סקר: 38% מהחרדים לא רוצים אינטרנט כשר

ניתוקים, גלישה איטית ושרות מחפיר: הציבור החרדי רוצה לגלוש באינטרנט כשר, אבל מתקשה בכך בגלל החברות הקיימות בשוק. בכתבות בנושא זה שהועלו על ידי גולשים מתוסכלים ופורסמו ב"תוכן גולשים" בכיכר השבת, העלו טוקבקים רבים של גולשים את האפשרות של אינטרנט "נטצח", השחקן החדש בארץ

הדס כהן | כיכר השבת |

טכנולוגיית סינון חכם, תוכנה מסננת, סינון אנושי, דרגות סינון, מהירות סינון, מסלולי סינון, רכיב חיוג, טלאי תיקון גירסה - אלו על קצה המזלג, מעט מהמושגים הרבים העולים ומבלבלים את הלקוח שכל רצונו הוא גלישה באינטרנט "כשר". השאלה מדוע צריך אינטרנט כשר, מיותרת. כולם כבר יודעים על הסכנות הרבות והנפילות שעלולות לקרות ברשת פתוחה.

עבור ציבור קהל יראי השם האינטרנט הוא כלי שימושי, על פי רוב לצרכי פרנסה, כתיבה, מחקר ועוד. ציבור זה מעוניין באינטרנט בסינון איכותי, מהיר, במחיר אטרקטיבי ושירות יעיל. בשוק אמנם כמה חברות מאפשרות שירות סינון תוכן: תוכנת נתיב, אינטרנט רימון, מורשת, והחברה החדשה "נטצח". למרות זאת, רבים מהציבור בוחרים לגלוש באינטרנט הרגיל, כך גם עולה בסקר כיכר השבת שהעלה כי מתוך כ-3,300 איש כ-38% גולשים באינטרנט רגיל.

כשר אבל איטי

מדוע ההיענות לאינטרנט המסונן לא גדולה יותר? מסתבר כי חלק מ-38% הגולשים ה'רגילים' הינו קהל לקוחות של הרשתות הכשרות שהחליט לחזור לרשת הפתוחה מפני שלא רווה נחת מחברות האינטרנט המסננות השונות. כך גם עולה לאחרונה מפניות רבות המגיעות למערכת כיכר השבת, חלקן אף פורסמו בתוכן גולשים. על פי תלונות הגולשים ברשתות הכשרות, האיטיות מעיקה והניתוקים רבים וממושכים. בנוסף, הסינון לא תמיד הגיוני: לעתים מגביל מידי, לעתים פרוץ מידי. תלונה נוספת שעלתה כמעט בכל השיחות היתה על כך שהשירות רחוק מלהיות משביע רצון.

בראיון עם גולש הנמצא בגל הנוטשים הרבים העוזבים לאחרונה את חברת האינטרנט הכשרה, הוא אומר: "מזה כשנתיים הייתי מחובר לשירות גלישה מסונן. לצערי, נאלצתי לעזוב את החברה ולעבור לאינטרנט חופשי." הוא מונה את הסיבות לעזיבה: "קודם כל מהירות הגלישה איטית ביותר, למרות שאני משלם לספק על מהירות של 10 מגה. התברר לי כי אין באפשרות החברה המסננת לתת גלישה במהירות כזו."

הוא מוסיף ואומר כי את המהירות עוד הסכים לספוג, אולם "ריבוי ניתוקים, לפחות בתדירות של פעם בשבוע, זה דבר שלא מתקבל על הדעת עבור מי שנזקק לגלישה בשביל צרכי עבודה. לעתים הניתוקים הם ממושכים, ולעתים הם מידי כמה דקות. כך או כך, זה לא מאפשר עבודה סדירה. ונראה לי שמיותר כבר לדבר על כך ש'אין עם מי לדבר' בשירות הלקוחות של החברה."

הגולשים מתייאשים

גולש אחר מספר "רמת הבטיחות לא מאפשרת גלישה בבטחה, אפשרות העקיפה היא קלה יחסית ואתה לא יכול להשאיר את המחשב לילדים מתבגרים קצת מתוחכמים. אז מה עשינו?"

גולשת ששוקלת את המשך הדרך, מספרת "חסמו בפניי פורומים בנושאי האישה והבית היהודי, ומצד שני אתרי קופות החולים פתוחים לרווחה על שלל הנושאים הבעייתיים שבהם. בנוסף האינטרנט הכשר איטי וגובה זמן יקר, וזה חיסרון מהותי עבורי, כיוון שכל דקה חשובה לי וכל ניתוק ואיטיות בגלישה, גורמים לעיכובים מיותרים בעבודה. זה מייאש."

בכתבות בנושא זה שהועלו על ידי גולשים מתוסכלים ופורסמו ב"תוכן גולשים" בכיכר השבת, העלו טוקבקים רבים של גולשים את האפשרות של אינטרנט "נטצח", השחקן החדש בארץ, אך הותיק בחו"ל, שם כבר עשרות אלפים נהנים משירותי הסינון שלו.

מבדיקה של כיכר השבת עלה כי הסינון ב"נטצח", נעשה על בסיס של פלטפורמה קיימת בחו"ל אשר מסננת את הנתונים באמצעות תוכנה מהירה וייחודית. הטכנולוגיה של נטצח מבוססת על בינה מלאכותית, ונותנת מענה לבעייתיות הקיימת כיום בחברות השונות. אין רשימה שחורה ולבנה של אתרים, אלא על פי הנושא, התמונה ומצב הדף בזמן אמת. לקוחות מרוצים של חברת "נטצח" מבית JNet מספרים כי החברה עומדת במשימה החשובה של הגנה על הציבור מפני תכנים שליליים לצד שירות לקוחות מהיר ויעיל.

הנסיון מראה כי רכש חדש מעלה את הרמה של כל יתר השחקנים, ואולי בזכות זה בסקר הבא שייערך, כבר נזכה לראות אחוז גדול של גולשים המשתמשים בשירותי גלישה כשרים והפעם לנצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר