"רשלנות פושעת של הכיבוש"

מאשימים את ישראל: העציר שהיה ממקימי 'גדודי חללי אל-אקצא' - מת בבית חולים

מי שכונה יד ימינו של הטרוריסט מרואן ברגותי, והיה אחראי על פי הידוע לרצח של שבעה ישראלים, מת הלילה בבית החולים | אבו חמיד חלה בסרטן והתנהל קמפיין לשחרורו מהכלא - אך שב"ס סירב, וכעת הפלסטינים מאשימים את ישראל במות האסיר המסוכן (חדשות בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נאסר אבו חמיד (צילום: מתוך מודעת האבל)

נאסר אבו חמיד - ממייסדי ארגון הטרור 'גדודי חללי אל-אקצא', הוא האסיר הביטחוני שמת הלילה (בין שני לשלישי), בבית החולים אסף הרופא.

בחודשים האחרונים, אבו חמיד חלה בסרטן והפלסטינים ביקשו מישראל לשחרר אותו, אך ישראל סירבה לבקשה לשחרר את מי שהוגדר כ"מכונת הריגה" ויד ימינו של הטרוריסט מרואן ברגותי ואשר בית המשפט גזר עליו שבעה מאסרי עולם ו-50 שנים נוספות, בשל רצח של לפחות שבעה ישראלים ופעולות טרור נוספות.

לפי שרות בתי הסוהר, "אסיר ביטחוני, חולה סופני, אשר אושפז במרכז הרפואי "שמיר" מאתמול מת הלילה. האסיר טופל באופן הדוק ושוטף על ידי גורמי הרפואה של שב"ס וגורמים חיצוניים".

המסגד במחנה פליטים אל-אמערי מכריזים על מות האסיר (סעיף 27א')

עוד נאמר בהודעת שב"ס: "האסיר, יליד 1971, רווק, תושב יו"ש, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד, ניסיון לרצח. נקלט בשב"ס באפריל 2002. זהו מאסרו הרביעי בשב"ס. הודעה נמסרה למשפחתו. כבכל מקרה מסוג זה, האירוע ייבדק".

כזכור, האסיר שמת הלילה, הורשע ברצח מספר ישראלים בין השנים 2000 ל-2002 - בין הישראלים שנרצחו היו; בנו וכלתו של מאיר כהנא - בנימין וטליה כהנא ליד התנחלות עופרה; אליהו כהן שנרצח ליד גבעת זאב, גדי רג'ואן בעטרות; יוסף הבי, אלי דהן והשוטר ברכאת בתל אביב.

כאמור לפני מספר חודשים אבו חמיד חלה בסרטן ומצבו הרפואי החל להידרדר, הפלסטינים דרשו לשחרר אותו ואף ערכו עצומה בכלא - אך ישראל סירבה.

כעת הפלסטינים מאשימים ואומרים: "צבא הכיבוש נהג ברשלנות רפואית נגד אבו חמיד והוא זה שגרם למותו - כאשר איפשר לסרטן לאכול את גופו". בבתי הכלא הביטחוניים מתכננים האסירים להכריז על שלושה ימי אבל והם מתכוונים להחזיר את הארוחות.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר