מסכמים פורים: האל"ף בי"ת של החג

אל"ף זה אזני המן, רי"ש זה רעשן. שושי הלר מסכמת את פורים ומציגה את מילון המושגים השלם לחוגג. איך השתרבבו חוק מרפי ודבק חם למושגי החג? "מרפי השנוא על חוקיו המעצבנים גם חוגג בפורים. למשל חוק המרפי הקבוע של המצלמות: אם יש בטריה, נגמר המקום בכרטיס" (בבית)

שושי הלר | כיכר השבת |
פורים (פלאש 90)

אזני המן בשנים האחרונות הפרג נדחק לפינה צרה. שלל מילויים יצירתיים לאזני ההמן מונעים מילדינו להתוודע לטעם המוזר של הפרג. אפשר לומר שהמבחר מתחרה בכבוד רב במגוון המילויים של הסופגניות בחנוכה.

בקבוקים מכל הגדלים בכל הטעמים אפילו מיקס יין עם מיץ לימון, רימון ותפוח בריח פסיפלורה. חוק מרפי (ע"ע) קובע שאם יישבר בקבוק הוא יהיה הבקבוק הכי יקר.

גשם גם בשנת בצורת בפורים יורד גשם שגורם לאיפור להמרח (ע״ע צבע) ולתחפושות המנופחות לחזור למימדים הטבעיים שלהן.

דבק חם כלי הכרחי לעיצוב משלוחי מנות יוקרתיים שמכילים בעיקר צלופן ו...דבק חם.

היי! קריאה שימושית ביותר בימי החג: היי איפה הכובע, היי נשברו לי המשקפיים, היי תביא מהר את המשלוח של משפחת לוי ועוד כהנה וכהנה.

ווארט מפי השיכורים, בין האטרקציות העיקריות של החג. כאשר לבית פורצת חבורה של בחורים עם תרבוש והמוכשר מביניהם ששתה עד שלא ידע מה הקשר בין מילה אחת לשניה מנסה לומר ווארט חגיגי.

זהירות! קריאה נוספת המצטרפת ל´היי´ (ע"ע), נשמעת בעיקר מפי אמהות לחוצות "זהירות עם האקדח", "זהירות יש שיכור על הכביש", "זהירות על המשלוח הזה, זה שביר" וכיו"ב.

חמרמורת הפורים המפורסמת מלווה את השיכורים לאורך החג עם יחד עם כאבי הראש, הקאות ושאר הסימפטומים הידועים.

טיש כמיטב המסורת החסידית, אדמו"רים עורכים בפורים סעודות מצווה בהשתתפות אלפי חסידים מחופשים. ונהפוך הוא מתקיים במלואו כאשר תינוקות של בית רבן מראים לאבותיהם מאנ"ש את הדרך הביתה.

חוק מרפי, ופרדוקס

יין המשקה הרישמי של החג, אך לצידו לא נפקד מקומם של יתר משקאות השיכר וודקה, ברנדי ויסקי ועוד, כל אחד לחוד וכולם ביחד. וכל המוסיף....

כוס ראשונה של משקה ראויה לציון כי בדרך כלל זוכרים רק אותה.

ליקר האלכוהול הנחשב נשי. הנפוץ ביותר הינו ליקר שוקולד שמצטרף לשאר הגורמים המשמינים בחג (ע״ע קילו).

מרפי השנוא על חוקיו המעצבנים גם חוגג בפורים. למשל חוק המרפי הקבוע של המצלמות: אם יש בטריה, נגמר המקום בכרטיס ולהיפך... ואם יש גם בטריה וגם כרטיס ריק, שוכחים את המצלמה בבית.

נס קפה באריזת 50 גרם שזוכה לעדנה ומככב במשלוחי מנות מכל הסוגים. המעצבות ישימו לצידו סוכריות בטעם קפה, וופלים בטעם קפה, תה בטעם קפה ואפילו דבק חם בטעם קפה.

סוף החג הבתים נראים כמו אחרי צונאמי, ערבוביה של צלופן, ממתקים, דבק חם (ע״ע) וילדים לא מזוהים. זה הזמן לקריאה הידועה ´היי שמישהו ידליק בוילר´.

עזר נישואין מטרת השנור העיקרית של בחורים שיכורים שבאים בהמוניהם ברכב שכור גדול, עטוף פוסטרים בהדפסת כרומו יוקרתית, לבושים בסט בגדים ששכרו לצורך העניין ומבקשים ממך 50 שקל לגמ"ח עזר נישואין. אם מתעכבים במתן הצדקה זוכים גם לווארט (ע"ע).

פרדוקס פסח בדיוק כשהארונות מלאים במוצרי מזון לשנה, צריך לזכור שפסח כבר מעבר לפינה, מה שלא ייגמר תוך חודש ימצא את עצמו בביעור חמץ...

השוטר והרעשן

צבעים לא משנה צבע האיפור המקורי והמושקע בסוף תמיד הפנים בגוון אפרפר.

קילו המינימום לעלייה במשקל בימי הפורים. הממתקים הרבים, הסעודות (שיש מי שחוגג בשני הימים) והוופלים בטעם קפה. אפשר להתנחם רק כי יחסית לפסח זוהי עלייה זניחה.

רעשן גם כאן יש את הרעשנים המסורתיים ויש את המשוכללים יותר או פחות. על חלקם, בבחירה אקראית, חל חוק מרפי (ע"ע) הקובע כי הרעשן יישבר בפעם הראשונה שהבעל קורא אומר ´המן´ ואז יפצח הרעשן הביולוגי בבכי שאותו לא ניתן יהיה להשתיק בין המן להמן.

שוטר התחפושת השולטת בקרב ציבור הבנים ומתחרה בעיקר בתחפושת בטחונית אחרת: חייל. הנאמנים למחננו יתחפשו עם אפוד זוהר לכוחות הצלה או זק"א.

תלוי 2300 שנה אחרי עדיין נהנים למראה דמותו של המן תלויה על עמוד. המהדרין גם תולים לצידו את עשרת בניו.

כך, שנה אחרי שנה, החג הקצר משפיע עלינו למשך חודשיים, חודש להתארגנות וחודש להתאוששות. אבל יש מישהו שהיה מוותר עליו?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר