הרב אלישיב: פיטום הקטורת בבית-כנסת? ביזיון

פוסק הדור, הגאון רבי יוסף שלום אלישיב: "אסור לכתוב פיטום הקטורת על קלף בבית-כנסת, אלא אם כן מכסים את זה". פסק זה של מרן הגרי"ש אלישיב, יחייב מאות בתי כנסיות, אשר בהם תולה 'פיטום הקטורת', לכסות זאת בבד ולא להשאירו גלוי לעין כל. כל הפרטים _אקטואליה, יהדות)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב אלישיב (פלאש 90)

"מותר לכתוב פיטום הקטורת על קלף בבית הכנסת - רק אם מכסים את זה" - כך פסק לאחרונה מרן פוסק הדור, הגאון רבי יוסף שלום אלישיב.

מנהג נפוץ הוא בבתי הכנסיות לתלות את "פיטום הקטורת" הנכתב על-גבי קלף, לתועלת ציבור המתפללים. הסיבה העיקרית לקריאת פיטום הקטורת מן הקלף, היא סגולה לעשירות, הנלמדת מהגמרא בזבחים, בה נאמר כי הקטורת העשירה את מי שהתעסק בה.

אלא שפסק של מרן הגרי"ש אלישיב בנושא, מחייב לכסות את זה ולא להשאירו גלוי לעין כל, מאחר ויש בזה ביזיון. לדברי הגרי"ש אלישיב, לא מספיק שזה מכוסה בזכוכית.

הגרי"ש נשאל תחילה: 'יש שכותבים על קלף פיטום הקטורת. האם זה מותר?'.

הגרי"ש השיב: "מותר לכתוב, אבל צריך לכסות - אסור שיהיה פתוח, זה ביזיון התורה".

'האם כשזה מכוסה, מותר לכתוב עם שם ה'', נשאל הגרי"ש, והשיב: "כן, זו פרשה בתורה".

השואל, המשיך ושאל: 'האם מותר לתלות את זה בבית הכנסת?'. "לא", השיב הגרי"ש, והוסיף כי זה אפשרי "רק אם מכסים את זה".

'עם זכוכית זה מכוסה?', נשאל הגרי"ש. "זכוכית זה לא מכוסה - רק עם בד", השיב הגרי"ש והוסיף כי "הגמרא אומרת שזה ביזיון שכתבי הקודש יהיו בגלוי. צריך שלא יוכלו לראות".

פסק זה של מרן הגרי"ש אלישיב, יחייב מאות בתי כנסיות, אשר בהם תולה 'פיטום הקטורת', לכסות זאת בבד ולא להשאירו גלוי לעין כל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר