היום שאחרי

אריה דרעי לא מתכוון להתפטר מתפקידו כשר | זו הדרך החוקית בה הוא יוכל לחזור

בשיחות עם מקורביו הבהיר השר לבינתיים אריה דרעי, כי הוא אינו מעוניין לפרוש מתפקידו כשר בממשלה | השופטים פסלו את דרעי מסיבות של 'סבירות' ו'השתק', אך עדיין נותרה דרך חוקית, בה דרעי יוכל לשוב לשולחן הממשלה | בבוקר שאחרי, השר בן גביר הגיע לבקר את דרעי בביתו - צלם 'כיכר' תיעד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר הגיע היום לביתו של דרעי (צילום: ללא קרדיט)

היום שאחרי פסילת 10 שופטי בג"ץ את דרעי מלכהן כשר: העיתונאי יקי אדמקר טוען היום (חמישי), כי דרעי הבהיר למקורביו כי הוא לא יתפטר מתפקידו.

על פי הדיווח, דרעי שוחח עם המקורבים שלו והבהיר להם כי הוא דבק בעמדתו לא להתפטר מתפקידו כשר במשרדי הפנים והבריאות וזאת למרות החלטת בג"ץ. על פי החוק, ראש הממשלה נתניהו, יהיה מחוייב לקיים את החלטת בג"ץ ולפטר אותו.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת דרעי על הדיווח, ושם הכחישו לחלוטין את הדיווח, והבהירו כי הוא מתכוון לקיים את ההחלטה.

כך או כך, עלו מספר רעיונות שיותירו את דרעי בסביבת שולחן הממשלה, כמו מינויו לראש הממשלה החליפי, מינוי ליושב ראש הכנסת ועוד פתרונות.

אך הפתרון המעשי ככל הנראה לא נמצא על שולחן המחוקקים, אלא דווקא בסמיכות מקום - על שולחנו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, כך על פי הדיווח היום באתר סרוגים.

כזכור, בתחילה - קודם לפרסום הכרעת שופטי בג"ץ, בש"ס היו אופטימיים והיו בטוחים כי יוכלו להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה באמצעות חקיקה, אך פסיקת חמישה שופטים - שהטילו על דרעי 'השתק שיפוטי' - טרפה למעשה את הקלפים על מהלכי חקיקה שונים.

כעת, במידה ורוצים להחזיר את דרעי לתפקידו, צריך לבטל את ההרשעה האחרונה שלו – ולמי יש את הסמכות הזו - לנשיא המדינה - לו יש מספר אפשרויות חנינה, כאשר החנינה הגורפת מבטלת לחלוטין כל משמעות להרשעה הפלילית, במידה והוא יבטל את ההרשעה הדרך של דרעי לשולחן הממשלה סלולה מתמיד.

יצוין, כי לנשיא המדינה יש אינטרס לתת חנינה לדרעי, וזאת תחת התחייבות שהתוכנית המשפטית הרדיקלית לטעמו - של שר המשפטים יריב לוין - תמותן, תמורת התחייבות לחנינה. האם דרעי יבחר באפשרות הזו? ימים יגידו.

בתוך כך, כפי שדווח ב'כיכר השבת', עשרות רבנים, חברי כנסת ושרים התייצבו אמש בביתו של דרעי בירושלים, לאחר שבית משפט העליון פסל אותו מלכהן כשר. בכיר הרבנים שהגיע למקום היה הגאון רבי משה מאיה, זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס. בדבריו פתח הגר"מ במתקפה חריפה על בית משפט העליון.

"אני זוכר בקום המדינה, היו עושים אחד במאי, מצעדים, דגלים אדומים והכל", פתח הגר"מ. "מה היה עושה סטאלין? כל מי שלא מצא חן בעיניו ולא הלך בתלם שלו - שלח אותו לסיביר".

בשלב הזה החל הגר"מ לתקוף את בית משפט העליון: "זה מדינה שכך היא עושה, כל מי שלא מוצא חן בעיניה היא מדביקה לו תיק. אבל זה לו יעזור לה, ואדרבה להיפך. למה? כי כולם רואים פה כמה מטופש כל המשפט הזה. טיפשות שאין היגיון בכלל. לפי דבריהם לחצי מדינה יש קלון. אם יש סוחר שהיה לו עניינים עם מס הכנסה בדרך כלל גומרים את זה אחד שניים ונגמר הסיפור. פה לא, משפט, קלון. מבינים שזה רדיפה וקלון.

"כתוב במצרים שהקדוש ברוך הוא עושה שבטים במצרים, מכה את האלילים שלהם. היום בית המשפט העליון הוא האליל, הם יקבלו את הביזיונות הכי גדולים. הם יתבזו ובינתיים כוח התורה יעלה".

בן גביר נכנס לביתו של דרעי

שני פוליטיקאים בכירים שלא הגיעו אמש, הם - איתמר בן גביר ומשה גפני. בן גביר, התייצב היום, מיד לאחר תפילת שחרית.

בן גביר יוצא מביתו של דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר