החלום מתגשם: גבעת זאב החדשה מתאכלסת

אלפי בני תורה בראשות מרנן ורבנן שליט"א לקחו חלק במעמד מרגש: חגיגת האיכלוס של גבעת זאב החדשה. שרים נאמו, זמרים ריגשו

ב. ניסני | כיכר השבת |

אלפי בני תורה בראשות מרנן ורבנן שליט"א השתתפו ביום ה' האחרון במעמד אדיר ורב רושם לכבודה של תורה, לרגל שמחת האכלוס של גבעת זאב החדשה וחנוכת בית המדרש 'חניכי ישיבת חברון' – 'כנסת יצחק זאב' ע"ש נשיא הישיבה רבי יצחק חברוני זצ"ל.

החל משעות אחה"צ המוקדמות החלו אלפים נוהרים לגבעת זאב החדשה שלבשה חג והוארה באור יקרות ובכרזות ססגוניות ומאירות עיניים לרגל יום שמחתה בהרחבת גבולות הקדושה ושיר חנוכת הבית הנשמע בערי ירושלים. ההמונים הרבים שהגיעו באמצעות מערך התחבורה מרחבי הארץ וברכבים פרטיים רבים, כוונו על ידי המשטרה לחניוני ענק שהוכשרו במיוחד לקליטתו של הציבור הגדול, בעוד כניסה מיוחדת לשכונה נפתחה במיוחד לכבוד מרנן ורבנן שליט"א ואישי הציבור הרבים.

לקראת שעת תחילת המעמד הכריז המנחה הרב גבריאל קוסובר על כניסתם הצפויה של מרנן ורבנן שליט"א. קהל ההמונים נעמד על רגליו ובשירת 'ימים על ימי מלך' קיבל בהתרגשות את מרנן ורבנן שליט"א שהטריחו את עצמם ובאו לשמחת התורה עם כינונה של עיר ואם חדשה בישראל, רטט מיוחד עבר בקהל עת הסבו מרנן ורבנן שליט"א על בימת הענק המיוחדת שנבנתה בהדר ברחבת האירוע.

ראשון הדוברים היה הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר שתיאר את נחמת ירושלים וארץ ישראל 'אויר נשמות ארצך' בבניינה של עיר לעמלי תורה ואוהביה. "איתא בזוה"ק אפילו בי כנישתא חדא ראויה להביא את הגואל, אל אחת כמה כשבונים עיר הבנויה על אדני האחדות והשלום" סיים את דבריו הנרגשים.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה מרן הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א שקרא בהתרגשות את ברכת חכמים על בניין ערי ירושלים: "כשעיננו רואות בהתגשמות חזון הנביאים על בניין ערי ציון לה' ולתורתו, כשנבנית עיר להגדיל ולהרחיב קדושת ירושלים, אין לך קץ מגולה מזה" במשך שעה ארוכה נשא רה"י דברים נרגשים על הזכות לייסד מקום של תורה סמוך לפלטרין של מלך, כשהוא מזכיר את זכותו הגדולה של הגרמ"מ אפשטיין וחותנו הסבא מסלבודקה זצוק"ל מייסדה של ישיבת חברון, שהקימו עולה של תורה ובזכותם נקבע יתד נוסף לתקומת התורה באר"י. בנוסף ציין את חלקם הברוך של היזמים, כשהוא מסיים בברכה שמקום זה יצליח בגשמיות ורוחניות בכל המובנים וימלא ברכת ה'".

בקשב רב נשמעה ברכת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א לתושבי השכונה החדשה, ולאלפי משתתפי המעמד שהוקראה על ידי הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א: "ברכתי נתונה להאברכים החשובים תושבי גבעת זאב ליום שמחתכם בהכנסת ס"ת וחנוכת ביהמ"ד של בוגרי ישיבת חברון לזכר ידידי רבי יצחק חברוני זצ"ל נשיא הישיה"ק. יהא רעווא שיהא בית זה גדול לתורה ולתפילה כשאיפתכם וכל המסייעים יתברכו בכל הברכות".

את מכתבו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א שנבצר ממנו להשתתף במעמד עקב חולשתו, הקריא תלמידו הגאון ר' יהושע מישקובסקי שליט"א: "כבוד הגאון רבי יוסף חברוני שליט"א ראש ישיבת חברון, שמחתי לשמוע כי אתם זוכים לחנוך היום את קרית הישיבה ביישוב גבעת זאב החדשה וביהמ"ד אשר יקרא 'כנסת יצחק זאב' ע"ש אביכם הגדול נשיא הישיבה ז"ל ואף להכניס ס"ת. "למותר ייחשב להאריך ולבאר שבחו של יסוד מקום כזה כי זה המובן לכל איש ירא ה', ובעזרת ה' יוסיף להפיץ אור תורה ודעת ויראת שמים בכל הסביבה, ואין לי אלא לברך שקול התורה לא יפסק שם יומם ולילה".

את דבר ישיבת חברון הביא ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן שליט"א שעמד על כך ששמחת הישיבה היא שמחת מיסדיה הק' לראות בקיום ההבטחה 'וכל בניך לימודי ה'. בהמשך נשא דברים לדמותו של נשיא הישיבה רבי יצחק חברוני שלזכרו ייקרא בית המדרש 'כנסת יצחק זאב'.

את ברכת משרד השיכון החתום על הקמתה של גבעת זאב החדשה, הביא שר השיכון הרב אריאל אטיאס הי"ו, שציין את חזונו להביא להפשרת אלפי יח"ד לבנייה באזור הכולל עתודות בנייה משמעותיות במיוחד במרחב ירושלים, נתון משמעותי במיוחד עבור הציבור החרדי. "אני מודה לה' על זכות זו שנפלה לידי לסייע למקום תורה זה, שרשרת הקריות של גבעת זאב החדשה, אני סבור שמקום זה יכול להקל עד מאוד את מצוקת הדיור החמורה של הציבור החרדי, ואני מקווה להביא לתנופת בנייה נוספת באזור כולו. ברכה נאמנה ליזמים הנמרצים ובראשם הר' חנוך קס שבאמונה ובשליחות אמיתית זוכים היום לשמחה גדולה זו, שיר חנוכת הבית למרות הקשיים".

במשך שעה ארוכה נשמעו פרקי שירי וזמרה בשיר של תודה על חנוכתה של קריה נאמנה, כשקהל ההמונים מצטרף לשמחת התורה.

בתום המעמד האדיר עברו מאות תושבי גבעת זאב החדשה בפני מרנן ורבנן וראשי הישיבות שליט"א להתברך בברכת 'יישוב טוב' וברכת הצלחה. בשעת ליל מאוחרת הסתיים המעמד בתחושת שמחה והודאה על הקמת קריה נאמנה ומשכן של תורה ויראה מתוך רחבות הדעת.

באירוע המיוחד נטלו חלק (לפי סדר א- ב) הגאונים רבי: יצחק אזרחי ראש ישיבת מיר, רבי אריה ז'ולטי שליט"א ראש כולל משאת משה, רבי יוסף חברוני שליט"א מראשי ישיבת חברון, רבי נחמן טוקר שליט"א מראשי ישיבת חברון, רבי יוסף טולידנו רבה של גבעת זאב, רבי דוד כהן שליט"א מראשי ישיבת חברון, רבי שלמה כץ שליט"א מראשי שיבת חברון, רבי דוד לאו רבה של מודיעין, רבי מנחם דן מייזלס ראש ישיבת ראדין, רבי משה מרדכי פרבשטיין שליט"א מראשי ישיבת חברון, רבי רבי אהרן דב פרוינד ראש ישיבת אמרי צבי, הגאון רבי שמואל רוזנגרטן שליט"א ראש הישיבות דחסידי בעלזא, רבי יעקב אליעזר שוורצמן ראש ישיבת ליקווד באר"י.

כמו כן נטלו חלק אישי ציבור רבים, בהם שר השיכון הרב אריאל אטיאס, ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי, הרב שלמה בריזל חבר מועצת גבעת זאב, סגן שר האוצר הרב יצחק כהן, חה"כ הרב אורי מקלב, סגן שר החינוך הרב מאיר פורוש, הרב ישראל קלרמן חבר מועצת עיריית ירושלים, הרב אלי שמחיוף סגן ראש עיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר