בידוד קצר

קוצרו זמני ההמתנה בין בדיקות ה'קורונה'

במשרד הבריאות החליטו לקצר את זמני ההמתנה בין בדיקות הקורונה מה שיקצר משמעותית את הימים בהם החולים נמצאים בבידוד. הנחיות חדשות גם לחולים מחו"ל (עדכונים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הדסה)

הקורונה כבר פה כבר למעלה משלושה חודשים, ועל פי המידע הקיים עד כה על המחלה החליטו במשרד הבריאות לקצר משמעותית את זמן הבידוד של חולי קורונה באמצעות קיצור זמן ההמתנה לבדיקות חוזרות אצל החולים, כך דווח הד"ר איתי גל ב-ynet.

עד עכשיו, הבדיקה השנייה לחולים, התבצעה כעבור 12 יום מרגע התוצאה החיובית הראשונה שקבעה כי המטופל אכן נדבק בנגיף. הבדיקה השלישית התבצעה כעבור שלושה ימים מהבדיקה השנייה. כך יצא שהחולים נאלצו להישאר בבידוד 15 יום ויותר, בהתחשב בזמן קבלת התשובות. עתה, החליט משרד הבריאות, על בסיס נתוני התחלואה בישראל, לקצר משמעותית את משך הזמן בין הבדיקות.

מעתה חולה מאומת שקיבל תוצאה חיובית, יוגדר כמחלים בתנאים הבאים:

חולה שהיה סימפטומטי: נדבק בקורונה שסבל מתסמינים כמו חום, שיעול, כאבי גרון, צמרמורת, או הקאות – יקבל בדיקה שנייה לאחר שעברו לפחות 7 ימים מתחילת הסימפטומים, ו-48 שעות מתום הסימפטומים.

חולה שהיה א-סימפטומטי: יוכל לבצע בדיקה שניה לאחר שעברו 5 ימים מבדיקת ה-PCR החיובית הראשונה.

הבדיקה השלישית למי שהיה שלילי בבדיקה השניה, תתבצע לאחר 24 שעות, במקום לאחר 3 ימים.

הרב בנימין פישר מזהיר: "משרד הבריאות מסתיר נתונים"

העובדה שחולים א-סימפוטמיים מדבקים פחות זמן עלתה גם במחקר סיני שפורסם בגרסה המקוונת של כתב העת הרפואי JAMA. החוקרים מצאו כי חולים ללא תסמינים יכולים להפסיק להיות מדבקים כבר אחרי 8 ימים. ומכלל משתתפי המחקר, כל החולים הא-סימפטומטיים הפסיקו להיות מדבקים לאחר היום ה-12, וחלקם היו מדבקים במשך 3 ימים בלבד.

חולי קורונה השבים מחו"ל יזדקקו להוכחה

במשרד הבריאות הודיעו בנוסף, כי מעתה, מחלימים הנוחתים בישראל, יצטרכו להציג תיעוד כתוב לכך שאכן היו חיוביים לנגיף בבדיקת PCR, וכן תיעוד כתוב על בדיקת PCR שלילית אחת לפחות. החוזר מחו"ל יתבקש לעבור בדיקת PCR נוספת בישראל לאישוש ההחלמה. עד קבלת תשובה שלילית עליו לשהות בבידוד בביתו או במלון. במידה שיהיה שלילי בבדיקה הנוספת בישראל – יוגדר כמחלים וישתחרר מהצורך בבידוד.

המשרד מבהיר בתקנות החדשות, כי למרות שהחלו בבדיקות הדם הסרולוגיות לאיתור רמת נוגדני IgG האמורות להעיד על החלמה לכאורה של החולה, עדיין לא מסתמכים על זה לחלוטין ובינתיים נעשה בזה שימוש רק בדיונים הפנימיים של משרד הבריאות.

מי שהחלים, אמנם יוכל לצאת מבידוד, אולם עדיין יידרש להמשיך לנקוט בדרישות ההתמגנות של האוכלוסייה כולה, ובכלל זה עטיית מסכות ושמירה על ריחוק חברתי. עם זאת, מחלימי קורונה שנחשפו לחולי קורונה אחרים – לא יידרשו יותר לבידוד, מתוך ההנחה שככל הנראה לא יוכלו להידבק. לפיכך, יוסרו מעתה פרטי המחלימים מרשימת חבי הבידוד המועברת לגורמי האכיפה.

מחלים המפתח תסמינים המעוררים חשד כי מדובר בתחלואה בקורונה, בפרט תסמינים שהתרחשו זמן קצר מאוד מאז ההחלמה לכאורה, יופנו לרופא המטפל לשקילת ביצוע דגימה חוזרת לקורונה. זאת בשל החשש שהתשובה השלילית הייתה שגוייה, והוא עדיין חולה בנגיף כפי שאכן אירע במקרים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר