המוטציה משתוללת

בתוך שלושה חודשים: כמעט 6,000 תינוקות חולים בקורונה

לפני שלושה חודשים, היו בישראל 400 תינוקות מתחת לגיל שנתיים עם קורונה. היום, מספרם עומד על כמעט 6,000 - חלקם גם מאושפזים בבתי החולים • פרופ' מזהיר: "הם אף עלולים למות" (בארץ)

מחלקת 'קורונה' ב'שערי צדק' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשלושת החודשים האחרונים, הוכפל פי 15 מספר הילדים מתחת לגיל שנתיים החולים בנגיף הקורונה. אם עד לפני 3 חודשים היו 400 תינוקות עם הנגיף, כיום מספרם מתקרב ל-6,000.

רובם אומנם עוברים את הנגיף בקלות, אך יש גם ילדים קטנים המאושפזים בבתי החולים, בגלל הנגיף. על הנתונים דיווחו לראשונה אדיר ינקו ומאיר תורג'מן ב'ידיעות אחרונות'.

פרופ' צחי גרוסמן, ראש איגוד רופאי הילדים אמר לידיעות אחרונות: "התחלואה הגבוהה בגל הזה בקרב ילדים מקרינה גם על הקצה הגילאי הנמוך ותוקפת את התינוקות. אלה תופעות חדשות שמשקפות את כל מה שקורה במדינה מבחינת תחלואה".

הוא הסביר כי "הכל נובע מהמוטציות החדשות, ובהן הבריטית שמתפשטת גם בקרב ילדים, ויש חשש שהיא גם יותר קטלנית מהווירוס המקורי".

"אם זה אכן נכון, המשמעות היא שלא רק ילדים נדבקים יותר אלא אף עלולים למות בשיעורים גבוהים יותר, אך אני רוצה לסייג את ההנחה הזו שכן מדובר על תרחיש קיצוני כרגע. הפתרון הוא לחסן יותר ויותר".

ביממה האחרונה אותרו בישראל 7,385 חולי קורונה חדשים. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 8.9%.

1,768 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מהם - 1,103 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 315 מחוברים למכונות הנשמה. 393 חולים מאושפזים במצב קריטי. עד כה, 4,947 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי עד כה 3,298,233 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 1,906,942 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

החל מהבוקר, כל מי שמעל גיל 16 יכול להתחסן. שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר, "תנצלו את ההזדמנות שאין אותה כמעט לאף מדינה בעולם. בואו בהמוניכם, רק ככה ננצח את הקורונה - ביחד!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב השבוע יעד לקראת היציאה מהסגר: "לחסן לפחות 90% מגילי +50 תוך שבועיים. זה יעד שהוא בר השגה, משום שכבר היום 77% מתוכם מחוסנים. המשמעות של עוד שלושה ימי סגר היא עוד כ־200 אלף אנשים מוגנים. נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא, אבל נצא בצורה זהירה".

החרדים מהווים כ-12% מהאוכלוסייה אך 24% מהתחלואה החדשה הם בני הציבור החרדי; 17.6% מהבדיקות במגזר החרדי יצאו חיוביות לעומת 8.9% מהבדיקות במגזר הכללי.

אחוז בדיקות חיוביות בחלוקה לערים החרדיות: בני ברק - 19,9%, עמנואל - 24,5%, רכסים - 21.0%, ביתר עילית - 23,2%, מודיעין עילית - 20,4%. אלעד - 21,3%. קרית יערים - 12,8%.

ברקע, ישיבת הממשלה שצפויה להתכנס היום, אחרי הדחייה אתמול, ולדון בהארכה נוספת של הסגר עד ליום ראשון. במשרד הבריאות הזהירו כי יציאה מחר מהסגר, תוביל ל"יום שישי השחור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר