תאגיד כ"א לבנייה בכנסת

דרישה להתחשבות בתשלומי האגרות של עובדים זרים בבניה

בדיון שהתקיים הבוקר (ה') בוועדת הפנים, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א לבנייה פנה לנוכחים: "לא עבדנו בכל חודש אוקטובר, לא יתכן שידרשו מאתנו אגרות מלאות על העובדים הזרים" (בכנסת).

בניינים נבנים (צילום: שאטרסטוק)

בדיון שהתקיים הבוקר (ה') בוועדת הפנים, פנה אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כח אדם לבניין, בבקשה לבטל את האגרה המשולמת עבור כל עובד בגין חודשים אוקטובר ונובמבר במהלכם, לטענתו, אתרי הבניה היו ברובם סגורים. בוועדה פנה לנוכחים ואמר: "לא עבדנו בכל חודש אוקטובר, לא יתכן שידרשו מאתנו אגרות מלאות על העובדים הזרים".

לדברי ניצן: "הסכום של אגרה לעובד הוא 1740 ₪ לחודש, כאשר בכל תאגיד ישנם כ- 300 עובדים בממוצע. ללא הכנסה ושעות עבודה אין לי ממה לשלם. האגרות האלה חייבות להתבטל כדי שנוכל לקלוט עובדים".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר פנה למשרד האוצר בבקשה לדחות את תשלום האגרות או להפחיתן. "אני רוצה שהתאגידים יתרכזו כעת בהבאת עובדים זרים לארץ, זאת לאחר שהוועדה הובילה להחלטת ממשלה ליבוא 20 אלף עובדים זרים במסלול מזורז לתחום הבניין, שלא באמצעות הסכמים בילטרליים. ככה נתניע מחדש את הענף המושבת כרגע. לא הייתי רוצה שהתאגידים יהיו עסוקים כרגע בשיחות עם מנהל הבנק".

ממשרד השיכון נמסר בדיון כי מתוך ראיית צרכי הענף, המשרד מעוניין לשמור על תאגידים עובדים ומתפקדים וכי אתרי הבניה חוזרים לפעילות ונדרש לוודא שיהיו מספיק עובדים בענף. נועה שוקרון ממשרד האוצר אמרה כי הנושא נמצא בבחינה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר