השושלת תימשך

ה'ממשיך' של האדמו"ר מסקולען: בנו בכורו

בנו בכורו של זקן האדמו"רים, רבי יעקב ישעיה פורטוגל, ידוע כדמות רוחנית מאד בקרב חסידי סקולען - שאף מסרו לו 'קוויטלך' • ומה יהיו תפקידיהם של שאר בני האדמו"ר? (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
רבי יעקב ישעיה פורטוגל (צילום: 'כל העולם')

בנו הגדול של האדמו"ר מסקולען זצ"ל, הוכתר כממלא מקום וממשיך דרכו, כך נודע ל'כיכר השבת'. המדובר בבנו בכורו, רבי יעקב ישעיה פורטוגל, שאף נשא הספד היום (שלישי) במסע ההלוויה.

הבן רבי מאיר, שאחראי על הוצאתם לאור של ספרי סקולען ימונה לאב"ד הקהילה בוויליאמסבורג.

בניו הנוספים של הרבי, רבי אפרים חיים יהודה, רבי צבי נח, ורבי שמואל מרדכי, מונו לכהן בתפקיד סגני נשיאים במוסדות 'חסד לאברהם', אותם הקים הרבי זצ"ל, זאת במקביל להנהגת בתי הכנסת שבראשותם.

רבי יעקב ישעיה ידוע כדמות רוחנית מאד בקרב חסידי סקולען, עד כדי כך שביום ההילולא של סבו זצ"ל, כאשר הקהל הרב ניסה לגשת למסור 'קוויטל' (פתקה) לרבי, ולא הצליחו לגשת בגלל הדוחק הרב, היו רבים שמסרו את ה'קוויטלך' לידיו של רבי יעקב ישעיה.

מתוך הספדו של ה'ממשיך' (צילום: BoroPark24)

בשנים האחרונות ובתקופה האחרונה בפרט, בעקבות היחלשותו של הרבי זצ"ל, היה הוא זה שקיבל את ההחלטות בחסידות בכל הנושאים שעמדו על הפרק.

גם אחיו מכבדים אותו מאד, וניכר על התנהגותם שהם מתבטלים לכבודו ומקבלים את דעתו בכל הנושאים העומדים על הפרק.

מוקדם יותר הספיד האדמו"ר מויזניץ את הרבי מסקולען זצוק"ל: "הדור שלנו התייתם מאחד משרידי דור העבר, ממעתיקי השמועה בעולם החסידות, ומתלמידיו של בעל ה'דמשק אליעזר'".

האדמו"ר, השוהה בימים אלו בארה"ב, הורה לגבאים לאחר את טיסתו ביום אחד, על מנת שיוכל להשתתף במסע ההלוויה. כמו"כ הורה האדמו"ר מבעלזא לכלל חסידיו בבורו פארק, לצאת ולהשתתף במסע ההלוויה המתקיים בשעות אלו (שלישי) בניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר