בפורים ובכלל: אם אורח מביא יין - צריך לפתוח אותו מיד?

התכוננתם לאירוע הזה במשך שבועות. אתם שמחים ונרגשים ואז מופיע האורח הראשון ומגיש לכם בקבוק ואתם תוהים: האם נוכל לשמור אותו לזמן אחר או שמצופה מאיתנו לטעום אותו כעת? (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תכננתם את התפריט במשך שבועות, ניקיתם את הבית והזמנתם את האנשים האהובים עליכם. אבל אז האורח הראשון שלכם מופיע ומגיש לכם בקבוק אדום והפאניקה מתגנבת לה פנימה - אתם אמורים לפתוח אותו או להניח אותו בצד? האם זו גסות רוח לשמור אותו לעת אחרת או שהאורח שלכם מצפה שתטעמו אותו בו במקום ובזמן? פנינו למומחים כדי לקבל את חוות דעתם.

מיקה מאייר, מייסדת חברה לענייני נימוסים בשם "Beaumont Ettiette", אומרת: "כשמישהו מביא לכם בקבוק יין, אתם כמארחים אינכם מחויבים לפתוח או להגיש את הבקבוק שהעניק לכם. זה לגמרי נתון לשיקול דעתו של המארח ואם ניתן לכם בקבוק שאתם מעוניינים לפתוח ולשתף, אתם יכולים לעשות זאת או לאחסן אותו ליום אחר".

והנה טיפ שבעזרתו תוכלו להימנע מלכתחילה להיכנס למצב שעלול להביך אתכם: כשאתם מקבלים הזמנה לאירוע ביתי, תמיד שאלו את המארחים מה אתם יכולים להביא ואם הם לא מבקשים מכם באופן ספציפי בקבוק יין, מאייר ממליצה להביא משהו אחר. מדוע? מכיוון שהם אולי כבר תכננו אילו יינות הם יגישו במאורע ותמיד יש את הסיכון שהבאת יין משלכם תתפרש כמחווה מעליבה (כלומר, אתם לא חושבים שהמבחר שלהם מספיק טוב).

אבל אם אתם באמת חייבים לבוא עם בקבוק (כמו בפורים, לצורך העניין), השתמשו בשיטה המנצחת להימנעות מאי נעימויות של המומחית לענייני יין, הת'ר גורדון. "אם אתם מביאים בקבוק עם כוונה שהמארחים ישמרו אותו כמתנה, עטפו אותו", היא מציעה. "שקית בקבוקים או צלופן והם ידעו שזו מתנה. אם אתם מביאים בקבוק שתרצו ליהנות ממנו יחד עם אחרים, הגיעו איתו נטול עטיפה ואמרו משהו בסגנון של "הבאתי את זה כדי לחלוק".

זהו. המשבר נמנע. נרים כוסית לכבוד זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר