הנאום והסערה

נתניהו בהצהרה: לא נקבל אלימות לא בחווארה ולא בתל אביב

בצל מחאות האופוזיציה האלימות, האנרכיה ברחובות שיצאה מכלל שליטה וקריאתו של נשיא המדינה להידברות, ראש הממשלה נתניהו בהצהרה (TV)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה ברקע המחאות האלימות והאנרכיה ברחובות כנגד הרפורמה המשפטית ותקף את המפגינים. בסיום דבריו קרא להגיע להידברות.

נתניהו ציטט את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. "ההפגנה אינו החופש לעצור את המדינה. מי שאמר את זה לפני 20 שנה הוא נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק. זה היה נכון אז וזה נכון היום", אמר נתניהו.

במהלך דבריו השווה בין המפגינים בתל אביב ובין מחוללי הפרעות בחווארה בתחילת השבוע. "אמרתי לפורעי החוק בחווארה שלא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה ואני אומר את זה שוב לפורעי החוק בת״א. לא נקבל אלימות או הכאת שוטרים".

בעודו מדבר מפגינים החלו למחות מחוץ למספרה בתל אביב שבו שהתה רעייתו שרה. נתניהו יצא להגנתה בדבריו ובין היתר אמר: "לא נקבל איומים נגד אישי ציבור ובני משפחותיהם כמו שקורה עכשיו בלב ליבה של תל אביב".

לדברי נתניהו, "אם מוחקים את הקווים האדומים בצד אחד, מחר הם יימחקו גם בצד השני".

את דבריו חתם נתניהו בקריאה להרגעה: "אני מבקש לקרוא לכולנו להקשיב לאסתי יניב, אם הבנים שגורשה מגוש קטיף, ושכלה שלשום את שני בנייה - ברגע הקשה ביותר בחייה, היא קראה לאחדות והיא צודקת.

"אני שוב קורא להרגעת הרוחות, אני קורא להפסקת האלימות ואני מאמין ומקווה שנמצא דרך בקרוב להידברות, לא נרים יד איש רעהו, כי אחים אנחנו. אין לנו מדינה אחרת. "איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר, חזק".

גדעון סער הגיב לדבריו של נתניהו: "נתניהו עשה הערב את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: שיקר והסית. הוא יכול היה להודיע על עצירת המהלכים בכנסת ולהציל את המדינה מהמשך המסע שלו להחרבתה, אך בחר שלא לעשות כן. נמשיך להאבק בהפיכה המשטרית!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר