הרב עובדיה יוסף זצ"ל בודיאו נדיר: "היתר המכירה מותר, בלי שום הגבלה"

בקטע וידאו נדיר שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל עונה בצורה חדה לגר"י סיטרוק על היתר המכירה: "אין שום הגבלות, זה מותר! מי שרוצה לעשות חסידות, יעשה לעצמו" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: אתר הלכה יומית )

שנת השמיטה: בוידאו חדש שמתפרסם הבוקר (חמישי) לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצו"ל מתייחס לנושא היתר מכירה בשנת השמיטה מוכיח שוב כי היתר מכירה הינו היתר גמור.

בוידאו נראה רבה של צרפת הרב יוסף חיים סיטרוק מתייעץ עם מרן הגר"ע יוסף זצו"ל בנושא היתר מכירה, מרן הגר"ע יוסף נשמע נחרץ שהדבר מותר לכתחילא ומי שרוצה להחמיר שלא יורה כך לציבור

תמלול דברי מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל:

אין שום הגבלות, זה מותר! אבל מי שרוצה לעשות חסידות, יעשה לעצמו, אבל לא להורות לאחרים. יעשה לעצמו כמה שירצה, אבל לאחרים יורה על פי ההיתר, כי הוא אמתי. ומי הוציא את ההיתר? הגאון רבי יעקב שאול אלישר, שהיה ראשון לציון לפני מאה שנה, והיה גאון עולם, הוא המציא את ההיתר, רק אנחנו הרחבנו אותו, כדי שלא יעשו עליו קושיות, אבל ההיתר הוא שלו, הוא המקורי. ועוד שהיה בזמנו חסידא קדישא, רבי רפאל מאיר פאניז'ל, והוא הסכים עמו.

הגאון הרב פאניז'ל, היה במדינת תוניס, בשליחות מארץ ישראל, ומעשה היה, שהאריה פרץ את הסוגר של גן החיות, ויצא לרחובות, וכולם ברחו ממנו, רק הגאון הרב פאניז'ל קרב אצל האריה, לא פחד משום דבר, וגירש אותו כמו שמגרשים כלב, שאלוהו, איך לא פחד, אמר, מי שהוא צדיק ושומר בריתו, לא צריך לפחד משום דבר.

אלו היו גאונים וצדיקים, והם כתבו את ההיתר, הם ראו בעוניים של הרעבים, שאין להם פרנסה, וריחמו עליהם.

יש הרבה דברים כאלה, כמו מכירת חמץ, ומה יותר חמור, חמץ או שביעית? חמץ זה כרת, ושביעית בזמן הזה אינה אלא מדרבנן, וכולם עושים מכירת חמץ, ומרן כתב את ההיתר הזה בבית יוסף סימן תמח, ואף אחד לא מצפצף על זה, אבל כאן כל שבע שנים עושים צרות, עושים שלא כדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר