סכנת ה'קורונה'

הגרי"ג אדלשטיין: תפילה במניין - זה חטא; בפסח - שבו לבד

לאור המצב הקשה בהתפשטות נגיף ה'קורונה', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נשא הערב (שלישי) משא מיוחד בו הזהיר מפני תפילה במניין; באשר לליל הסדר - אסר לארח ולהתארח (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש הישיבה בשיחתו (צילום: שיא לייב)

לאור המצב הקשה בעיר בני ברק ובכל הארץ בשל התפשטות נגיף ה'קורונה' וההידבקות ההמונית - גם בריכוזים החרדיים, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, נשא הערב (שלישי) משא מיוחד לכלל הציבור.

"בגלל הסכנה להידבק", אמר ראש הישיבה, ,חובה להקפיד על כללי הזהירות גם כדי שלא יזיק עצמו ובפרט שלא יזיק אחרים".

"אין תפילה בציבור, אין קריאת התורה - זה הכל סכנה, אי אפשר. אז זה יהיה חטא, תפילה בציבור יהיה חטא, קריאת התורה יהיה חטא", אמר ראש הישיבה בדבריו והוסיף כי לתיקון החטא יש להתחזק ביראת שמים ובמעשים טובים.

"עוד מעט פסח, ליל הסדר", אמר הגרי"ג, "אסור להזמין אף אחד, אסור לבוא למקום אחר ואסור גם להזמין, פני שזה סכנה, זה מסוכן, כל אחד צריך להיות בבית, ככה ההוראות של הרופאים, כל אחד בביתו, לא לצאת מהבית".

השיחה המלאה של ראש הישיבה

הגרי"ג אדלשטיין הסביר כי "סדר עם פחות אנשים - זה גם סדר, יש גמרא, אפילו אחד עושה סדר. ה'מה נשתנה'? שואל את עצמו ועונה, אפשר לעשות סדר ביחידות גם כן. על כל פנים לא להזמין אורחים ולא להתארח אצל מישהו אחר, זה סכנה, זה מסוכן".

בסיום דבריו הוסיף ראש הישיבה והעביר מסר לבחורי הישיבות הנמצאים בימים אלו בביתם ואמר כי מוטל כעת על כולם לעזור ולשמח בבית. "לא צריך להיות עצוב שיש נטל עבודה בבית, התורה מחייבת לעזור בבית לשמח את הבית", אמר.

כזכור, השבוע קרא ראש הישיבה למקורבו ד"ר משולם הרט וביקש ממנו לכתוב הוראות לציבור לפי דעת הרופאים. במכתב כותב ד"ר הרט דברים חריפים מאוד לציבור בתקווה כי הם יביאו להפנמה בקרב הציבור.

"לא להתפלל בבתי כנסת ובמקומות סגורים. אנשים מבוגרים מעל גיל 60 וילדים מתחת לבר מצווה לא יבואו להתפלל בציבור, הגבלה זו חלה גם על אנשים צעירים יותר שיש להם חום, שעול או מחלות כרוניות אחרות", כתב הרופא שקרא גם לציבור להימנע מלבקר אנשים מבוגרים כדי לא לסכנם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר