סקר סודי

מכה לפוטין גם ברוסיה: רוב הציבור מתנגד להמשך המלחמה

נתוני סקר סודי שהודלפו לכלי תקשורת עצמאי ברוסיה העלה כי מרבית הציבור במדינת הענק מתנגד למלחמה באוקראינה ומעדיף שלום (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בצרות? פוטין (צילום: shutterstock)

סקר סודי שנערך בקרב תושבי רוסיה לבקשת הקרמלין העלה כי ישנה "ירידה משמעותית" בתמיכת הציבור במלחמה באוקראינה. כך לפי פרסום אמש (ראשון) של משרד ההגנה הבריטי. תוצאות הסקר פורסמו גם באתר העצמאי הרוסי הבולט "מדוזה", שציין כי אנשיו קיבלו גישה לנתוני הסקר.

התוצאות הן כי 55% מהנשאלים השיבו שהם תומכים בשיחות שלום עם אוקראינה. 25% מהנשאלים בלבד השיבו שהם מעוניינים בהמשך המלחמה.

ב-ynet דווח אמש כי גם במכון הסקרים העצמאי המוביל ברוסיה "לבאדה" פורסם סקר דומה בהשתתפות 1,600 איש וגם בו רוב הנשאלים, 53%, הביעו תמיכה בשיחות שלום ובסיום המלחמה.

בינתיים המלחמה באוקראינה נמשכת. כעת מוקדי הקרבות העיקריים הם במזרח אוקראינה באיזור 'באחמוט', שם נאבקים שני הצדדים על השליטה בערים הגדולות במחוז.

בתחילת הבוע נחשף, כי הרוסים מעוניינים להסית את מערכות ההגנה האווירית אותם הציבו בשנים האחרונות בסוריה, ע"מ לעזור לשלטון אסאד להתמודד עם האיומים על ממלכתו, לעבר החזית באוקראינה, כשבפיהם בקשה מפתיעה מהישראלים.

החייל האוקראיני מספר על ההרס

לפי חשיפתה של גילי תמיר (כאן 11), גורמים בממשלת רוסיה ביקשו מישראל ש"לא יפריעו" להם להעביר את הציוד היקר מסוריה לאוקראינה. בשגרירות מוסקבה בישראל לא הכחישו את הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר