כיכר השבת

צפו בראיון

אייכלר: "ביום שאחרי המבול - אנחנו חייבים לערוך חשבון נפש"

בטוח שחייבים לעשות חשבון נפש, מגדיר את ניצחון בלוך כ'מגה פיגוע', מסביר את ההבדל שקיים בין החסידים לליטאים בירושלים ולא מתרגש משירת "כרעו ונפלו" של 'דגל' • ח"כ אייכלר בראיון (חדשות)

55
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ז בחשוון | 05.11.18
(צילום: כיכר השבת)

לנציג חסידות בעלזא ביהדות התורה, איש אגודת ישראל חבר הכנסת ישראל אייכלר, יש מסקנות ברורות ומפתיעות משהו מתבוסת סיעתו בבחירות המקומיות הדרמטיות בירושלים.

בראיון ל"כיכר בכנסת", פורס אייכלר, סגן יו"ר הכנסת, את דעתו המקורית באשר לסיבת כישלון אגודת ישראל מול דגל התורה, מדגיש את חשבון הנפש שהנציגים החסידיים חייבים בו ואף מציג תוכנית ערוכה לקראת הבחירות הבאות.

כותרות הראיון עם ח"כ אייכלר:

היום שאחרי: "הציבור החרדי, 'אחרי המבול' אני קורה לזה, חייב כולו, ממני עד כל 13 חברי הכנסת של היהדות החרדית והעסקנים, לעשות חשבון נפש: איך מקשרים את הבוחר לצורך ללכת לבחירות".

ניצחון עליזה בלוך: "ללכת ולמכור את בית שמש לאותם גורמים, למי שהיא מייצגת? זה היה פיגוע, מגה פיגוע, נגד הדיור החרדי. וזו רק דוגמה".

החסידים שלא יצאו להצביע: "אי אפשר לקחת אנשים באוזן לקלפי, אי אפשר לסחוב אנשים, צריך שכל בוחר ירגיש שהוא עושה משהו טוב. א - כי גדולי ישראל אמרו. ב - כי זה שלו. צריכים לדעת להנחיל לציבור את האמת, שאנחנו במלחמה בתוך מדינת ישראל, מלחמה במהלכים פוליטיים".

ראש עיריית טבריה רון קובי: "הוא חשף את שיני הזאב של 200 ראשי ערים כמוהו. כשיושבים על התוכניות, הם בונים כל תוכנית בניה כך שהחרדים לא יכולו לגור שם. צריכים להילחם בהם ביחד".

התבוסה של 'אגודה' בירושלים: "אתה חושב שהיית מגפה בציבור החסידי? יש הגירה של זוגות צעירים לאשדוד והר יונה ועוד, נכון, אבל איך דגל התורה כן הצליחה לקבל שישה מנדטים? כי כל אחד מהם הרגיש שעכשיו זו המלחמה שלו. החסיד לא הרגיש שזו המלחמה שלו. לכן צריך את 'מועצת הקהילות, שכל חסיד יקבל את הצרכים שלו וירגיש שייך".

הפיתרון: "אני מציע - מי שקובע אלו גדולי ישראל - אבל שאותו נציג ציבור שרוצה שהציבור יתמוך בו, יהיה צריך לבוא בפני 'מועצת ה'קהילות' שתוקם. לכל קהילה שיש לה מאה משפחות והרב שלה תומך ב'אגודה', יהיה נציג במועצת הזאת. לא כל מי שיושב שם הוא ח"כ, אבל הוא יודע שהח"כ יצטרך לבוא אליו ולהראות לו 'מה עשיתי בשביל המוסדות שלך'".

חגיגות ניצחון של אוהדי מכבי תל אביב, המקבילה לפוליטיקה אצל החרדים בעיני אייכלר (צילום: Flash90)

שירת 'הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ' של פעילי 'דגל התורה' בירושלים: "לא התרגשתי מזה. בשביל הנוער שלנו הבחירות זה ספורט, כי הוא לא יכול לרקוד כשמכבי תל אביב מנצחת. אני לא רואה בזה חס וחלילה... אין שום שנאה בין חסידים וליטאים".

סיבוב שני בירושלים: "אצביע למי שהרבנים יגידו לי. אני אעשה מה שיגידו לי. אני כעת עסוק במאבק קשה מאוד איך מחזירים את הציבור החסידי ליהדות התורה ואיך יוצרים לבחירות לכנסת גוש חרדי של אגודה, דגל וש"ס, במפלגה אחת, אם הרשימה הערבית המשותפת הצליחה להגדיל את כוחה - גם אנחנו יכולים להסתדר".

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
מדוע העסקנים החסידים אינם מבקש סליחה מהציבור הליטאי שהתברר שנעשק במשך כל השנים. מגיע לרב אייכלר תשואות על התגובה הבוגרת שלו על השירה של כמה בחורים צעירים שהתלהבו.
ל05.11.18
זה לא בדיוק שהמצב הוקפא 30 שנה רק בשנים האחרונות עם השכונות המתחרדות גידולה של ישיבת מיר בעלי התשובה ועזיבת האברכים החסידיים לביתר בית שמש ועוד
לדייק06.11.18
27
וכל הבעיה היא רק קיפוח, היו אומרים לאגודה בואו נבדוק כמה מצביעי דגל/אגודה יש ולפי זה נשים את הנציגים, אלא ש1) דגל רוצה להיפרד ולשלוט על הציבור החרדי, 2) כמו שזייפו חתימות לבית המשפט בפרשת פינדרוס מנין לנו שלא יזייפו שוב את מספר הליטאים?
משה בן אברהם05.11.18
דגל רצו שליטה? אני נשמע מנותק לגמרי, אפילו הזוי, נתנו להם אחר מלחמות, בעצם בשביל מה בכלל הקימו את דגל רק בגלל שהכל של... אנחנו קיימים כי אנחנו קיימים לא רוצים לשלוט תנו לנו בשר ולא עצמות.
דוד06.11.18
26
הח"כ החכם והשפוי ביותר באגודת ישראל שלא מחרחר ריב ואוהב את השלום. ליטאי אחד.
אברהם05.11.18

הצגת כל התגובות

25
הרבה לפני גיבוש קהילות או כל שם מדופלם הגיע הזמן שחסידי בעלזא יצאו להצביע בבחירות.אחוזי ההצבעה בקלפיות בקרית בעלזא היו פחות משכונה חילונית ממוצעת ולא רק בבחירות אלו. כאשר לבעלזא יש גם ח"כ וגם חבר בהעיירה אז בבקשה מכבודך קשוט עצמך תחילה............
שוקי05.11.18
24
כל הליכלוך שצף במפלגות החרדיות נובע מזה כי אין בחירת נציגים בשיטת הפריימריס ואינן מקיימים דברי חז"ל "יחיד ורבים הלכה כרבים" ועוד ש"אין ממליכים פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים בו" חז"ל הורו לנו את הדרך , אבל לצערנו הרב דידקטורים ועסקונה עם קומבינות מחליטים מי יעמודו בראשי המפלגות באמצעות מניפולציות ש
ציון06.11.18
23
ומה יעשו הפלג ויחד?
משה בן אברהם05.11.18
22
דברי אייכלר על מועצת קהילות קדוש יאמר לו.. הצבעתי הן, הבטחתי שזו פעם אחת ויחידה שאני עושה זאת כדי לנגוע בכנף של שס בכדי שיתעוררו.. לא יתכן שאתה שומע על הקצאות שעוברות למשפחות דדון גואטה, על פגיעה ברב זר שליט"א, על פניות אישיות שלי כאזרח מול העיריה שנעזרתי רק ע"י נציגי אגוד"י למרות פניותי לנציגי שס
אלי05.11.18
21
נא להסתובב סביב לבני ברק , בכל בתי הקפה, ותראה כמה בני תורה נאמני מכבי תל אביב יושבים לראות משחקים.
משה 05.11.18
20
רעיון אדיר!!!! חייבים להתאחד וביחד הכוח כפול ומכופל!!!! האתגרים יותר מידי קשים היום לבד חייבים יחד וגם זה רצון השם ומקדש שם שמיים ומקרב הגאולה!!!!
ש06.11.18
19
בר' לייזר
מאירוביץ06.11.18
18
בסוף המאבקים של משפחת פרוש הם בכמה ערים לשלוט .. כדי לממן את המאפייה ואת אגירת הכספים הבלתי נתפסת .. כדי שגם ישראל פרוש יוכל לממן לנכדיו את הבחירות שלהם בעוד 20 /30 שנה.. מתי תקלטו את המהלכים שלהם... והכל מובן למה מצאו תירוצים לא לעמוד בהסכם באלעד.. או לנסות להבטיח את תפקידו של ישראל פרוש ל15 שנה רצ
נתי05.11.18
17
מה הקשר לכדורגל המאבק היה על זכויות הציבור הליטאי שלא קיבל הקצאות לא קיבל כלום דייטש וחבריו לקחו לעצמם את הכסף וההקצאות למרות /הם המיעוט
דגל05.11.18
המראין שואל אותו איך הוא הרגיש בתור חסיד על זה שבדגל שמחו ועלזו נוכח מפלת החסידים, ואייכלר מסביר שהוא לא לקח את זה ללב בכלל ולא נפגע ונעלב כי זה כמו קפיצות ניצחון של כדורגל. הוא רצה להסביר שאין כאן באמת שנאה. דווקא תשובה חכמה ומבריקה.
חרדי05.11.18
16
היה צפוי רק לקח לכם שבוע למצאו תירוץ למה אתם יותר מדגל... דגל ואגודה 70000 קולות מעניין כמה קולות הצביעו ג בבחירות הקודמות (היה 8 מנדטים) גם אם נגיד שדגל מקיסמו קולות עדיין דגל ב60/40 לטובתם!!!! בקיצור ת ר ו צ י ם ! ! !
אחד05.11.18
לאגודה (וכמובן שזה דמיון לומר ש30 אחוז מאגודה לא הצביעו) עדיין דגל 6 ואגודה 5
חיים05.11.18
15
כך היה בתשמ"ט. הפעם לא? מה קרה?
מאיר05.11.18
14
הבחירות האחרונות הוכיחו, לא כי הליטאים יש להם יותר, אלא שהמון חסידים הצביעו דגל. סיבות לכך ברורות: 1. כעל ימות השנה המבשר וגם המודיע מחנכים את הקוראים כי הגרח"ק שליט"א הוא הוא גדול הדור, הוא הנותן ברכות, בעיקר זה נעשה ע"י ועדות הרבנים לעניני צדקה וקופות העיר. 2. הגרח"ק שליט"א ערך מסעות בכל ערי ישראל
פנחס05.11.18
לאחר שר' חיים יצא נגד ההפגנה על חילול שבת בבני ברק יצאו מחנכים ורבנים חשובים בדרישה מהמודיע לכתוב שר התורה. אמרו מחנכי הדור, לא יכול להיות מצד אחד לכתוב שר התורה ומצד שני לתת יד לחילול שבת,לכן בכתבות היום כותבים הגאון בלבד ואפילו הגר"ח.
משה רוזנפלד05.11.18
של קופת העיר יפסיקו לכתוב שר התורה. מי נתן את התואר שר התורה,קופת העיר,או איזה שדרן.
ירוחם05.11.18
להפסיק לכתוב שר התורה, ואולי בכלל לא להכניס את התמונה שלו, שזה למעשה התמונה של יענקי
גרוס06.11.18
13
נהנתי לשמוע אותו
יהודי05.11.18
12
האגודה היום מייצגת את משפחת פרוש (שטוען שהוא מייצג את הכלל חסידי, למרות שאף אחד לא מינה אותו), וחסידויות גור, בעלז ויזניץ. שאר החסידויות כלל לא מקבלים ייצוג. הבעיה רק תתגבר עם הבייבי בום של אדמורים. גם ויזניץ כבר שתי חסידויות. אם אגודה לא תמצא דרך להתחבר לציבור החסידי הכללי, המפולת תמשך.
אני05.11.18
11
על כל דרישה צודקת של דגל אמר תמיד ליצמן, לא, והוסיף: לא טוב להם? שילכו. עכשיו הם באמת ילכו וישאירו את אגו"י לאנחות.
מוטי05.11.18
נמצא את האיזון הנכון. מקווה שגם הציבור החסידי ימצא מנהיגות ראויה יותר מהנוכחית.
יוסי05.11.18
10
לא מבינים! לא היה שום סיכוי לדייטש בשום סיטואציה, גם אם כל החרדים היו תומכים בו, החילונים היו עושים קואליציה נגדית, אף פרשן פוליטי (חוץ מפורוש) לא נתן סיכוי לדייטש בשום סיטואציה
אלף בית05.11.18
לו רק ניתן היה לסמוך על גור שלא יעשו תרגילים נוסח ברקת מול פרוש. מכיוון שלא ניתן לסמוך עליהם לא ניתן להריץ את דויטש. התלונות לא אמורות להיות מופנות לדגל או ש"ס!
חרדי05.11.18
נגד כל החרדים שאולי ילכו עם ליאון? לא יעשו קואליציה חוסמת? וירוצו בכל הכוח עם ברקוביץ? תפסיקו לבלבל ת'שכל. בפרט שדייטש שבר את כל המוסכמות אצל המון חילונים על החרדים.
ששש05.11.18
ליאון הוכיח בבחירות לפני 5 שנים שאין לו סיכוי, ודוקא נגדו עשו קואלציה נגדית כשהוא היה נגד ברקת. ואתה מספר שלדייטש לא היה סיכוי בשעה שבבחירות הנוכחיות הוא הביא קולות חילונים יותר מליאון, בדוק!! גם אם ליאון ינצח בסוף, דייטש ודאי היה מנצח וחבל מאוד!!!
חבל05.11.18
9
ולהפגש על בסיס קבוע כדי לקרב הלבבות, עם אהבת ישראל יתקנו את החטא הנורא שהעסקנים הכשילו חלק מהציבור ובפרט את צעירי הצאן
בנצי05.11.18
8
מרגישים את 'רוח המפקד' הרבי מבעלז שמכתיב שיח אחר, יש לברך על לקיחת ההגה על ידי הרב מוזס ואייכלר שלא הסכימו להיסחף לרוח הקומבינה וההסתה ההרסנית של פרוש - ליצמן רוח קטוביץ תנצח!!
יציב 05.11.18
7
לפני הבחירות אמרו כל דוברי אגודת ישראל שלהט אדיר וחזק והרגשה של פיקוח נפש ממש כמו שיש לאלפי הפעילים לפני הבחירות האלו לא זכור להם שנים ופרוש הוסיף שהוא לא זוכר להט כזה מאז שיש בחירות, ועכשיו כדי להצדיק ולהסביר את התבוסה אתם אומרים שהחסידים לא יצאו להצביע, אז יאמר ברורות החסידים יצאו להצביע כמו תמיד
אבי05.11.18
6
השפוי האחרון באגודה, מדבר הכי לעניין, לא מפלג ולא משסה רק פשוט מדבר בהיגיון ובחכמה. יישר כח!!
חרדי05.11.18
5
זה לא רק הניקיון במדרכות בבית שמש ....אני כתושב בית שמש והרבה כמוני הרגשנו שההנהגה החרדית בבית שמש פשוט לא שמה עלינו כלום פשוט לא מתייחסים אליינו ...אם זה בכל מה שנוגע לרווחה ואם זה בכל מה שנוגע לחינוך כל מה שההנהגה המקומית היתה עסוקה זה בהקצאות של עוד ועוד דירות וזהו.... ולא התייחסו לתושבים ולבעיות
יצחק06.11.18
4
ואומר דברים חכמים. השפוי האחרון באגודה.
חרדי05.11.18
3
כמו עליזה בלוך
יוסי06.11.18
טיפשים נסחפים מוסתים ומסיתים
ש06.11.18
2
,,אלא על הגזל. הרבה חטאים חטאו החרדים, אבל עיקר חטאם שמלסטמים וגוזלים את כספי העובדים הציונים.
דן סגל05.11.18
אתה והתגובות שלך לא שוות כלווום
רעות05.11.18
1
מהנפילה. כולם יודעים את זה. ואל תנסה לבנות עכשיו על שלום. לא יהיה שלום עכשיו. אולי אם דגל לא תצליח עם ליאון הנפיחות שלהם והגאווה שלהם תרד קצת אולי אז אתם הפוליטיקאים תוכלו לדבר איתם, לא קודם. כעת הם טווסים נפוחים ויש להם סיבה לכך. גם אם לא באמצעים שמתאימים לבני תורה, לא להצביע לחרדי להצביע לאשה ולר
אני05.11.18
ואז,לאחר שסיים להקליד את כל התגובה הצבועה והטרחנית הזו בגלקסי החדש והמוזהב שברשותו,הוא נאנח לאחור התמתח קלות וידו מתוך אינסטינקט ניגשה בכדי לוודא שהפאה המשוחה בג'ל מוחבאת מאחורי האוזן. בכל זאת כל פעם שהוא בפאב הירושלמי הצדדי הזה הפאות והציציות נכנסות פנימה. רק המבטא המאנפף מסגיר את מוצאו והשתייכותו.
סוריאליסטי05.11.18
עובדתית. ראשית הציבור הליטאי גדל מאוד בעקבות כך שהוא קלט את כל המתחזקים והבע"ת האשכנזים וחלק מהספרדים, וזה כולל גם את הליטאים המתחרדים ואת העולים החדשים, אין כמעט חצר חסידית שקולטת מתחזקים (ואולי הם צודקים). אתה קובע למה לא הצביעו לדייטש, אבל סליחה יש שסברו שיש בזה סיכון. ומותר לחשוב אחרת מכב'. וכן
יהודי05.11.18
להצביע לאנטישמי הורס ישיבות ולא לאישה. אם הבנתי את השיקול במקור: החשש לנצחון של האנטישמי, ההסתכלות עכשיו במבט לאחור כאילו דגל שוו הוא הגיון של כסיל!
יהודי05.11.18
הצביע לאנטישמי. מי שמילא לא היה לו מה להפסיד - הצביע קליש. ברור
ששש05.11.18
אולי גם יעניין אותך
כיכר בכנסת

העיתונאי הוותיק: "להשלים עם זה שחרדים לא מתגייסים!"

דניאל הרץ | 31.03.24
ש

למה מחכים?

מנכ"ל 'עלה' בדיון בכנסת על היעדר המיגון למוסדות החנ"מ

כיכר בשיתוף עלה | מקודם
ש

תאגיד כ"א לבנייה בכנסת

דרישה להתחשבות בתשלומי האגרות של עובדים זרים בבניה

כיכר בשיתוף כ"א לבניה | מקודם
ש

בתוך 4 שעות בלבד:

המערך הטכנולוגי לחמ"ל הכנסת הוקם בהתנדבות מלאה

כיכר בשיתוף קמא טק | מקודם
ש

מחדל חמור

מבנים רבים של החינוך המיוחד כלל אינם ממגונים

כיכר בשיתוף עלה | מקודם
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"החשבון הזה ייסגר"

המשפחה מציעה מיליון דולר למביא מידע על המחבלים

יאיר טוקר | 06.11.23

אפליה בשירות המדינה

הדו"ח חושף: תעסוקת חרדים בשירות המדינה - נחסמת

יהודה גל | 13.07.23

צפו בנאום היו"ר

לראשונה מימונה בכנסת; מאבטחים סילקו מפגין נגד הרפורמה

יוני גבאי | 12.04.23

89 תמכו

אושר בקריאה ראשונה: שלילת אזרחות למחבלים מורשעים

יוני גבאי | 30.01.23
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

היום שאחרי

דרעי לא מתכוון להתפטר | הדרך החוקית בה הוא יוכל לחזור

יוני גבאי | 19.01.23

סקר סודי

מכה לפוטין גם ברוסיה: רוב הציבור מתנגד להמשך המלחמה

ציקי ברנדוין | 05.12.22

צפו בתיעוד ממוסקבה

פוטין גוסס? נפגש עם אמהות מתחזות והתנשף בכבדות

ציקי ברנדוין | 27.11.22

פעם חמישית ב-3.5 שנים

בטקס חגיגי במליאה: הכנסת החדשה הושבעה - הניצול החרדי ממומבאי קרא תהלים

יוני גבאי | 15.11.22
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

מאחורי הקלעים

הפרישה של ח"כ קארה היא עניין של זמן?

קובי אטינגר | 06.04.22

מזים את השמועות

גנץ: "רוצים בקיום הממשלה; נשמר אותה"

כיכר השבת | 06.04.22

"יש עריק נוסף"

נחשף: הפגישה הלילית של סילמן ונתניהו

קובי אטינגר | 06.04.22

יכבד את הרוטציה?

התפקיד שבנט יקבל אחרי שלפיד יהיה רה"מ

יוני גבאי | 04.04.22
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"מסרב להיפגש איתי"

בנט נזכר לתמוך בשקד: "המתווה - בתיאום"

רפאל כהן | 20.03.22

"אות קלון לממשלה"

עבאס יהיה יו"ר הכנסת וממלא מקום הנשיא

יוני גבאי | 20.03.22

"פגע בכבוד הכנסת"

העימות בפרסה: 'מיקי לוי נהג שלא בסמכות'

יוני גבאי | 16.03.22