עננו אביר יעקב

ירידת מצרים: מאות בציון בעל ה´אביר יעקב´בדמנהור

לאחר השתדלות רבה, ותחת אבטחה מצרית כבדה, עלו אמש מאות מתפללים לציונו של רבי יעקב אבוחצירא - בעל ה´אביר יעקב´ הטמון בדמנהור שבמצרים, שם ערך נכדו - רבי יחיאל אבוחצירא - רבה של רמלה,תיקון מיוחד. ´כיכר השבת´ מגיש גלריית תמונות (חרדים)

יוסי אבוטבול | כיכר השבת |

מאות יהודים מישראל מחו"ל עלו אמש להשתטח על ציונו של הגה''ק רבי יעקב אבוחצירא זי"ע, בעל ה'אביר יעקב' הטמון בדמנהור שבמצרים. העליה לציון אורגנה כמדי שנה בידי מוסדות 'אהל יצחק' שבראשות האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א מרמלה, שעמד בראש העלייה לציון.

הנסיעה מישראל לדמנהור הייתה רצופה בבעיות שונות. מאות יהודים מישראל שביקשו לעלות לציון, והגישו בקשות לקבלת ויזה משלטונות מצריים, נאלצו בסופו של דבר להישאר בארץ לאחר שבקשתם סורבה.

גם האישורים שכן ניתנו, הושגו רק בתום מאמצים והשתדלויות רבות, כאשר רק בימים האחרונים ניאותו השלטונות לשחרר מיכסה מצומצמת של מאות ויזות, וכך יצא לדרכו מטוס שנחכר במיוחד לצורך הנסיעה. פרט לכך הגיעו לדמנהור עוד מאות יהודים נוספים ממרוקו, ארה"ב ועוד.

לעיני המתפללים – שייצגו את כל החוגים והעדות - התגלה מבנה הציון המתנוסס לתפארה בבית העלמין בדמנהור. לאחר 'פתיחת השערים, כנהוג שנערכה בידי נינו של הצדיק, האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א, צבאו המתפללים על הציון במשך שעות ארוכות בתפילות נרגשות, כאשר מפעם לפעם מזמרים הנוכחים את הזמירות והפיוטים שחוברו לכבודו של הצדיק, מתוך הספר שיצא במיוחד ע''י המוסדות ''משכנות לאביר יעקב''.

העולים לציון זכו לשמירה הדוקה מצד השלטונות המצריים, שלקחו ברצינות את משימת האבטחה של הקבוצה הישראלית. הם הצמידו לאוטובוסים שנסעו מקהיר לדמנהור ליווי משטרתי וצבאי מוגבר שכלל רכבים ואופנועים.

פרט לכוחות שיטור וצבא שחסמו את הצירים בהם חלפה השיירה במסעה בן ארבע השעות לדמנהור, הוכרזה גם דמנהור עצמה כסגורה ומסוגרת, כאשר מתחם הציון הוקף בטבעת הדוקה של אנשי צבא שחסמו כל גישה של התושבים לציון. גם הבתים שסביב הציון אוישו באנשי צבא, סמויים וגלויים, שפקחו עין על הציון וסביבותיו.

מאידך, גם הנוסעים לא זכו לכפפות של משי. השנה נאסר לחלוטין להעלות למתחם הציון משקאות חריפים ומכשירים אלקטרוניים כמו מצלמות ואפילו טלפונים ניידים, והשוטרים במקום הונחו לקיים את ההוראה בדייקנות שגבלה בברוטאליות, דבר שגרם למירמור רב.

מעבר לכך, המתחם כולו גם היה שרוי באפילה במשך כל שעות הערב וכאשר קרבה השעה שמונה בערב ביום שלישי פונו המתפללים בגסות מאוהל הציון.

בעל משרד הנסיעות סנצ'ורי - יהודה טריקי, המארגן כבר למעלה משני עשורים את הנסיעה ההמונית להילולת האביר יעקב במצרים, מספר, כי השנה הייתה היענות שיא של נרשמים, מה שלא היה בשנים קודמות.

העלייה לציון במצרים, מאורגנת מיד שנה בידי האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א, אשר במשך שלושים שנה פותח את ההילולא באמצעות טקס "פתיחת שערים", ומעודד את בואם של האלפים לציון הקדוש.

במצרים נוהג האדמו''ר רבי יחיאל ללבוש את הג'לאבייה המסורתית לבית אבוחצירא וזה לבוש שאותו נוהג ללבוש רק בהילולות הצדיקים.

שבוע קודם לכן נערכה ההילולה הגדולה במעמד ציבור המונים ובראשות האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א, נשיא מוסדות 'אהל יצחק', אשר העלה קווים והנהגות קודש מסבו הגדול זיע''א.

לרגל ההילולא הוציאו מוסדות 'אהל יצחק' ספר מיוחד - "משכנות לאביר יעקב", לציון 130 שנה לפטירת בעל ה'אביר יעקב', ובו תפילות וכן לקט חידו"ת מספריו של בעל ההילולא על פרשיות ויחי-שמות. הספר חולק לציבור הגדול שעלה על קברו בדמנהור ביומא דהילולא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר