מהפכת הברקוד

הרב מצגר מוביל מהלך: הברקוד ילחם בחמץ בפסח

לפי התוכנית שהגה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אותה סיכם עם עם בעלי רשתות המזון המובילות בארץ, כל מוצר של חמץ יידחה על-ידי הקופה הרושמת - במהלך חג-הפסח הקרוב. האם מדובר בפיתרון שווא וכיצד בכלל תעבוד מהפכת הקודים? "כיכר השבת" מגיש סקירה על מהפכת הברקוד (צרכנות)

איטל קציר | כיכר השבת |
(פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

פסח מתקרב וברבנות הראשית מצויים בחרדה האם התוכנית המהפכנית שלהם לבלימת מכירות מוצרי חמץ ברשתות, באמצעות חסימתם על ידי הקודים, אכן תצליח.

לפי תוכנית שהגה הרה"ר הרב יונה מצגר ואותה סיכם עם מנכ"לי רשתות המזון השונות, כל מוצר של חמץ יידחה על ידי הקופה הרושמת, אחרי שהמערכת הממוחשבת תבחין בבר קוד שידווח אוטומטית כי מדובר במוצר שהוא חמץ.

עכשיו יהיה מעניין לראות איך ובעיקר האם, זה יעבוד?

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר התייחס הבוקר להתחייבות הרשתות לחסום באמצעות בר-קודים את מכירת החמץ בפסח, במהלך סיור כשרות שקיים הרה"ר במרכז הלוגיסטי של רשת "שופרסל" בו ביקש לעקוב מקרוב אחר ההיערכות לפסח.

נשיא ומנכ"ל רשת שופרסל, אפי רוזנהויז, ציין בפני הרב הראשי לישראל כי: "ההקפדה על הכשרות וההלכה, כמו ההחלטה האסטרטגית שלנו לשמור על קדושת השבת הן יסודות שבלתי ניתנים לערעור מבחינתנו".

במהלך הביקור במרכז הלוגיסטי של רשת "שופרסל" התייחס הרב להחלטת הרבנות הראשית ולפיה חלה חובה על רשתות המזון הכשרות לחסום באופן ממוחשב את האפשרות לממכר מוצרי חמץ במהלך חג הפסח, כך שמוצר חמץ יזוהה ע"פ הבר-קוד האישי שלו ולא תתאפשר העברתו מבחינה טכנית בקופה.

הרב מצגר ציין כי דרישה זו נובעת לאור העובדה שצרכנים רבים, לצערנו, אינם מתייחסים לכיסויי הניילון או הבד שבהם נוהגים ברשתות המזון לעטוף את מדפי החמץ מתוך מטרה למנוע את נטילת המוצרים, וכך, נוצר מצב שהלקוח מגיע לקופה עם מוצר חמץ ורוכש אותו במהלך החג. "התופעה הזו הופכת את כל מכירת החמץ של הרשת לחוכא ואיטלולא" אמר הגר"י.

אל הרב הראשי לישראל נלוו לביקור רבני אגף הכשרות ברבנות הראשית; מנהל מחלקת תעשיה - הרב חגי בר גיורא, מנהל מחלקת מצוות התלויות בארץ הרב מרדכי בידרמן, מרכז ועדת משחטות – הרב יניב כהן, הרב חיים דגן – מנהל מחלקת רשתות שיווק ומנהל מחלקת יבוא הרב יצחק כהן-ארזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר