תעלומה בבני-ברק

"תתרחקו ממחלוקת", הורה הגראי"ל בעקבות אסון הנשים

שכונת רמת אלחנן בבני-ברק, קברה לאחרונה שלוש נשים, בתוך עשרה ימים. האבל היה כבד, והתושבים החלו לפשפש במעשיהם. הם פנו למרן הגראי"ל שטיינמן שהשיב כי יש להקפיד להתרחק מאבק המחלוקת, ומעוון לשון הרע. עוד הוסיף, כי יש להקפיד ללוות את האורחים בדרכם חזרה לביתם (יהדות, אקטואלי)

חיים שקדי | כיכר השבת |

שכונת רמת אלחנן בבני-ברק, ליוותה לאחרונה למנוחות, שלוש נשים, תושבות השכונה, בתוך עשרה ימים. האבל היה כבד מנשוא, והתושבים עם הרבנים החלו לפשפש במעשיהם.

לפני מספר שנים, חוותה השכונה שורה של טרגדיות בפטירתם של מספר אברכים תושבי השכונה. בהוראת מרן ראש-הישיבה הגאון רבי אהרון-לייב שטיינמן, קיבלו על עצמם תושבי השכונה לקבל שבת עשר דקות מוקדם יותר.

כעת, תהו התושבים באשר עליהם לעשות אל מול הטרגדיות קורעות הלב בפטירתן של נשים צעירות מהשכונה.

ביום שישי האחרון, עלו רבני השכונה, המרא דאתרא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי יהודה סילמן והגאון רבי מסעוד בן שמעון - שוב אל מעונו של ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הרבנים שחו בפני הגראי"ל את הטרגדיות אשר פקדו את השכונה ותהו באשר לדרכי החיזוק שיש להורות לתושבים המודאגים.

ראש-הישיבה השיב כי יש להורות לתושבים להקפיד במיוחד להתרחק מאבק המחלוקת, ומעוון לשון הרע.

כמו כן, הוסיף הגראי"ל, יש להקפיד ללוות את האורחים בדרכם חזרה לביתם, ולא להסתפק בלוויה עד פתח הבית. "יש בכך סגולה גדולה לאריכות ימים", הטעים ראש-הישיבה.

בליל שבת, בדרשה השבועית בין 'קבלת שבת' ל'מעריב', שח הגר"י זילברשטיין בפני התושבים את דברי ראש-הישיבה, ואלו קיבלו על עצמם לאלתר להתחזק בדברים הללו, בתקווה שהטרגדיות לא ישובו לפקוד את השכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר