לקראת פסח: חרם צרכנים חרדי על דג הקרפיון?

מחירי דגי הבריכות, ובעיקר מחירו של דג הקרפיון, זינקו לקראת חג הפסח והמחיר לק"ג קרפיון יקר יותר משנה שעברה ב-30%. כעת נשקלת האפשרות לקיים חרם חרדי (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מחירי דגי הבריכות, ובעיקר מחירו של דג הקרפיון, זינקו לקראת חג הפסח והמחיר לק"ג קרפיון יקר יותר משנה שעברה ב-30%, כך מדווח ישראל הרשקוביץ ב"המודיע".

בעקבות כך שוקלים רבנים בכירים לצאת בחרם נקד הקנייה בפסק ההלכה שיוצא חוצץ נגד יוקר השער.

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק וחבר בבית דינו של מרן בעל 'שבט הלוי' הגר"ש וואזנר, כותב כי דעת כל הפוסקים היא שיש לעצור את הפקעת השערים ועליית המחירים בצורה בלתי הוגנת.

"בדברי רבותינו פוסקי הדורות יש התייחסות מיוחדת לנושא זה שכבר היה לעולמים, והוא נדון בארוכה בדברי נושאי כלי השו"ע באו"ח סי' רמ"ב... ודעת כל הפוסקים היא שיש לעצור את הפקעת השערים ועליית המחירים בצורה בלתי הוגנת, על ידי תקנה של חכמי וגדולי הדור לאסור קניית דגים לתקופה מסוימת, עד שישכילו כל הנוגעים בדבר להבין שעליהם לסגת מן ההעלאה הבלתי מוצדקת ולהוריד שוב את המחירים לדרגה סבירה ונאותה", כותב הרב שטרן.

בהמשך מצטט הרב שטרן את מקורה של ההלכה, ומסיק כי "בודאי שתקנה מעין זו להימנע מקניית דגים וכדומה היא תקנה ראויה ונכונה".

"דעת כולם נוטה בהחלט שיש לעשות תקנה לאסור קניית דגים לזמן מסוים, משום שזו הדרך היחידה שבה ניתן לתקן את המעוות, וביטולה זו היא קיומה", כותב הרב שטרן לסיום.

יוקר המחירים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר