במכתב מיוחד

הגר"ג אדלשטיין: חלילה לזלזל בכללי זהירות

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', יצא במכתב חיזוק מפורט בו הסביר במה יש להתחזק, לרגל המצב בו הקורונה הולך ומתפשט גם בערים חרדיות (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש הישיבה חותם על המכתב (צילומים: באדיבות משה שמש)

ראש הישיבה, הגאון רב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', יצא במכתב חיזוק מפורט בו כתב במה יש להתחזק לרגל המצב בו נגיף הקורונה הולך ומתפשט גם בריכוזים החרדים.

"המצב כעת מחייב אותנו לפשפש ולמשמש במעשינו, בדבורינו, ובמחשבותינו, שכולם יהיו כראוי, כרצונו יתברך, ת"ת כנגד כולם, כל א' לפי כוחו. שלא יהיה ח"ו חטא של ביטול תורה", פתח ראש הישיבה את מכתבו.

הגר"ג אדלשטיין מנה שורת דברים בהם יש להתחזק: "זהירות בדברים שבין אדם לחברו, שלא לגרום אפי' חלישות הדעת למישהו. ואם יש קפידא על מי שהוא צריך להוציא הקפידא מלבו, כי כל צער הוא מן השמים, וכל דעביד רחמנא לטב עביד".

"וכן אם מישהוא מקפיד עלי. צריך לפייסו, אפי' שהקפידא היא שלא כדין, ויש צורך להתחזק בבטחון, ולהיות במצב רוח טוב, ואוירה נעימה בתוך המשפחה".

התייחסותו למצב, לפני מספר ימים

עוד הוסיף ראש הישיבה באשר להקפדה על הנחיות משרד הבריאות: "וכן לשמור על כל כללי הזהירות הידועים, וח"ו לזלזל בזה. ויהי רצון שנזכה במהרה לישועה קרובה".

הבוקר (שלישי), פורסם מכתבם של מועצות גדולי וחכמי התורה, בישראל ובארה"ב, שיצאו בקריאה משותפת ונדירה, לקבוע את יום רביעי הקרוב (מחר), ערב ראש חודש ניסן, ליום תפילה וזעקה עולמי לקב"ה, בתפילה לעצירת התפשטות מגיפת הקורונה. קריאה זהה אף נשמעה על ידי רבני בד"ץ 'העדה החרדית' והתאחדות הרבנים הקנאית 'דארצות הברית וקנדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר