו אותי.. זה פשוט נורא! אומרים תשובה שלילית וממשיכים עם החיים.. לא יודעים מה עובר על הילדה, לאן היא תלך עכשיו.. אני כלכך התעצבנתי עליהם! אשכנזים קרים ומתנשאים!!! ניסיתי להיכנס לסמינר אחר בבנ
רונוששש03.06.20
למה לנסות להתקבל לסמינר אשכנזי אם את ספרדייה???? אני לא מצליחה להבין את זה!!!
אני03.06.20
תראי, אני גרה בפתח תקווה, ויש פה בפתח תקווה סמינר שהוא הכי טוב מכל התיכונים שבעיר... אז רציתי ללמוד קרוב לבית וגם הוא סמינר ברמה גבוהה.. אז רציתי לנסות.. ואני רואה שתעיתי ובגדול! יש גם פה בפתח תקווה תיכונים ספרדים גם טובים, אבל המורה שלי אמרה שאני מסוגלת ליותר ושאני לא ילך לשם...אז הלכתי על ב"ב,אבל
רונוששש03.06.20
אז בעצם את אומרת שסמינר ספרדי בבני ברק לא רצו לקבל אותך? זאת אומרת שזה לא קשור לגזענות ולא רק אשכנזים לא קיבלו גם סמינר ספרדי אז למה את חושבת שהכל זה גזענות?
503.06.20
לא הוצאתי מהפה שלי שום גזענות!!! דיברתי על הסמינר האשכנזי הזה! שלא רצה לקבל אותי!
רונוששש03.06.20
אבל גם הספרדי לא רצה לקבל אותך, מה הסיבה?
א03.06.20
לא אמרתי שהוא לא רצה... הם עדיין לא החזירו לנו תשובה.. אבל דוחים אותנו בלי סוף ואין לי מושג למה!!!
רונוששש04.06.20
ילדה יקרה מי אני שהביע דעות, ולא אני מצדיק ולא אומר שום מילה לכאן או לכאן אני רק שאילה אחת, האם ניסית בכלל אפילו פעם אחת להתקבל לסמינר ספרדי? או שזה לא היה מבחינתך בכלל אופציה כי את לא אוהבת את הסמינרים הספרדים? תעני לי בכנות
תכתבי אמת03.06.20
כן!!! אני כתבתי בתגובה שלי שניסיתי סמינר אחר בבני ברק, והוא ספרדי... זהו, אין לי כוח לאשכנזים האלה! אנסה את העדה המושלמת שלי, וזהו!
רונוששש03.06.20

הצגת כל התגובות

53
ראשית כדאי שבנות חברי הכנסת ומועצה ילמדו בסמינרים ואח"כ כל בנות העמך ירשמו. בנותיכם לא טובים יותר מבנות האברכים.
מזל03.06.20
52
מי אשם??? רבני הספרדים והמקושרים למיניהם....הם מנצלים את מעמדם כדי לשלוח לסמינרים אשכנזיים והציבור רואה אותם ורוצה להיות כמוהם.....אז בראש ובראשונה לפתור את הבעיה זה שרבני הספרדים כולם והמקושרים כולם ישלחו לספרדים ואחריהם העם....אבל לצערי זה לא המצב. לכן שום דבר לא ישתנה.
קובי02.06.20
51
מה נשמע?
rk02.06.20
50
למה ילדה טובה צריכה ללמוד בסמינר כלשהו רק בגלל הארץ שסבא או סבא רבא שלה הגיע משם, הא?? שכל בת תלך לאיפה שהיא רוצה, אוקיי? ומציאות שהסמינרים האשכנזים יותר טובים. מציאות.(טענות על אפליה הן מגוחכות) אז היא לא צריכה ללכת לסמינר פחות טוב בגלל השורשים שלה, אוקיי? אז צריך להיות תמריץ לבנות שישקיעו יותר בלי
מישהי02.06.20
אוקיי
הגיון02.06.20
טוב, אז ... אוקיי. בסדר, הא? הבנו, אוקיי. אז את גזענית, הא? אוקיי?
אוקיי03.06.20
תחשבי לפני שאת כותבת. אני מכירה המון סמינרים ספרדים מעולים.
בחורה03.06.20
אז מה? איך זה סותר את הטענה שלה?
שומר נפשו03.06.20
49
מה האם שמעתי נכון? סוף סוף הספרדים נלחמים בעד בנות ספרדיות למוסדות ספרדים??? הייתכן? עד היום משום מה הם נלחמו להכניס את הספרדיות למוסדות אשכנזים, ועכשיו סוף סוף קיבלו שכל לבנות את עצמם ולא להתלות על אחרים, אני שמח בשבילם
ע02.06.20
מה הלהתלות פה??? למה צריך להפריד בין אשכנזיים לספרדים?? זה לא להתלות זה ביחד
אילה02.06.20
48
יאלללה תתחפפו נחיתיים שכמותכם
יאאאלללה02.06.20
47
קודם שמנהלי הסמינרים יביאו את הבנות שלהם (החזקות כן)לסמינרים שלהם אח''כ שיתלוננו
יאיר04.06.20
46
בושה וחרפה !!40 שנה והגזענות לא משתנה אני נכוותי מקרוב שלא קיבלו את הילדה שלי לביהס אזורי והיא צריכה לנסוע באוטובוס שה' ישלם להם
אורטל03.06.20
45
מה העניין להעלות את הנושא הזה שוב ושוב?? ממילא לא יצא מזה שום דבר מועיל!! תנו לי סמינר אחד שבאת אכפת לו מיזה..!! שבאת יעשה עם זה משהו!! סתם ביזבוז... היה אפשר לעשות במקום הכתבה הזאת כתבה על א-י-ך להסביר לבנות שהן לא מקובלות לסמינר מסיבות "שונות". אני מכירה בנות סמינר שרצו להתקבל לסמינרים מסוימים ודח
אחת שחשבה על זה02.06.20
44
תאמינו לי יש דברים שאתם צריכים ללמוד מהחילונים אין אצלהם כזאת שנאה בין שכנזים לספרדים הם בכלל לט שמים לב לדברים האלו
אביגיל02.06.20
תראי לי ספרדי אחד שנהיה ראש ממשלה..
נחמי03.06.20
מה את אומרת כמה שופטים ספרדים יש כמה אלופים בצה''ל ספרדים יש כמה פרופסורים ספרדים יש כמה שדרנים ספרדים יש ההבדל הוא שהם עושים את זה בשקט ואנחנו בגלוי
בחור02.06.20
43
זה משנה סמינר אשכנזי או ספרדי כי זה בא מעולם כזה וזה בא מעולם כזה האווירה שונה וכן דרך עבודת ה' והחיים עצמם וכן הרבנים שכל אחד יחליט לאיפה ללכת לאיפה שליבו נמשך למה העיריה צריכה לדאוג לזה העיריה זה המוצא האחרון
עעע02.06.20
השאיפה צריכה להיות שנהיה עם אחד אין באמת הבדלים משמעותיים. "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" בעניין העירייה אכן קשייה.
שומר נפשו02.06.20
42
זה לא אמיתי בכללללללל אני ספרדיה ושיבצו אותי אצל ספרדים ואני לא שוםילדה חלשההההההההההההה
אפרתוש02.06.20
41
ללבוביץ מתגובה 42: אני בדרך כלל לא תוקפת, אבל אתה חתיכת גזען מגעיל!!!! "חלאס אתם הספרדים רק תלונות יש לכם תחיו עם העובדות אשכנזים סוג אא ואתם הספרדים סוג ב"- למה מי אתה בכלל? אתה ואנשים שמדברים כמוך- אתם סוג ב', אולי יותר נכון ג'... בתור מה אתה מתנשא מעל אחים שלך- בגלל שצבע העור שלהם שונה משלך? כי ה
שיראל04.06.20
40
לא מצליח להבין לאחר שהתגלו כל השחיתויות והמשכורות של המנהלים/ עסקנים וכיו'ב, איך הורים עדיין מתחננים לשלוח את ילדיהם ללמוד אצל מושחתים מדרגה ראשונה
יוכאי03.06.20
39
אנחנו מתפארים כאילו החרדים הם ההכי בעלי נפש ומעלות נעלות אבל מה הטירדות שלהם ???ההכי פרוטות אשכנזי-ספרדי!!! ומאוד נזהרים לדבר רק על זה כדי להשכיח את הבעיות אמיתיות וגם מאפשר ולהצדיק לכמה אנשיים להתנהג באכזריות מתאימה לימי הבניים.בשתי מילים להכשיר המידות הרעות שיש לבן אדםבמיכסה של צידקות
ד03.06.20
38
כדאי להבדיל בין הדברים.יש בנות ספרדיות במהותן בנשמתן בכל המובנים שהן מעצמן רוצות המשך מסורת .תפילה הלכות וכו..לפי רבותיהם.ולפי מנהגיהם.ובוחרות ללכת לסמינר ספרדי מרצונן האישי!אך יש בנות שלומדות בבית יעקב מוצלחות כשרוניות חכמות שההוואי בבית הוא בית של תורה על דרך השקפתית מסוימת שלא מביישת ולא מקטלגת
מורה בסמינר02.06.20
37
בתור אחת שלומדת בסמינר ספרדי- אחרי שהייתי במסגרות אשכנזיות מהגן- אני אומרת בפירוש: מזלזלים בנו. לא מכירים בכישורים שלנו. יש לי חברות שלמדו גם בבית ספר בספרדי אז הן כבר רגילות לזה ולא מבינות על מה אני מדברת. אבל אני שהתרגלתי ליחס שונה, שמתחשבים בדעתי ונותנים לי סמכויות- ותחשבו, עוד בתור ילדה ביסודי,
חני02.06.20
נכון! שמעתי גם מכל מיני חברות וקרובות משפחה שמחפפים אותם בלי סוף!!
רונוששש03.06.20
36
יש מספר מועט של בעלי משפחות ספרדיות, אנשים ישרים והגונים המתביישים במפלגת ש"ס המושחתת בראשות דרעי ואשתו העומדת בראש סמינר חרדי.
רבינו02.06.20
35
בושה וחרפה!!המנהלים האלה רוצים לקחת הטובות ולתת להם בתמורה את הזילזול שלהם. קודם כל שיתנו למי שלמד אצליהם להיות מורות אצליהם ולא לתת לאשכנזיות או לספרדיות שמגיעות מסמינרים אשכנזים איך אומרים טלו קורה מבין עינכם
א02.06.20
34
הבעיה שהרבנים עצמם והעסקנים וההורים הספרדים החשובים רושמים את בנותיהם לסמינרים אשכנזים לכן אל תתפלאו שספרדים שיש להם בנות טובות ישלחו לסמינר ספרדי
טלי02.06.20
33
נניח שהיה רשת חינוך אחת לכלל החרדיות....מה לדעתכם היה קורה? למשל-איך התפילה הייתה מנוהלת? באיזה נוסח?אילו מקצועות למידה היו? רב כזה מתיר...ורב אחר אוסר....אז איך היו מסתדרים??? אצל החילונים אין דת אלא מוסד ללימודי חול נטו...לכן שם אין מניעה למוסד כללי....מצד שלישי אז איך בדתי לאומי מסתדרים??? כי שם
קובי03.06.20
32
איך יבא המשיח?
דנציג03.06.20
חלאס אתם הספרדים רק תלונות יש לכם תחיו עם העובדות אשכנזים סוג אא ואתם הספרדים סוג ב
לבוביץ03.06.20
למה? מה יצר את ההבדל? מוצא? צבע עור?
מזמשנה03.06.20
בשמים כידוע אין מחלקות א' או ב' לפי מוצא אני מתחבטת רבות בשאלה אם בגן עדן יושיבו אשכנזי ליד ספרדי האם עבור האשכנזי זה היה גן עדן או גהינום ואם זה הסייפא , איפה הוא יקבל שכר על כל טובו או שיש את השנאת חינם הזאת אני לא רוצה לדעת מה מקבלים איזה כיף שעכשיו זה גלות, ואתם המקל , מגלגלים חוב על ידי חייב ו
רעות03.06.20
בשמיים אין בכלל כזה דבר ספרדי אשכנזי בצבע של הנשמה... משלמים לאדם לפי מעשיו וזהו לא משנה מי ומה, הרבי מצאנז קלויזנבורג זצ"ל (שידוע שקירב את הספרדים ותשמע מה שהרב מוצפי משבח אותו) הוא אמר שהוא עוד זוכר בגלגול הקודם שהוא היה ממגורשי ספרד, והוא זוכר מה שהיה שם
ד03.06.20
למה שזה לא יהיה גם בעולם הזה? הרי בעולם האמת אדם נבלן רק על ידי מעשיו לא על פי מוצאו אז למה לא פה? צריך שינוי בתפיסה שלנו עכשיו.
שומר נפשו03.06.20
אין לך בושה !. כל אחד צריך להתגאות בתור הוא עצמו בלבד בלי אשכנזי בלי ספרדי ,הסטיגמות האלה מגיעות כדי שירגישו גאים על מה שאין להם בכלל מלפני 100 שנה בליטא יאללה לצאת מהקונכיה הזאת זה לא מוסיף לאף אחד באמת!
דוד03.06.20
מה אא?? מה אתה חי בסרט? יש לכם גאווה בשמיים!!! זה מה שיש לכם!!
רונוששש03.06.20
31
הפתרון היחידי הוא רישום איזורי לסמינרים וכל המתנגד לזה גורם להתמדת האפליה ומעמיק את הקרע בעם ישראל.
רפאל03.06.20
30
אני בן חו"ל, אני לא מבין הבעיה. פה באנגליה יש מוסדות ל"חזקים - יראי שמים" ויש מוסדות שצריך להיות יהודי להיכנס, ויש את המוסדות באמצא! ומעולם לא שמעתי מי שהוא שעושה מוסדות "אשכנזי" "ספרדי". כן: שמענו (ויש) "ליטאי" "חסידי" שיש הבדל באורח החיים. איזה הבדל יש בין בן ספרדי לאשכנזי כששניהם מגיעים מאותו סוג
גר באנגליה03.06.20
אתה צודק. לא תוכל להבין לעולם דבר שלא חווית. המציאות בארץ שונה לחלוטין
יעקב03.06.20
נכון חייבים לשנות את המציאות.
שומר נפשו03.06.20
אהבתי
בחורה03.06.20
29
לא מקבלים ספרדיות לסמינרים אשכנזים- לא טוב, מקבלים- גם לא טוב?! וגם מה הקשר עירייה כאן? מי שמחליט- זה הנהלה שמקבלת או לא ובנות (כמובן גם ההורים)שבוחרות לאן להרשם. ואם רוב הסמינר זה בנות "חלשות" (ולא מתכוונים לציונים) למה שבנות טובות ילכו למקום כזה? למות על קידוש ה'?
אהבתי02.06.20
28
רק אצל החרדים פועלים לפי עדות שום בי"ס אחר לא יעיז לעשות שיקולים כאלו לא חוקי במדינת ישראל
ללא שם02.06.20
27
הם פנו לאריה דרעי....נו באמת....פניתם לממציא השיטה.....ש"ס הם ממציאי השיטה הזאת....שחלק ילכו לאשכנזים חלק שהם הכי טובות או מקושרות כמו בנות ראשי ש"ס לדורותם....ולציבור הכללי יאמרו אתם כן אתם- תחזירו עטרה ליושנה.....
קובי02.06.20
26
למה לקרוא לבנות שהורים שלהם חסרי פרוטקציות חלשות ולאלה שהורים שלהם עם פרוטקציות חזקות
עיוות כואב02.06.20
25
אני לא מבין למה לעשות הפליות בין אשכנזים לספרדים למה אי אפשר לחיות ביחד??? למה צריך גם סמינרים ספרדיים וגם אשכנזיים אז או קיי קלטנו שיש הפליה לספרדים כי הם נקראים "פחות" וגם זה לפי דעתי לא נכון אבל אם כבר עשו את ההפליה אז ברור שסמינרים אשכנזיים שבעצם אשכנזים נקראים "יותר" היו העדפה ראשונה למה אז שבנ
אברהם02.06.20
הספרדים אינם פחות, אבל הם לא מוכנים להתאים את עצמם לסמינר האשכנזי, אז למה שהאשכנזי ירצה אותו? אם פתחתי בית ספר לטבעוניים מותר לי לא לקבל את מי שאוכל כל יום סטייק? מותר, למרות שהוא לא רע אלא רק בחר בדרך שונה משלי. כך גם כאן, הדרך שלהם טובה אבל שונה משל האשכנזים, אם הם היו מוכנים להתאים את עצמם לגמרי
7703.06.20
אני לומד בישיבה אשכנזית ואין שום הבדלים משמעותיים בין הספרדים לאשכנזים. בעניין ההלכות בסמינרים זה באמת יותר קשה אבל אפשר ללמד גם את שניהם, זה לא כ"כ מסובך פשוט אומרים בשיעור האשכנזים נוהגים ... והספרדים נוהגים ...
שומר נפשו03.06.20
אבל איך בישיבה אשכנזים יש לך אינטרנט? יש שם עוד בחורים עם סמארטפון?
403.06.20
למה סמארטפון זה ישיבה בלי פנימיה ואני על מחשב נייח בבית. ועוד משהו, אתה כתבת בישיבה של אשכנזים בתמיהה כאילו בישיבה ספרדית זה הגיוני.
שומר נפשו04.06.20
לא, זה לא כזה פשוט.. המנהגים של האשכנזים שונים מאוד מהמנהגים של הספרדים!!! זה ממש לא פשוט!!
רונוששש04.06.20
24
כרגיל נחיתות ספרדית
שמואל02.06.20
23
תכניסו עטרה ביושנה ותלמדו במוסדות שלכם .
עטרה02.06.20
22
לבוביץ 42 צריך לעצור אותך אתה גזען. 5 שנה כלא מינימום. אתר ככר אסור לכם להכניס הודעות כאלה
ללבוביץ 42 אתה גבר? תזדהה מלא04.06.20
21
חכו חכו עוד בעוד כמה שניים המנהלי סמינרים האשכנזים יתחננו שבנות ספרדיות יבואו אליהם!!!
אחד שמבין03.06.20
סמוטריץ' ישתתף במצעד הגאוה לפני שזה יקרה
אחד שמבין יותר03.06.20
חחחחח קרעת
שיראל03.06.20
חחחחחחחחחח
חזק03.06.20
20
בגלל כל הרגשי נחיתות המזרחיים הם רצים אחרי האשכנזים וממילא למוסדות הספרדיים נשארות שאר הבנות. כל עוד שהספרדים לא יתחילו לכבד את עצמם, שלא יצפו מהאשכנזים להתנהג כך. וסתם לידיעה, דרעי בעצמו שלח למוסדות אשכנזיים...
מתי03.06.20
19
אמרתי לכם שס לא קידמה כלל הספרדים רק דפקה אותם. תמשיכו להצביע שס. יש כאלה שנהנים לקבל מכות נקראים מזוכיסטים
רק לא שס03.06.20
אז מה? ג'??? ממש לא! הולכים רק בדרכו של מרן עובדיה זצוק"ל!!
רונוששש03.06.20
לא ג' אלא "כוח להשפיע" עכשיו אתם בוכים שאין לכם משהו חוץ משס, אם לא הייתם נלחמים נגד הרב אמנון אז היה לכם אופציה ללמד לקח את שס על ידי הצבעה לכוח להשפיע
א03.06.20
18
יכול להיות שסמינרים לא יהיו רלוונטים בזמן הקרוב רחוק בצל הקורונה וכל המריבות שמעולם לא היו נצרכות עכשיו עוד יותר
אליהו03.06.20
17
כל הזמן מדברים על המוסר הנמוך של החילונים אבל אצלם יש אהבת ישראל והם לפחות מנסים לאחד בין ספרדים לאשכנזים. ובטוח יש במגזר החילוני יותר חתונות או לימודים משותפים בין המגזרים. ורק אצל החרדים עוד מעט יהיה ערים של אשכנזים וערים של ספרדים. עצוב
חרדי לשעבר 02.06.20
16
למה פילוג? אנחנו לא יכולים להסתדר ביחד? אנחנו לא שונים. למה כל הזמן ספרדי-אשכנזי, תנו לחיות כמו עם.
שומר נפשו02.06.20
כבר אמרתי לך שבבעלזא ברסלב חבד ועוד חסידויות יש ספרדים בלי שום הפליה, לומדים במוסדות וזה כלל לא נושא, הבעיה היא אם ספרדי שלא מתלבש כחסיד בעלזא ומדבר עברית, ולא מקבל את מרותו של האדמור מבעלזא אז לא מקבלים את בניו לבעלזא, כמו שלא מקבלים ליטאי בבעלזא, הבנת? לא צריך להפלות בין אשכנזים לספרדים, אבל זכו
א02.06.20
אתה צודק במאה אחוז, אבל נניח ספרדי שרוצה ללכת לישיבה אשכנזית (נניח שליטאית) והוא לובש כובע וחליפה ומדברים שם עברית והוא בא ללמוד גמרא אז אתה מסכים שלא אמורה להיות בעיה? מה שאתה כתבת אני מסכים איתך שלא אמורים לקבל אדם כזה.
שומר נפשו03.06.20
15
זה מוציא שם רע לכל הבנות הספרדיות שהולכים מאידילוגיה והם חזקות מאוד בכל התחומים לא פלא ועכשיו בפרסום הנס מודיעים המנהלים הספרדים מה הם חושבים על הבנות שלהם ולא פלא מדוע לא רוצים ללכת אליהם לא דואגים שיצאו מורות מהסמינרים שלהם למקומות חרדים מחנכות וכיוצא בזה לא דואגים לעבודות ראויות לרוב הבנות בגלל
י02.06.20
14
למה נרשמים דרך העיריה ?מה התועלת רק נזק צריך שרבני הסמינרים הם יביאו את התלמידות לא העיריה
עעע02.06.20
13
לרונושששש!!! אני חוצניקית ולומדת בבני ברק, בסמינר ספרדי (אולי יותר נכון- יותר תימני מספרדי ;) ...).. אני לא יודעת מה זה החוק הזה, אולי חוק חדש? בכל מקרה, תתנהלי עם העניין הזה בידיעה שהקב"ה יודע מה הכי טוב לך וישים אותך במקום שיהיה הכי טוב בשבילך, לא צריך לנסות להילחם כדי להתקבל במקום שלא מקבל אותך,
שיראל03.06.20
וואאיי, איזה בובה!!! ממש תודה😘😘!! בעז"ה, מנסה לאמין שהכול מאיתו... והוא עושה בשבילי רק טוב! תודה רבה!!!!
רונוששש04.06.20
12
‏אני לא מבין למה בנות ספרדיות רוצות להתקבל דווקא לסמינר אשכנזי. !! ‏אם נבין את הבעיה אולי כבר לא יהיה שאלות.
מ בלום 02.06.20
11
אתם מבינים מה קורה? באים המנהלים של המוסדות הספרדיים ואומרים תמשיכו את האפליה ואת החלוקה העדתית בין מוסדות רק תדאגו שהמוסדות שלנו יהיו טובים באותה מידה!!! ככה בונים אפליה וגזענות... כמו שתמיד אמרתי ש"ס והעסקנים הספרדים מתדלקים ומזינים את האפליה זה מה שנותן להם כח, כסף וזכות קיום!!!! הגיע הזמן שנ
מתפכח02.06.20
אתה צודק במאה אחוז, ש"ס רק העצימה את הבעיה, אסור להפריד את עם ישראל בגלל מוצא זה גזענות לשמה! וטיפשות...
שומר נפשו02.06.20
10
כל המנהלים האלה , שהתלוננו. איפה הבנות שלהם לומדות?
רחל02.06.20
9
חלשות מבחינת מה?
אביטל02.06.20
מבחינת "השקפה" והתבדלות מהעולם החילוני ישראלי
אביגייל02.06.20
8
איגוד עמלי תורה. זה הפתרון לכל בעיות הספרדים.
איגוד03.06.20
7
נתנו לחתול לשמור על החלב... דרעי, האיש ששלח את כל ילדיו למוסדות אשכנזיים בדווקא. הוא האחרון שיבוא לתת מוסר לאליטה הספרדית שמתעקשת ללקק את ה*** של האשכנזים
איש יהודי 02.06.20
6
כמו הכושים בארהב גזענות גזענות גזענות ...
כמו 02.06.20
5
גזעניות חצופה
בושה שכזאת 03.06.20
4
מה זה הדבר הזה?! זה מזכיר סחר בהמות או קניית כלה כנגד עדר גמלים בעדות מסוימות. תתנו לכל אחת חופש בחירה להיכן היא רוצה ללכת !! השלב הבא יהיה שיחליטו עם מי היא מתחתנת.. זה עוד יגיע בדרך הזו. צאו מהחברה הזו, יש מספיק תיכוניים טובים ששם אין סחר מבוזה שכזה !!
אריה03.06.20
👍👍👍
.03.06.20
3
ברוך שפטרנו. אמן
ברוך02.06.20
זעזעת אותי!! כמה שנאת חינם יכולה להיות בבן אדם אחד??? אני אשכנזייה טהורה אבל לראות את התגובה הזאת ולא להגיב מה הסיפור??? או שאתה איזה ילד בן 12 שרוצה צומי או שיש לך בעיה שכלית ואני רצינית!!!
שני02.06.20
2
חברים יקרים, הדיון הדיוטי ולו מהסיבה הפשוטה -ההגדרה של חוסר שפיות הינה לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה .(איינשטיין) , אז הנה הצעה לכל השפויים , הפסיקו לדבר במונחים של אפלייה -ספרדייה ,אשכנזיה ,דברו במונחים של שלטון כוח, מה שאנו רואים זו מערכת שהושחתה כתוצאה מהכוח שיש לה , אם נתאגד ונפ
אי03.06.20
אתה פשוט צודק.
שומר נפשו03.06.20
1
לא היו החלטות כי לא יהיו החלטות כל עוד גדולי הספרדים וראשי הקהילה לא יתנו דוגמה אישית זה לא יעבוד כשהרבנים יוציאו פסק הלכה המחייב לשלוח לסמינרים ספרדיים ולפוליטיקאים שגם הם יתנו דוגמה אפשר לפתוח ללא עלות מעל ל10 סמינרים חדשים וטובים ובכל מני רמות
ממ02.06.20
למה סתם לקרוע את העם לספרדי-אשכנזי כל אחד ילך לאן שהוא חושב לנכון.
שומר נפשו02.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24