'התנתקות' נוספת?

תכנית 'העבודה': 3 צעדים מרכזיים להסדר

בלב התוכנית המדינית החדשה של מפלגת העבודה, "נתיבים להיפרדות", עומדים 3 צעדים מרכזיים בהם הסדר פינוי-פיצוי, הפסקת בניה, ומשאל עם על כפרי עוטף ירושלים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יו"ר העבודה, אבי גבאי (צילום: shutterstock)

מפלגת העבודה פרסמה היום (רביעי) תכנית מדינית, ובמרכזה שלושה צעדים: הפסקת הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות, חקיקת חוק פינוי פיצוי מרצון מחוץ לגושים, ומשאל עם בנושא מחנות הפליטים וכפרים פלסטינים הנמצאים סביב ירושלים.

לתכנית המדינית של העבודה, קוראים – "נתיבים להיפרדות". התכנית גובשה על ידי הצוות המדיני של מפלגת העבודה, והיא כוללת גם לוחות זמנים, ויעדים מוגדרים לתכנית הפעולה שלהם.

בתכנית המפלגתית מצוין כי עם הקמת הממשלה החדשה תכריז ישראל באופן מידי על הפסקה מידית של כל בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות. זאת מתוך ההכרה בכך שהתנחלויות ומאחזים מבודדים אינם תורמים דבר לביטחון ישראל ומהווים מכשול להליכי היפרדות עתידיים. הפסקת הבנייה תוכרז בישיבת הממשלה ותהווה הנחיית מדיניות מובילה עבור כלל משרדי הממשלה.

את חוק פינוי-פיצוי הם מבקשים לחוקק חצי שנה לאחר כינונה של הממשלה החדשה. "חקיקת חוק פינוי מרצון מבטא את רצונה, החלטתה ונחישותה של מדינת ישראל להיפרד מהפלסטינים. חוק פינוי פיצוי, שמטרתו לעודד פינוי מרצון של אזרחים מהתנחלויות מבודדות מחוץ לגושי ההתיישבות, ייקבע בחוק מיוחד, אשר במסגרתו יוגדרו קריטריונים ברורים, מסגרות פיצוי מוסכמות ומנגנונים ארגוניים לביצוע המהלך.", נכתב בתכנית.

במהלך מסיבת עיתונאים היום להצגת התכנית, אמר אבי גבאי, יו"ר העבודה: ''תכנית טראמפ תעמוד במרכז האתגר המדיני לכל ממשלה חדשה אשר תקום כאן לאחר הבחירות. העיתוי הזה הוא הזדמנות לדבר על התפיסה והתכנית שלנו, בנושא החשוב ביותר לעתידה ולביטחונה של מדינת ישראל. יש לי חזון ברור, הסדר אזורי רחב עם מדינות ערב המתונות. והיפרדות מהפלסטינים."

בשלב הזה, גבאי החליט לתקוף אישית גם את בנט ואמר: "כל עוד אנחנו ממשיכים לממש את חזון בנט ובונים מחוץ לגושים, אנחנו רק מגדילים את הבעיה, לכן, כדי לעצור את המגמה המסוכנת הזו, אנו מתחייבים להעביר החלטת ממשלה על הגדרת הגושים והפסקת הבנייה מחוץ לגושים, מיד לאחר הקמת הממשלה החדשה''.

גם מי שהיה השבוע בכותרות - האלוף במיל' טל רוסו מכיוון אחר, אמר במסיבת העיתונאים: "הדבר החשוב ביותר לבניית אסטרטגיה ביטחונית ומדינית - היא אמירה ברורה וחדה מצד הדרג המדיני והפוליטי. אמירה ברורה לאן אנחנו שואפים להגיע, מהו החזון שלנו. מה אנחנו רוצים להשיג. ובעיקר להוביל את התהליך. היוזמה שמוצגת כאן היום היא יוזמה נכונה וחכמה שמייצרת לישראל כיוון של שינוי, שמבוסס על ביטחון ושמירה על אזרחי ישראל''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר