"פעולה קרקעית" | המנהיג חוסל

הפשיטה על 'גוב האריות': קרב היריות בלב העיר שכם | תיעוד

בתיעוד שפרסמו הפלסטינים נשמע קרב היריות בין לוחמי צה"ל למחבלים 'גוב האריות' בפשיטת צה"ל על דירת מסתור של הארגון בשכם • חמישה מחבלים, בהם מנהיג 'גוב האריות' - חוסלו | במערכת הביטחון העלו כוננות מחשד לנקמה | תיעוד (ביטחון)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המנהיג שחוסל והכדורים שנורו (צילום: לפי סעיף 27 א)

כוחות הביטחון פשטו במהלך הלילה (שלישי) על דירת מסתור של ארגון הטרור 'גוב האריות' בקסבה של שכם, וחיסלו את המנהיג של גוב האריות ודיע אל חוח, יחד עם עוד ארבעה בכירים מהארגון. המבצע הלילה בשכם נוהל מחפ״ק מיוחד במרכז הארץ על ידי ראש השב"כ והרמטכ"ל. במערכת הביטחון העלו את הכוננות הביטחון מחשש לפיגוע נקם על החיסול.

בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ, הכוחות התמקמו בעיר שכם כשהם ערוכים ופרוסים במגוון אמצעים, בהם כוחות צלפים וטילי כתף. במהלך הפעילות, הופעלו אמצעים שונים, לעבר המבנה השייך לתשתית, וכוחות לוחמים של שב"כ, ימ"מ וצה"ל ניהלו חילופי ירי עם עשרות חמושים במרחב.

במהלך הפעילות, חוסל כאמור ודיע חוח, בן 31, תושב הקסבה בשכם, אשר היה היעד המרכזי של המבצע. חוח עמד בראש קבוצת ״ערין אלוסוד״ (״גוב האריות״), תשתית טרור אשר אחראית לשורת פיגועים וניסיונות טרור לעבר יעדים ישראלים. כמו כן, חוח היה אחראי על ייצור מטעני צינור והשגת אמצעי לחימה בעבור התשתית.

בצה"ל הגדירו את הפעולה החריגה כ"פעולה קרקעית של כוחות הביטחון בקסבה של שכם". במהלך הפעילות, עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות. הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

בצה"ל הדגישו כי תשתית הטרור אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים.

בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

"לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים", נמסר מדובר צה"ל.

סמטאות שכם את אחרי קרב הירי הלילה (צילום: לפי סעיף 27 א)

במקביל, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים עבוין, בידו, בית רימא, צוריף ובעיר שכם. הכוחות פעלו בכפרים חירבת דיר סעידה וחירבת חתרית, והחרימו ציוד צבאי ונשק בלתי חוקי מסוג 'קלצ'ניקוב'.

בפעילות שנערכה בכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, הכוחות עצרו מבוקש נוסף. כמו כן, לוחמי צה"ל זיהו במהלך הלילה חשוד שהשליך מטען לעברם, סמוך לכפר נבי סלאח שבגזרת החטיבה. הלוחמים הגיבו בירי. זוהתה פגיעה.

בהמשך הלילה, הלוחמים זיהו חשודים שירו לעבר מעבר סאלם שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, וירו לעברם. זוהתה פגיעה. בהמשך, הכוחות זיהו את אחד החשודים בורח ופתחו בסריקות אחריו. במהלך הסריקות, הכוחות זיהו חשוד בכפר רומאנה שבגזרת החטיבה, וכיתרו את הבית בו הסתגר תוך שימוש באמצעים מיוחדים עד שנתפס ונעצר.

"בכלל הפעילויות שנערכו הלילה אין נפגעים לכוחותינו. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון", נמסר מדובר צה"ל.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר