מירושלים ועד מונסי

צוואת האדמו"ר מזוטשקא: ארבעת בניו ישמשו כאדמו"רים

האדמו"ר מזוטשקא זצ"ל, שהלך אמש לעולמו לאחר ייסורים קשים, כתב בצוואתו כי כל בניו יוכתרו תחתיו בכס האדמו"רות • הבן הבכור יכהן בביהמ"ד בבני ברק והצעיר בביהמ"ד במונסי (חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האדמו"ר מזוטשקא זצ"ל (צילום: יהודה פרקוביץ)

אמש (מוצ"ש) בשעת לילה מאוחרת נטמן האדמו"ר מזוטשקא, הרה"צ רבי נתן דוד רוזנבוים זצ"ל, כשעה לאחר צאת השבת הוא נפטר בבית החולים מעיני הישועה שם היה מאושפז לאחרונה, הרבי נטמן בהר הזיתים בסמוך לאוהל אדמו"רי בית נדבורנה.

חתנו של הרבי זצ"ל, המשפיע החסידי הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, שהה בשבת באתרא קדישא מירון, עם קבוצת נגידים מחו"ל, כאשר עודכן על הבשורה יצא במסוק ממירון להשתתף בהלוויה.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי על פי הצוואה ארבעת בניו של הרבי זצ"ל יכהנו כאדמו"רים תחתיו.

הבן הגדול, הרה"צ רבי אשר ישעי' שיכהן, יהיה האדמו"ר מזוטשקא בני ברק בית המדרש של הרבי.

בנו השני, הרה"צ רבי גדליה משה - המתגורר בבני ברק - יעבור לעיר אחרת ושם יכהן כאדמו"ר. כאשר, אם ימשיך להתגורר בבני ברק הוא יכהן באדמו"רות אך לא תחת השם 'זוטשקא'.

הבן השלישי, הרה"צ רבי שלמה, יכהן כאדמו"ר מזוטשקא ירושלים. הבן הצעיר, רבי מרדכי, יכהן כאדמו"ר מזוטשקא - מונסי. רבי שלמה לא הספיק להגיע להלוויה מאחר שהיה חשש לחילול שבת בטיסה עליה היה בדרכו לישראל ביום חמישי, והוא חזר לביתו בארה"ב.

‏האדמו"רים החדשים, בני האדמו"ר מזוטשקא זצ"ל, יושבים שבעה בחדר קבלת קהל של אביהם האדמו"ר זצ"ל, בביהמ"ד זוטשקא בשכונת רמת אהרון בבני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר