מקורבו של מרן

הדיין ה'חברונער': הגאון רבי חגי איזרר זצ"ל

מקורבו הגדול של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל וחבר בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי חגי נפתלי איזרר זצ"ל, נפטר הערב בירושלים, לאחר מחלה ארוכה וקשה • בן 78 בפטירתו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות כולל 'למען דעת', בראשות הרב רפאל קרויזר)

מבית החולים 'הדסה', הגיע בשעה האחרונה (ראשון), הבשורה המרה, על לכתו של חבר בית הדין הרבני הגדול, הדיין הגאון רבי חגי נפתלי איזרר זצ"ל והוא בן 78 בפטירתו.

בבחורתו, למד בישיבת חברון בירושלים, שם למד בחברותא עם הדיין יבדלחט"א רבי אברהם שרמן, לימים חברו לבית הדין הגדול.

בהגיעו לפרקו נישא לבתו של הרב ברוך נאה זצ"ל ונכדתו של הרב אברהם חיים נאה זצ"ל.

התגורר ברחובות, והיה מראשי כולל "יד ברודמן" להוראה ודיינות לבוגרי ישיבות הסדר ויוצאי צבא בעיר. שימש כר"מ בישיבת הכותל וגם עמד בראש הכולל ללימודי דיינות בישיבה. רבים מחידושיו התפרסמו בקובץ התורני "אבני משפט" שבהוצאת הכולל.

כיהן כדיין בבית הדין הרבני בחיפה, כאב בית הדין הרבני ברחובות, ובהמשך בבית הדין הרבני האזורי בירושלים. בשנת 2002 התמנה כחבר בית הדין הרבני הגדול, משרה בה כיהן עד לפני כעשור.

הנפטר זצ"ל היה מקורבו של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל ונחשב כמי שהוביל קו מחמיר בפסיקותיו בבית הדין הרבני הגדול. בעיקר התבטא הדבר בתחום הגרות, שנקט שאין להקל בשאלת קבלת מצוות כתנאי מעכב בקבלת הגרות.

בני המשפחה והמקורבים מספרים ל'כיכר השבת', "דרכו בלימוד, הייתה דרך עיונית מיוחדת משורשי הסוגיות ועד להלכה למעשה. הוא היה יורד לשורש הסוגיות ותובע מהאברכים להעמיק בעיון ובסברא עד ההלכה למעשה. הוא הרבה להביא בשיעוריו את דברי הרב אלישיב והוראותיו בענייני אבן העזר".

"באחד השיעורים הוא סיפר על יהודי סרבן גט במשך שנים רבות, שהיה בכלא ולא הסכים לתת גט וכשר חגי התמנה לבית דין הגדול הוא לא רצה לחתום באופן אוטומטי על השארתו במאסר וביקש לדבר איתו וישב איתו כאחד האדם והקשיב לו במשך זמן ארוך ושכנע אותו לתת גט ואכן הוא נעתר והסכים לתת גט".

"אלא שהסופר בבית הדין כבר הלך והגאון ר' חגי חשש שמא הבעל הסרבן יחזור לסורו, הוא לא היסס ולקח בעצמו וכתב לבעל את הגט. כך הוא היה משקיע רבות בפתרון מסורבות גט ובעיות שונות והכל בלי לוותר על קוצו של יוד מדקדוקה של הלכה וכפי מה שקיבל מהגריש אלישיב זצוק"ל".

"בשנים האחרונות, הוא לימד בכולל למען דעת בקביעות והיה נשיא הכולל. הוא מסר שיעורים באבן העזר בקביעות כל שבוע במשך שלוש שנים. בתחילה הוא היה מגיע בקושי רב לכולל ובהמשך השיעורים התרחשו בביתו. הוא הנחה והתעניין במצב הכולל והאברכים עד לפני כחצי שנה שמצבו התדרדר והוא אושפז בבית החולים".

"לאורך כל התקופה הוא התעניין בחיי האברכים וליווה את הכולל בהכוונת דרך הלימוד, בחיזוק ובהדרכה לקראת מבחני הדיינות ואכן זכו האברכים להצלחה מיוחדת במבחנים".

השאיר אחריו את הרבנית דבורה, בניו הרב יואל, הרב אברהם חיים, ובתו הגב' שרה יעקובסון.

הלווייתו תצא מחר בשעה 12 מבית הכנסת חסידים בבית וגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר