נושאי לפיד התורה: 286 אברכי כולל 'דרכי הוראה' הוסמכו

דווקא בזמן שעולם התורה תחת מתקפה, במעמד אדיר לכבודה של תורה הוסמכו להוראה 286 אברכי כולל 'דרכי הוראה לרבנים' בראשות הרב יוסף אליהו • רשמים ותמונות (יהדות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ראש הכולל, הרב יוסף אליהו עם הרה"ר יונה מצגר בטקס (צילום: אמיר שימור)

בצל הגזירות על עולם התורה, מעמד אדיר לכבודה של תורה התקיים אמש (ד') במלון רמדה בירושלים, בו הוסמכו מאות אברכים להוראה.

קרוב לשלוש מאות מאברכי כולל 'דרכי הוראה' בראשות הרב יוסף אליהו בנו של הראשל"צ מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הוסמכו להוראה על ידי רבני הכולל, הרב הראשי לישראל יונה מצגר ורבה של צפת הרב שמואל אליהו.

את המעמד פתח יו"ר המוסדות הרב חיים סוויסה שגם הנחה את הערב, והדגיש את את האיומים המרחפים על עולם התורה: "דווקא בזמן בו האברכים מותקפים, בזמן שאברך נקרא 'נצלן' ו'אוכל חינם', בזמן שקמים עלינו ממשיכי דרכו של בלעם ורוצים להכחיד את התורה בא אירוע ההסמכה להוראה ונותן לנו את ההוכחה הממשית להמשכיות התורה".

לאורך הערב העלו רבני הכולל על נס את זכותם של נשות האברכים שמחזקות את התורה. ראש הכולל הגר"י אליהו הזכיר את שרגיל אביו היה לומר על הפסוק "אם הבנים שמחה": אישה שמחזיקה את בעלה בלימוד התורה מקבלת חצי משכרו, ואם יש לה שני בנים, אז חלקה לעולם הבאה הוא יותר מכל אדם. שכל אדם יכול להגיע מקסימום אל שכר לימוד תורה של אדם אחד, אבל אם הבנים (מיעוט רבים שניים) שמחה, כי יכולה לקבל אחד וחצי חלקים לעולם הבא.

בין הנואמים היו רבני הכולל, ראש ישיבת פורת יוסף הרב משה צדקה ורבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו.

הרב הראשי לישראל יונה מצגר הבהיר לרבנים הצעירים מהי מהותו של רב בישראל: "לפני שני דורות היה דיון באירופה מהו תפקידו של רב, בעל ערוך השולחן סבר כי תפקידו להיות פוסק הלכות, בעל הזכר יצחק טען כי תפקידו של רב להפיץ תורה בישראל, הגר"ח מבריסק הביא כתמיד את חשיבתו המקורית ואמר שתפקידו של הרב להיות אבא. אנחנו לא נכניס את ראשינו בין 'ההרים הגבוהים' לכן אני אומר - 'גם מזה גם מזה אל תניחו ידכם'.

הרב מצגר גם הוא כקודמיו האריך בשבח נשות האברכים. לאחר מכן נתן כמה עצות מניסיונו האישי: "אני זוכר בצעירותי שבאתי לשמוע דרשה מהרה"ר הגרא"י אונטרמן וראיתי אותו מוריד את הצילנדר שחבש לפני שהוא נכנס לדרוש, הוציא מברשת מהכיס והבריש את הצילנדר, רק אחר כך הוא היה מוכן לדרשה. וזו הדרך - שלא יהיה רבב על בגדיכם, שלא תחבשו כובע מרופט כך ישמעו דבריכם".

את המשא המרכזי נשא ראש הכולל הרב יוסף אליהו שכאמור שיבח את נשות האברכים והדגיש את חשיבותם של 130 בוגרי הכולל הפזורים על פני הגלובוס מסין ועד ארצות הברית. בהמשך דבריו הסביר הרב אליהו את משמעותה של השמחה שעורכים לכבוד סיום מסכת והביא את דברי החוות יאיר על פיהם יש לערוך שבעה ימי משתה בעת סיום מסכת או לימוד חלק בשו"ע.

בית המדרש "דרכי הוראה לרבנים" הינו מוסד תורני מיוחד במינו, השוכן בבית מדרשו של הראשל"צ הגר"מ אליהו זצ"ל בשכונת קריית משה בירושלים. תחת קורת גג אחת באחדות נפלאה, לומדים ספרדים, אשכנזים וחסידים מזרמים שונים להורות לרבים הלכות.

בבית המדרש הכולל מאות אברכים קיימים קבוצות אברכים כאשר לכל קבוצה ישנו ר"מ המכווין את הרבנים הצעירים. בין הר"מים הבולטים אפשר למנות את הרב בנייהו דיין, הרב יוסף בושריאן והרב אברהם בליקשטיין.

בית המדרש בשיתוף עם קרן וולפסון ו'נר לאלף' משגר מדי שנה עשרות רבנים לרחבי העולם, שם רבני בית המדרש מפריחים את השממה הרוחנית, מקימים עולה של תורה בקהילות נידחות ומביאים את רוחה של ארץ ישראל לארץ העמים.

הרב יוסף אליהו נואם
הרב מצגר נואם, בשורה למטה רבני בית המדרש 'דרכי הוראה'
רבה של צפת הרב שמואל אליהו נואם בטקס
הרב יוסף אליהו
מאות האברכים מקבלי התעודות
קהל המשתתפים באירוע
הרב יונה מצגר עם הרב יוסף אליהו
הרב יונה מצגר עם רבה של צפת שמואל אליהו
בימת הכבוד
הרב משה צדקה בצוותא עם הרב יוסף אליהו
משמאל מנכ"ל המוסדות חיים סוויסה
ר"מ דרכי הוראה הרב בניהו דיין
הרב ירמיהו אברמוב יו"ר נר לאלף
הרב שמואל אליהו
הרב משה צדקה
הרב אברהם גרינבויים ראש ישיבת נהורא
תעודת ההסמכה שקבלו האברכים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר