"הקינות יאמר כל אחד בביתו"

היערכות לתשעה באב בבתי הכנסת - בצל מגיפת ה'קורונה'

לחלק תפילת מעריב לכמה מניינים בשעות שונות; אפשר לומר את הקינות לפני איכה; בשחרית אפשר לקרוא איכה מיד אחרי שחרית והקינות יאמר כל אחד בביתו; כך נערכים במודיעין עילית לט' באב (ארץ)

אמירת הקינות. ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)

לקראת תשעה באב והתפילות בבתי הכנסת, במהלכן המוני המתפללים יושבים בכל מקום ומקום על הארץ לאמירת הקינות ובכיה על חורבן בית המקדש, נערכים גבאי בתי הכנסת בכל מקום ומקום לאפשר את התפילה כראוי תוך שמירה על ההנחיות של משרד הבריאות, כדי למנוע את התפשטות נגיף ה'קורונה'.

במכתב ששיגר רבה של מודיעין עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, אל גבאי בית הכנסת בעיר, הוא מדריך כיצד יש לנהוג במהלך הצום בבתי הכנסת.

"לצערנו מתגלים מדי יום חולים רבים ויש להזהר מאוד מהדבקה. ומוטל עלינו לעשות ככל האפשר על מנת למנוע זאת", פותח הרב את מכתבו.

הרב מציין כי "בתשעה באב מתכנסים המוני בית ישראל לתפילה ואמירת קינות, ויש לצמצם את החשש להתדבקות, ולכן יש לחלק תפילת מעריב לכמה מניינים בשעות שונות, על מנת שיוכלו כולם לקרוא במגילת איכה. אפשר לומר את הקינות לפני איכה (כשמחכים למגילה)".

באשר לתפילת שחרית, כותב הרב כי "בגלל הזמן הארוך, יש בתי כנסיות שקבעו קריאת איכה מיד אחרי שחרית, והקינות יאמר כל אחד בביתו. ויש שקבעו אמירה של מספר קינות ולאחריהן 'אלי ציון', ואת ההמשך יאמר כל אחד בביתו. ועל כל בית כנסת להערך כפי התנאים שקיימים שם".

הרב קסלר מתייחס גם לימי בין הזמנים וכותב כי "בימי בין הזמנים יחזרו הבחורים מהישיבות, ועלול להיות עומס בבתי הכנסת. אנו קוראים לבתי הכנסת להוסיף מניינים גם מחוץ לבית הכנסת. במצב זה, אפשר לקבוע מניינים עד סוף זמן תפילה, ובמניינים המאוחרים יש לעורר שיקראו ק"ש בזמנה".

"בחתונות שיתקיימו בעז"ה", מסיים הרב את מכתבו, "ראוי לחלק מראש את המוזמנים לשעות שונות, ולהפריד בין בני המשפחה לחברים שיבואו בחלק האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר