למרות איום הרקטות: המונים עולים ל'אור החיים'

בשל איום הרקטות שהתרחב אף לאזור ירושלים, דובר על ביטול הילולת ה'אור החיים' הקדוש. אך לבסוף ההילולא מתקיימת כסדרה והמונים עולים להר הזיתים (אקטואלי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ציון האור החיים הקדוש (צילום: Chesdovi ברישיון CC)

למרות המצב הביטחוני והחשש כי פיקוד העורף ומשטרת ישראל יאסרו זאת, לבסוף המונים הגיעו אל הילולת ה"אור החיים", המתקיימת כמסורת של שנים, בציונו הקדוש של רבי חיים בן עטר, בהר הזיתים בירושלים. גם הבוקר (ראשון) עשרות אנשים מגיעים לפקוד את הציון.

הפוקדים את הציון, עושים זאת באמצעות אוטובוסים ציבוריים והסעות מאורגנות מרחבי הארץ, ולא עם רכבים פרטיים שאת הגעתם המשטרה אסרה. גם הבוקר חברת 'אגד' מפעילה קו מיוחד שמספרו 51 א', שסיומו עם רדת החשיכה. הקו יאסוף נוסעים בפרק זמן של עשר דקות. מסלולו יחל בשכונת גאולה ומאה שערים ויסתיים בהר הזיתים.

יממה קודם ההילולא, ספק היה אם זו תתקיים לבסוף, נוכח המצב הביטחוני שפקד גם את הבירה, כאשר אזעקות נשמעו ברחבי העיר. במשטרת ירושלים סירבו לקחת סיכונים, ולאור הימים האחרונים עמדו הם בקשר עם מארגני ההילולא והבהירו להם כי ייתכן וההילולא לא תתקיים. לבסוף, כאמור, המשטרה ופיקוד העורף אישרו לקיימה.

בתוך כך, למרות היותה של ירושלים בטווח ירי הטילים מרצועת עזה, הרכבת הקלה חזרה לפעילות מלאה לאורך הקו: "המאמץ הגדול שלנו בעירית ירושלים הוא לאפשר שגרה, כמה שניתן תחת מגבלות הוראות פיקוד העורף. והתפקיד הכי משמעותי שלנו כציבור הוא שמירה על שגרה, בסוף זה הכוח וזאת העצמה שלנו. שיבואו ימים שקטים". אמרה סגנית ראש העיר רחל עזריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר