מהפכה בעולם המיזוג למהדרין בשבתות

הטמעת טכנולוגיית אינוורטר ע"י חברת אלקטרה מיצבה את מזגני אלקטרה בפוזיציה מובילה האמורה לספק מענה הולם ומועדף לציבור המהדרין והמדקדקים בהלכה. גם בין דגמי מזגני האינוורטר השונים קיימים הבדלים מהותיים (הפועלים על ידי טכנולוגיית וויסות טמפרטורה עצמאי ללא תרמוסטט) ומזגני אלקטרה הם היחידים הזוכים כעת לאישור מדעי מהמכון המדעי

(יח"צ)

ההתקדמות הטכנולוגית בענף המיזוג בפרט בעת האחרונה מציבה כיום אתגרים חדשים בפני המהדרין בשמירת שבת עפ"י כל דקדוקי ההלכה. הטמעת טכנולוגיית אינוורטר ע"י חברת אלקטרה מיצבה את מזגני אלקטרה בפוזיציה מובילה האמורה לספק מענה הולם ומועדף לציבור המהדרין והמדקדקים בהלכה.

יצוין כי בשימוש במזגנים רגילים הפועלים על ידי תרמוסטט, ללא מווסת חום וקור קבועים בטכנולוגיה החדשנית של אינוורטר יש הנמנעים בשבת מלפתוח חלון או דלת שלא בעת פעילות המזגן בכדי להימנע מהפעלתו ע"י שינוי הטמפרטורה בחדר.

חשוב לציין כי גם בין דגמי מזגני האינוורטר השונים קיימים הבדלים מהותיים (הפועלים על ידי טכנולוגיית וויסות טמפרטורה עצמאי ללא תרמוסטט) ומזגני אלקטרה הם היחידים הזוכים כעת לאישור מדעי מהמכון המדעי טכנולוגי.

לאחרונה אף נכנסה טכנולוגיה חדשה העושה שימוש בהפעלת המזגן ע"י עינית וחיישני תנועה המזהים שינויי תנועה המשפיעים על טמפרטורת החדר. דגמים רבים של חברות שונות לא נבדקו עדיין וידוע כי בחלק מהם יש שימוש בטכנולוגיה זו.

באלקטרה, חברה המובילה מזה תקופה ארוכה את תחום המיזוג גם במגזר החרדי, נטלו יוזמה מבורכת ופנו לבדיקה יסודית של מזגני החברה. בדיקה טכנולוגית מדעית מקצועית ואמינה ע"י המכון הטכנולוגי הלכתי מדעי בראשות הרה"ג ר' לוי יצחק הלפרין שליט"א הזוכה לאמונם של גדולי הפוסקים שליט"א.

במכתב שמתפרסם היום קובע המכון כי לאחר שעבר המזגן בדיקה מדעית מקיפה ויסודית על ידי בדיקות טמפרטורה ומבחני תגובה ורגישויות לתנודות בחלל החדר, מתבררות מספר עובדות חשובות. א. כל מזגני אלקטרה אינם פועלים כלל על ידי עיניות או גלאי תנועה ומשום כך אין בהם כל בעיה לשימוש בשבת מבחינה זו. ב. במזגני אינוורטר של חברת אלקטרה קיימת תוספת הידור והקפדה משום שווסת החום והקור פועל באופן סטאטי וקבוע ואינו משתנה בהתאם לכניסת או יציאת בני אדם מהמקום הממוזג. משום כך, מציינים רבני המכון במכתב שמתפרסם, ראוי להעדיף את מזגני אינוורטר של חברת אלקטרה.

ההודעה החד משמעית שהתפרסמה במכתב היום גורמת לקורת רוח מרובה בקרב ציבור תלמידי חכמים ופוסקי הלכה אשר מברכים על הפרסום ועל כך שאכן, ראוי להעדיף ולהשתמש בפרט בשבת במזגני האינוורטר של חברת אלקטרה. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר