התבטאות חריפה

הרב יעקב יוסף: "המסתנן לקבר יוסף - דינו כמתאבד"

בעקבות הפיגוע בקבר יוסף בו נהרג בן-יוסף לבנת הי"ד, הרב יעקב יוסף, בנו של מרן הגר"ע יוסף, אמר לתלמידיו: "אסור בשום פנים ואופן להיכנס לקבר יוסף שבשכם ללא תיאום עם צה"ל. מי שנכנס ללא תיאום - דינו כמתאבד לכל דבר". הרב קרא לממשלה להחזיר את השליטה הצבאית ● חשיפה (יהדות)

הרב יוסף על רקע מתחם קבר יוסף (צ´: פלאש 90)

בעקבות הפיגוע בקבר יוסף בו נהרג בן-יוסף לבנת הי"ד, הרב יעקב יוסף, בנו של מרן הגר"ע יוסף, אמר לתלמידיו: "אסור בשום פנים ואופן להיכנס לקבר יוסף שבשכם ללא תיאום עם צה"ל. מי שנכנס ללא תיאום - דינו כמתאבד לכל דבר".

את הדברים החריפים השמיע הרב יוסף במהלך שיעור שמסר בפני חסידי ברסלב הלומדים בישיבת "כף החיים" בירושלים.

בישיבה הזו, ישנם לא-מעט תלמידים שמסתננים לקבר מידי שבוע - ללא תיאום עם כוחות הביטחון. "מסיבה זו, ראה הרב צורך לומר את הדברים הנחרצים", הסביר מקורב לרב בשיחה עם "כיכר השבת".

להחזיר השליטה

במהלך השיעור, הרב התבטא בנחרצות נגד הנכנסים לקבר יוסף ללא אישור מסודר. "האחריות מוטלת גם על המסתננים", אמר הרב. במקביל, קרא לצה"ל ולממשלה להחזיר את השליטה הצבאית המלאה על מתחם הקבר.

הרב יוסף ביקר את התנהלותם של חלק מהצעירים אשר הסתננו פעם נוספת אל מתחם הקבר - בשבוע האחרון: "עדיין לא נהייתם פוסקי הלכה ואינכם יכולים לפסוק בדיני נפשות ולהתיר לעצמכם ללכת לשכם - אלא בתיאום עם הצבא וכוחות הביטחון".

הרב הסביר כי לדעתו מצוות יישוב הארץ נוגעת למגורים בה ולא לנסיעה מחוץ לגבולות וכי "אסור להיהרג, או להסתכן בשל ביקור בקבר יוסף".

הרב יוסף אישר ל"כיכר השבת" את הדברים.

כזכור, לבנת וחבריו נכנסו למתחם לפני מספר שבועות ללא אישור. כוחות פלסטינים שעמדו בסמוך לקבר זיהו אותם ופתחו לעברם בירי. כשניסו החסידים לברוח בנסיעה מהמקום, הם נפגעו על-ידי הקליעים. לבנת נהרג מהירי, שלושה חבריו נפצעו. אחד מהם עדיין מאושפז במצב קשה.

בתחילת השבוע קבע תחקיר של צה"ל כי "השוטרים הפלסטינים ירו בלבנת במזיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר