טרור העפיפונים

בצה"ל שוקלים להפוך את העפיפונים לנשק

בצה"ל שוקלים מבחינה משפטית להכריז על עפיפוני הטרור כנשק לכל דבר. המשמעות: חיל האוויר יוכל לתקוף את משגרי העפיפונים ולחסל אותם עוד לפני השיגורים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

עד עכשיו התמודד צה"ל מול עפיפוני הטרור בעיקר מבחינה טכנית, אך בימים האחרונים צה"ל החל לבחון משפטית כיצד ניתן לתקוף באופן ישיר חוליות מחבלים המשגרים עפיפוני ובלוני תבערה ולהגדיר עפיפון ככלי נשק.

בינתיים בצה"ל רק מבהילים את המחבלים באמצעות ירי אזהרה, כפי שבוצע רק לפני זמן קצר לעבר תשתיות של הכנת עפיפוני ובלוני תבערה. אתמול והיום תקפו כלי טיס של חיל האוויר 4 פעמים תשתיות וחוליות טרור שנערכו להפרחת עפיפוני תבערה לעבר עוטף עזה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לשתי התקיפות שבוצעו היום, כי "צה"ל רואה בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם".

תיעוד ירי האזהרה

טרור העפיפונים הפך למטרד קשה במיוחד בחודשים האחרונים, רק היום נמצא באחד מקיבוצי עוטף עזה בלון אליו מחובר מתקן החשוד כמטען. כוחות הביטחון מצאו את הבלון עם המטען החשוד, ופוצצו אותו פיצוץ מבוקר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מבחינת צה"ל אם עפיפוני התבערה אכן יוגדרו כנשק - חיל האוויר, שהסתפק עד עתה בביצוע ירי אזהרה בלבד סמוך לחוליות השיגור, יוכל לבצע ירי ישיר לעבר אותן חוליות טרור.

עד כה נשרפו יותר מ-25 אלף דונמים של שטחים בעוטף עזה כתוצאה מאותם עפיפונים ובלונים המופרחים משטח עזה והנזק בשדות הדרום בכמה מיליוני שקלים. במשרד האוצר וברשות המיסים מבטיחים שמרגע הגשת תביעת הפיצויים על ידי החקלאים, התיקים יהיו מטופלים ביעילות בתוך שבועות ספורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר