גל טרור משתולל

פיגוע דקירה בירושלים: צעיר חרדי נפצע באורח קשה, שוטר ירה במחבל לעיני עשרות ילדים

בשעת אחר הצהרים דקר מחבל בן 16, תושב מזרח ירושלים, צעיר חרדי שחלף במקום, פצע אותו באורח קשה ונמלט. כעבור פחות משעה נתפס במגרש כדורגל ונורה לעיני עשרות ילדים • מפכ"ל המשטרה: "ידע כל מחבל שדמו בראשו" • עדכונים שוטפים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע של טרור: מחבל פלסטיני דקר היום (שבת) צעיר חרדי כבן 20 בכביש בר לב-ששת הימים בבירה ירושלים. כעבור זמן קצר, ובתום מרדף, נתפס במגרש כדורגל ונוטרל לעיני עשרות ילדים. מצבו של הפצוע קשה.

זה קרה סמוך לשעה 16:15. החשוד, מחבל ערבי בן 16 מענתא הסמוכה למחנה הפליטים שועפט, בעל תעודת זהות כחולה, דקר באמצעות סכין צעיר חרדי שחלף במקום ונמלט. הפצוע החרדי פונה באורח קשה לבית החולים שערי צדק.

מבית החולים נמסר כי מצבו של הפצוע קשה אך יציב, וכי לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר הפצוע לחדר ניתוח.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו סריקות אחר חשוד במעשה.

זירת הפיגוע. משמאל: הסכין (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הסריקות, סמוך לשעה 17:00, שוטר מתחנת שלם של מחוז ירושלים, זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח (סמוך לציר חיים בר לב). כשהבחין המחבל בשוטר ניסה להימלט רגלית, אך השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסויים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו, ביצע ירי מדויק לעברו וניטרל את המחבל.

בעקבות כך מקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן מקיים הערכת מצב בזירת האירוע ומנחה על המשך הפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח הערב את כוח המשטרה ממחוז ירושלים שהביא תוך זמן קצר לנטרול המחבל. "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו", אמר המפכ"ל.

חוקרי משטרה בזירת הפיגוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן וייתגבר על הפציעות במהרה. אני רוצה להודות למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמפקד על הכוחות בשטח מידי יום בתקופה של רגישות ביטחונית גבוהה ופעם אחר פעם מוביל את המחוז לסיכול פיגועי טרור ולכידת מחבלים".

המפכ"ל הוסיף: "שיידע כל מחבל כי דמו בראשו וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו. אני מבקש שוב לחזק את ידי מפקד המחוז , שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הנמצאים כבר שבועות ארוכים בכוננות גבוה ושומרים על בטחון הציבור בעיר״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים לאחר נטרול המחבל הערכת מצב עם כלל המפקדים בזירת נטרול המחבל, במהלכה שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: ״השוטר שנטרל הערב את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדוייק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר