גלריה: ספר תורה הוכנס לבית כנסת חב"ד בהנובר - גרמניה

יהודי העיר "הנובר" שבגרמניה נטלו בראשית השבוע שעבר חלק בחגיגת הכנסת ספר תורה לבית המדרש חב"ד שבעיר, תרומת אנשי העסקים מר מרדכי שקולניקוב ומר אלכסנדר קורוביי, חברי הקהילה בראשות רבה של העיר הנובר ושליח חב"ד הרב בנימין וולף. את הארוע כיבד בהשתתפותו אורח הכבוד, רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, שחיזק את מאות העולים מרוסיה שהתיישבו בשנים האחרונות בעיר הנובר.

המוני יהודי העיר "הנובר" שבגרמניה נטלו בראשית שבוע שעבר חלק, בחגיגה מרגשת של הכנסת ספר תורה לבית המדרש חב"ד שבעיר, תרומת אנשי העסקים מר מרדכי שקולניקוב ומר אלכסנדר קורוביי, חברי הקהילה בראשות רבה של העיר הנובר ושליח חב"ד הרב בנימין וולף.

את הארוע כיבד בהשתתפותו אורח הכבוד, רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, שחיזק את מאות העולים מרוסיה שהתיישבו בשנים האחרונות בעיר הנובר.

במשאו בשפה הרוסית עמד הגר"ב לאזאר אודות חשיבות קיום המצוות והליכה בדרכי אבות. דברי הרב לאזאר תורגמו סימולטנית מרוסית לגרמנית לשאר האורחים ומשתתפי האירוע החגיגי, בהם ראשי הקהילה היהודית בעיר, ראש העיר האנובר מר קלאוס שולץ וסגן ראש הפרלמנט מר האנס שוורץ, רבני הערים בגרמניה ובהם רבה של האמבורג הרב שלמה ביסטריצקי יחד עם שליח חב"ד הרב הבלין, רבה של העיר אולם הרב שניאור טרבניק השליח לעיר קארלסרואה הרב מרדכי מנדלסון, הרב שמואל סגל מהשלוחים לברלין, והאחים של בעל השמחה הרב אליהו וולף מראשי ארגון "אור אבנר" והרב זושא וולף מכפר חב"ד.

לאחר דברי הברכה, הרבנים, התורמים, כתבו את האותיות האחרונות בספר התורה, כאשר את הטקס לוותה מקהלת בית הכנסת הגדול בהנובר, בשירי תורה ותודה משמחים. עם סיום הכתיבה נערכו כנהגו הקפות וריקודים כאשר זה לצד זה רקדו ניצולי שואה לצד עולים מרוסיה – לכבודה של תורה ונצחון התורה על שונאנו העומדים בכל דור ודור עלינו לכלותינו והקב"ה מצלינו מידם.

למחרת זימן ראש העיר את רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, בליווי רב העיר הרב בנימין וולף, לביקור ממלכתי בבניין העיריה וישיבה מיוחדת שלא מן המנין, זומנה ע"י ראש העיר שסקר בפני האורח הדגול את התפתחותה של הקהילה היהודית בהנובר, את הבנין הקהילה החדש של הקהילה הבוכרית בעיר ועוד והביע רצון לעזור לקהילה להתפתח עוד. בסיום הביקור בבניין העירייה כובד הרב הראשי וחתם בספר הזהב של העיר כאורח כבוד של העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר