חג המולד: הרבנות תקבע מה נחשב עבודה זרה

לאחר המכתב שנשלח לבעלי עסקים בחיפה בה הודיעה הרבנות כי עסק שיחגוג את חג המולד תשלל ממנו תעודת הכשרות, תוציא הרבנות הראשית הגדרות חדשות לעבודה זרה (יהדות)

שושי מילר | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר עם הפטריאך של מוסקבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר המכתב שנשלח לבעלי עסקים בעיר חיפה, בו נכתב כי בעלי עסקים שיחגגו את חג המולד תשלל מהם תעודת כשרות. מבהירים ברבנות הראשית כי חל איסור על הרבנות הראשית לשלול תעודת כשרות מכל טעם שאינו נוגע לכשרות המזון.

אך ברבנות דואגים להבהיר, כי קיים מצב בו חוגגים את חג המולד באופן שהוא ממש עבודה זרה, מה שגורם למצב שמשגיחי הכשרות אינם יכולים להמצא בעסק בו עובדים עבודה זרה. ברגע שמשגיח הכשרות אינו יכול להיות נוכח במקום העבודה אין אפשרות לתת לעסק תעודת כשרות. (זו גם הסיבה שבשלה בעלי עסקים הפתוחים בשבת אינם מקבלים תעודת כשרות).

כעת ברבנות הראשית עורכים בדיקה בכדי להבחין בין סממני החג שהם פולקלור בלבד - דבר שאינו אוסר על המשגיח להמצא בבית העסק - לבין סמממני חג שקשורים לליבת הדת הנוצרית ונחשבים לפולחן עבודה זרה דבר המביא למצב בו המשגיח מוכרח להסתלק מהמקום.

במסגרת ישיבה של מועצת הרבנות הראשית לישראל, התווסף נושא הכשרות בחג המולד והיא תחליט מה מסממני החג הוא בגדר עבודה זרה ומה שלא יכנס להגדרות המועצה, לא ימנע מבעל עסק לקבל כשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר